וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעמולה אסורה בקופות החולים: מסע החיסונים של אסנת מארק

28.2.2021 / 18:45

חברת הכנסת מהליכוד מבקרת במתחמים ברחבי הארץ, מחלקת מסיכות של המפלגה וקוראת להצביע לנתניהו. המסע, המשודר בחשבון הפייסבוק שלה, מנוגד לחוק הבחירות שאוסר על תעמולה בגוף מבוקר על ידי מבקר המדינה. מארק: פירוש הקריאה להתחסן כתעמולת בחירות - טעות

בווידאו: ח"כ אסנת מארק מבקרת במתחמי חיסונים וקוראת להצביע ליכוד/מתוך עמוד הפייסבוק של ח"כ אסנת מארק

ח"כ אסנת מארק (הליכוד) מבקרת בימים האחרונים בסניפי קופות חולים בערים שונות בארץ, ומעודדת אנשים להתחסן - וגם להצביע ליכוד. זאת, בניגוד לחוק הבחירות (דרכי תעמולה), שאוסר על תעמולת בחירות בגוף מבוקר על ידי מבקר המדינה, וקופות החולים הן גוף מבוקר ומפוקח המתוקצב מכספי ציבור. ובכל זאת, בביקוריה של מארק במתחמי החיסונים, המשודרים בשידור חי בעמוד הפייסבוק שלה, היא מחלקת מסיכות של הליכוד וקוראת להצביע לראש הממשלה בנימין נתניהו.

בשבוע שעבר מארק הודיעה בפייסבוק שהיא יוצאת ל"מסע חיסונים מצפון לדרום" ב-29 ערים ויישובים ברחבי הארץ. עד כה, היא ביקרה במתחמי חיסונים באור עקיבא, רעננה ואשדוד, מלווה בראשי הסניפים המקומיים של הליכוד. "מי הביא את החיסונים לישראל? הליכוד!", הכריזה עם כניסתה לתחנה הראשונה במתחם החיסונים בעיריית אור עקיבא ביום חמישי, תוך חלוקת מסיכות קמפיין הליכוד לעובדי המתחם. "אנחנו צריכים להודות לראש הממשלה על זה! באנו בשביל זה".

במהלך הביקורים, קיבלה מארק הסברים על הפעילות וקצב ההתחסנות, ואף שוחחה עם מי שהגיע להתחסן באותה שעה על החיסונים ותופעות הלוואי - גם על פוליטיקה. "בסוף אתם הולכים ומצביעים ליכוד, נכון?", היא שאלה מתחסנת באשדוד. "לכו להצביע, אחרת אנחנו מפסידים פה ללפיד".

אוסנת מארק במהלך ביקורה במתחם חיסונים באשדוד. צילום מסך, מערכת וואלה!
לפי חוק הבחירות חל איסור על שימוש בנכסי ציבור. מארק במהלך ביקורה במתחם חיסונים באשדוד/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפי חוק הבחירות (דרכי תעמולה), חל איסור על שימוש בנכסי ציבור בתעמולת בחירות, ו"לא ייעשה שימוש, בקשר עם תעמולת-בחירות, בכספים או בנכסים מוחשיים או בלתי מוחשיים של גוף מבוקר של תאגיד שהממשלה או רשות מקומית משתתפת בהנהלתו או בהונו". קופות החולים ומתחמי החיסונים עונים על הגדרה זו.

מארק מסרה בתגובה כי היא "מגיעה בימים האחרונים למתחמי חיסונים בכל רחבי הארץ במטרה להגביר מודעות ולעודד אנשים לצאת להתחסן. כנראה שמי שרואה במתן מענקים לעצמאיים שקורסים תחת העול הכלכלי של מגיפת הקורונה "כלכלת בחירות" טועים לפרש את הקריאה". לדבריה, "הקריאה לצאת להתחסן היא קריאה קריטית שמטרתה אחת - הצלת חיי אדם.

"החיסונים הם הדרך היחידה לנצח את הקורונה ולחזור לחיים. הבאת החיסונים לארץ בהיקף שמאפשר חיסון לכל אזרח המבקש להתחסן היא הצלחה אדירה והישג חסר תקדים שיוציא את ישראל מהקורונה והוא רשום כולו על שמו של ראש הממשלה נתניהו".

עוד בוואלה!

רגב בנתב"ג: בוחנים את פתיחת השמיים כדי לאפשר לשוב להצביע

לכתבה המלאה
מתחם חיסונים של קופת חולים כללית, פתח תקווה, 15 בפברואר 2021. ראובן קסטרו
"ניסיון לעשות תעמולת בחירות על גבן של קופות החולים הציבוריות". מתחם חיסונים של כללית/ראובן קסטרו

עו"ד הידי נגב, מהתנועה לאיכות השלטון, אמר לוואלה! כי "הניסיון לעשות תעמולת בחירות על גבן של קופות החולים הציבוריות ועל החיסונים שמומנו מכספי הציבור הוא בוטה במיוחד. דווקא עכשיו, בזמן המאבק בקורונה, חשוב עוד יותר לשמור על התדמית הציבורית של קופות החולים והחיסונים כניטרלית וחפה מכל פוליטיקה ואינטרסים זרים. לצערנו, המפלגות השונות מצפצפות על האיסור לעשות שימוש בנכסי הציבור בחוק דרכי תעמולה, משום שזה משתלם להן - החוק הארכאי לא מטיל קנס כספי או חיוב אישי על מפרי החוק. לכן חברי הכנסת מקפידים שלא לתקן אותו למרות המלצות הוועדות השונות בתחום, לרבות ועדת ביניש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully