וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט: ימינה לא תשב בממשלה בראשות לפיד

יו"ר המפלגה הבהיר כי אין לו בעיה בעיה שלפיד יהיה חלק מהממשלה, כל עוד הוא לא יעמוד בראשה. "את נתניהו אפשר להחליף רק מימין", אמר בנט, והבהיר כי הוא לא חלק "משום בלוק". בימינה מעריכים כי האמירה תבלום את זליגת המנדטים, ושהמהלך עשוי לחזק אותם גם מול גדעון סער

בווידאו: בחירות אישיות - יקי אדמקר וינון מגל בשיחה עם נפתלי בנט/צילום: ניב אהרונסון

יו"ר ימינה נפתלי בנט הודיע הבוקר (רביעי) כי מפלגתו לא תשב בממשלה בראשות יאיר לפיד. "הוא שמאל. אין לנו בעיה שהוא יהיה חלק מהממשלה אבל שלא יעמוד בראשה. את נתניהו אפשר להחליף רק מימין". את הדברים אמר בראיון לרשת ב'.

בנט הבהיר גם כי הוא לא חלק "משום בלוק", כלשונו. כנשאל האם יהיה מוכן לשבת בממשלה בראשות סער, השיב בנט: "אני מוכן לשבת בכל ממשלה לאומית. אני במחנה של עם ישראל וצריך לשמור את השלטון במחנה הלאומי".

הוא הוסיף כי לסער אין את היכולת להיות ראש הממשלה למרות שנותיו הרבות בפוליטיקה. בימים האחרונים התבטא סער גם הוא נגד לפיד אך בצורה מרוככת יותר, וטען כי יו"ר יש עתיד לא מתאים להיות ראש הממשלה.

נפתלי בנט במליאת הכנסת, 15 ביוני 2020. עדינה ולמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
הודיע כי מפלגתו לא תשב בממשלה בראשות יאיר לפיד. בנט/אתר רשמי, עדינה ולמן, דוברות הכנסת

בימינה מעריכים כי אמירה כזאת תבלום את זליגת המנדטים, זאת בעקבות המתקפה בימים האחרונים של נתניהו על כך שבנט יישב בממשלה בראשות לפיד. הם מקווים כי האמירה גם תחזק את המפלגה עם תומכי ליכוד, שמתלבטים האם להמשיך להצביע לנתניהו אך חוששים להצביע לימינה בגלל האפשרות שיישב עם לפיד. גורמים במפלגה העריכו כי המהלך עשוי לחזק אותם גם מול גדעון סער.

בעקבות הדברים, יו"ר תקווה חדשה גדעון סער אמר כי "אין שום אפשרות מעשית לממשלה בראשות לפיד". הוא הבהיר כי: "יש רק שתי אפשרויות, או ממשלת המשך של נתניהו או ממשלת שינוי בראשותי".

סקר מנדטים שפורסם אתמול בחדשות 12, בעריכת מכון מדגם, מראה כי הליכוד נחלש במנדט מאז הסקר הקודם - וימינה מתחזקת על חשבונה. על פי הסקר, לו הבחירות היו מתקיימות היום מפלגת הליכוד הייתה זוכה ל-28 מנדטים, יש עתיד אחריה עם 18, תקווה חדשה נותרת יציבה עם 13 מנדטים וימינה מצמצמת את הפער ממנה, מתחזקת במנדט אחד, ועולה ל-11 מנדטים.

יו״ר יש עתיד יאיר לפיד בראיון לאולפן וואלה! , 10 בפברואר 20201. ראובן קסטרו
"אין לנו בעיה שיהיה חלק מהממשלה, אבל שלא יעמוד בראשה". יאיר לפיד/ראובן קסטרו

כמו כן, הרשימה המשותפת זוכה על פי הסקר לתשעה מנדטים, ש"ס לשמונה, יהודה התורה לשבעה, ישראל ביתנו לשבעה מנדטים, ומפלגת העבודה זוכה לשישה מנדטים.

כחול לבן התחזקה במנדט והתייצבה על חמישה מנדטים, ובכך התרחקה מעט מאחוז החסימה, ברקע הקריאות כלפי גנץ מגוש המרכז-שמאל לפרוש מהמירוץ. לעומת זאת, מרצ מתקרבת לאחוז החסימה עם ארבעה מנדטים, וכך גם מפלגת "הציונות הדתית", שנחלשה במנדט אחד וזוכה גם היא לפי הסקר לארבעה מנדטים.

כמו כן, לפי הסקר הנוכחי, במידה וימינה לא תחבור לנתניהו אלא תחבור לגוש המתנגד לו, יהיו 64 מנדטים להרכבת ממשלה בלי נתניהו - בלי תמיכת המשותפת, כשקואליציה כזו תכלול את יש עתיד, תקווה חדשה, ימינה, ישראל ביתנו, העבודה, כחול לבן ומרצ. ואולם, כאמור, אם אחת המפלגות הקטנות לא תעבור את אחוז החסימה קואליציה כזו לא תתאפשר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully