וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר בל"ד: מנסור עבאס אמר שהכול מותר, הוא ישב עם נתניהו

ח"כ סמי אבו שחאדה התראיין לתכנית "בחירות אישיות" בהגשת בן כספית וסיפר על ההפתעה שבפיצול רע"ם מהרשימה המשותפת. הוא תיאר את הכעס על המנהיגות בחברה הערבית שמוביל לירידה בסקרים, על הניסיון של הליכוד לקבל מנדטים והמאבק בסמוטריץ' ובן גביר

סמי אבו שחאדה - בחירות אישיות עם בן כספית/וואלה!

יו"ר בל"ד סמי אבו שחאדה התראיין הבוקר (רביעי) לתכנית "בחירות אישיות" של וואלה! ורדיו 103FM, בהגשת בן כספית. אבו שחאדה לא שלל כי שותפו לשעבר, יו"ר רע"ם מנסור עבאס, ישב עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. "אני מצפה ממנו כבר להכול כי הוא אמר בצורה ברורה שאין עקרונות ברורים, הכול מותר", אמר.

אבו שחאדה סיפר כי הופתע מהחלטת רע"ם להתפצל מהרשימה המשותפת. "לרגע אחד לא היה לנו חשש שהחברים שלנו בתנועה האסלאמית יעזבו את המשותפת", אמר. "הייתה ישיבה שבועית של המשותפת, אף פעם לא בא מנסור או מישהו אחר מהמפלגה בטענות למשותפת. אפילו ברמה של האינטרס המפלגתי הצר, הם נהנו הכי הרבה מהמשותפת כי הכפילו עצמם מ-2 ל-4, כך שגם ברמה הזאת קשה לי להבין למה עשו את זה".

בחירות אישיות | סאמי אבו שחאדה. ללא, אתר רשמי
"העניין של הפשע המאורגן מביא כעס גדול". אבו שחאדה/אתר רשמי, ללא

שלושה שבועות לבחירות, הרשימה המשותפת נחלשת בסקרים וזוכה לתשעה מנדטים. לדברי אבו שאחדה, "הכוח האמיתי שלנו זה 24 מנדטים. גם בבחירות הקודמות אף פעם מצבנו לא היה טוב, ויש כעס אמיתי בציבור שלנו ואני מבין את הכעס הזה".

"הציבור סובל באופן יום-יומי, העניין של הפשע המאורגן והעזיבה של החברה הערבית לארגוני הפשע המאורגן מביאה כעס גדול" אמר. "חלק גדול מהכעס הזה הוא על המנהיגות כי אנשים מצפים מאיתנו שנהיה גם הממשלה וגם הקואליציה וגם אוחנה ונתניהו למה? בחמש השנים האחרונות נרצחו בחברה שלנו כמעט 500 אנשים, זה מטורף".

על הניסיון של הליכוד לקבל מנדטים על חשבון הרשימה המשותפת אמר אבו שחאדה כי "זה אף פעם לא יעבור, אנחנו הכתובת של הציבור שלנו".

מנסור עבאס בדיון הוועדה למיגור הפשיעה בחברה הערבית, 9 בדצמבר 2020. דני שם טוב, דוברות הכנסת, אתר רשמי
"הוא אמר בצורה ברורה שאין עקרונות ברורים, הכול מותר". עבאס/אתר רשמי, דני שם טוב, דוברות הכנסת

אבו שחאדה אף התייחס לחברי הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר. לדבריו, "אנשים שיש להם תפיסת עולם ואידיאולוגיה של סמוטריץ' ובן גביר מסוכנים לא רק בשבילי אלא לחברה. בדרך כלל בחברה דמוקרטית עם מערכת פוליטית דמוקרטית אף מפלגה לא מאפשרת לעצמה לשתף פעולה בשום דרך שהיא עם אנשים כמו בן גביר. במדינת ישראל מי ששם את סמוטריץ' ובן גביר ביחד כדי לעבור את אחוז החסימה ואחד יהפוך שר ולבנות איתם קואליציה זה ראש הממשלה".

"אני משווה רעיונות של בן גביר שיש בהם אלמנטים של עליונות הגזע, אנשים עם תפיסות כאלה מסוכנות לכל החברה", הוסיף. "אם דבר כזה היה קורה באירופה וקנצלרית גרמניה מרקל הייתה מחבקת אנשים כאלה - זה לא היה עובר על סדר היום".

seperator

התכנית משודרת בימים ראשון עד חמישי בשעה 11:30 בשידור ישיר באתר, באפליקציית וואלה! ובפלטפורמות הדיגיטליות של הרדיו והאתר. את התכנית מגישים לסירוגין בן כספית, ינון מגל, טל שלו ויקי אדמקר. בכל תכנית יגיעו דמויות מהעולם הפוליטי לריאיון "אחד על אחד". במהלך השבוע יתראיין לתכנית השר לשיתוף פעולה אזורי אופיר אקוניס.

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully