וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודש אחרי שנקבע שהפרה חוק פרטיות, בליכוד שבו להשתמש באפליקציית אלקטור

עודכן לאחרונה: 16.2.2021 / 8:14

המפלגה ערכה כנס בו הסבירה על האפליקציה, המאפשרת לאסוף מידע ולהניע מצביעים פוטנציאליים ביום הבחירות. זאת, למרות שהרשות להגנת הפרטיות קבעה רק בחודש שעבר שהשימוש בה הביא להפרה של החוק. מנחי הכנס הבטיחו: הפעילים שיצרפו הכי הרבה תומכים יזכו לפגישה עם נתניהו

הליכוד שוב משתמש באפליקציית אלקטור. אפליקציה, צילום מסך
הסבר שימוש באפליקציית אלקטור/צילום מסך, אפליקציה

הליכוד שב להשתמש באפליקציית "אלקטור" לאיסוף מידע והנעת מצביעים פוטנציאלים ביום הבחירות, למרות שרק בחודש שעבר הרשות להגנת הפרטיות קבעה שהשימוש באפליקציה בבחירות הקודמות הפרה את חוק הגנת הפרטיות.

כנס זום של המפלגה התקיים הערב (שני) להסבר על האפליקציה, שמאפשרת לבוחרים ותומכים לקחת חלק בקמפיין על ידי זיהוי וסימון בוחרי ליכוד במטרה להניע אותם להגיע לקלפיות. "בעזרת מערכת חכמה אך פשוטה וידידותית, כל אדם שירצה לקחת חלק פעיל בקמפיין הבחירות של הליכוד יכול לתרום למען ניצחון הליכוד בבחירות", נאמר בכנס. "כל מה שצריך להוריד את האפליקציה ולהוסיף את תומכי הליכוד מהסביבה הקרובה - משפחה, חברים, שכנים".

בנוסף, מנחי הכנס הסבירו כי ככל שמשתמש מסוים יצרף יותר תומכים, כך דרגתו תעלה והבטיחו שהפעילים עם הדרגה הגבוהה ביותר - יזכו לפגישה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. גם בימינה משתמשים באפליקציית אלקטור בבחירות הנוכחיות וייתכן שגם במפלגות נוספות.

מהליכוד נמסר בתגובה כי "אנחנו עובדים עם האפליקציה באישור ובהתאם לחוק".

הליכוד שוב משתמש באפליקציית אלקטור. אפליקציה, צילום מסך
הסבר שימוש באפליקציית אלקטור/צילום מסך, אפליקציה

בחודש שעבר, הרשות להגנת הפרטיות במשרד המשפטים קבעה כי מפלגות הליכוד וישראל ביתנו עברו על הגנת הפרטיות, בעקבות פרצת אבטחה שנתגלתה באפליקציית אלקטור בפברואר 2020 במהלך הבחירות לכנסת ה-23. בעקבות הפרצה, דלפו הפרטים האישיים של כ-6.5 מיליון בוחרים שהיו רשומים בה, כולל שמות, מספרי תעודות זהות, כתובות ומספרי טלפון. ברשות להגנת הפרטיות הגדירו את הפרצה כ"אירוע אבטחת מידע חמור", וקבעו שהליכוד וישראל ביתנו הפרו את חוק הגנת הפרטיות כשקיבלו שירותים טכנולוגיים מחברת אלקטור, שנדרשה לתקן את הליקויים הקשים שנחשפו במהלך הבדיקה.

בנוסף, הרשות הדגישה בהודעתה את הבעייתיות באפליקציה שמאפשרת להזין מידע על אזרחים גם ללא ידיעתם או הסכמתם. "חל איסור על שימוש במידע אישי, במקרים בהם לא ניתנה לגביו הסכמה תקפה ומספקת של האדם עליו המידע נאסף, או מבלי שהוסברו לו מטרות השימושים בו ולמי יימסר. איסור זה, כפי שהבהירה הרשות, חל גם על איסוף ושימוש במידע ביישומים או במאגרי המידע של המפלגות.

הליכוד שוב משתמש באפליקציית אלקטור. אפליקציה, צילום מסך
הליכוד שוב משתמש באפליקציית אלקטור/צילום מסך, אפליקציה

הרשות להגנת הפרטיות חידדה גם את האחריות של המפלגות עצמן לאבטחת פנקס הבוחרים, ודחתה את הניסיון של המפלגות להעביר את האחריות למפתחי אלקטור. "לצורך שימוש בפנקס הבוחרים, המפלגות נדרשות לאבטח את המידע כנדרש על פי הוראות החוק והתקנות, כאשר האחריות לאבטחת המידע שבפנקס חלה על המפלגות כבעלות המאגר, גם ובמיוחד, במקרה בו המידע מוחזק או מעובד על ידי צד שלישי, לרבות ספקי מיקור חוץ".

"במערכת לא נמצאו חולשות אבטחה כלשהן"

עו"ד בכור יאמין, בא כוחה של חברת אלקטור, מסר בתגובה כי "חברת אלקטור עושה כיום מאמצים כבירים לאבטחת המידע. מערך הסייבר הלאומי אף דגם את המערכת ומסר כי לא נמצאו בה חולשות אבטחה כלשהן". בנוסף, באלקטור ציטטו את תגובת מערך הסייבר הלאומי לבג"ץ שהוגש בעניין זה באחרונה בו נמסר כי "למיטב הבנת הרשות להגנת הפרטיות ומומחי האבטחה ממערך הסייבר הלאומי שבהם הסתייעה, אמצעי האבטחה של המערכת שופרו, ולא נמצאו, בבדיקות נוספות שבוצעו על ידי הרשות בסיוע מומחי אבטחה ממערך הסייבר הלאומי ליקויים".

באלקטור אומרים כי עדות מערך הסייבר הלאומי, הנחשב לאחד מגופי הסייבר הטובים בעולם, "מעידה על חוסנה הקיברנטי של החברה. ואכן, חברת אלקטור נמצאת כיום בחזית אבטחת המידע. יתרה מזאת, ביזור ההרשאות במערכת אלקטור, שבו היא מאפשרת חסימת מידע לפי משתמש, בשליטת מנהל המטה המרכזי, אף שיפר את האבטחה באופן דרמטי מהנהוג בעבר, ומנעה שימוש בעותקים מודפסים ודיגיטליים שהיו מגיעים לכל דיכפין ללא בקרה. אלקטור תמשיך להיות מהחברות המובילות בתחום, תוך שימת דגש מיוחד על אבטחת המידע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully