וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דני דיין סתר את סער: "אם יוטל על לפיד להרכיב ממשלה - נשב איתו למו"מ"

עודכן לאחרונה: 3.3.2021 / 14:40

מקום 11 ברשימת תקווה חדשה לבחירות הקרובות הצהיר כי המפלגה אינה פוסלת ישיבה תחת יו"ר יש עתיד, למרות שיו"ר מפלגתו אמר כי "אין אפשרות מעשית כזאת". מאוחר יותר, הבהיר דיין כי הדברים שאמר "שייכים לתחום הנימוסים"

בווידאו: בחירות אישיות - בן כספית בשיחה עם גדעון סער/צילום: יותם רונן

דני דיין, מועמד תקווה חדשה לבחירות הקרובות, סתר היום (רביעי) את עמדת יו"ר מפלגתו גדעון סער בנוגע לישיבה תחת יו"ר יש עתיד יאיר לפיד. "אם הנשיא יטיל על לפיד להרכיב את הממשלה - נשב איתו למו"מ", אמר דיין, מקום 11 ברשימת המפלגה, בריאיון לרדיו 90, למרות שסער הבהיר כי "אין אפשרות כזאת".

עם זאת, דיין אמר בהמשך הראיון כי אינו צופה שלפיד יקבל את המנדט. "הנשיא מטיל את הרכבת הממשלה לפי מי שיכול להרכיב ממשלה. לא מאמין שלפיד יקבל".

לאחר מכן, דיין פרסם הבהרה בטוויטר. "‏ללפיד אין שום סיכוי להרכיב ממשלה. חזרתי ואמרתי את זה לכל אורך הריאיון", כתב. "לשאלה התיאורטית מה יקרה אם הנשיא בכל זאת יטיל עליו את המנדט עניתי תשובה ששייכת יותר לתחום הנימוסים מאשר לתחום הפוליטי. אני עוד אלמד שאסור להיות מנומס במערכת בחירות. רק גדעון סער יוכל להרכיב ממשלה".

דני דיין, שכהן 4 שנים כקונסול הכללי של ישראל בניו-יורק והיה יו"ר מועצת יש"ע מצטרף לנבחרת ״תקווה חדשה״ בראשות גדעון סער, 13 ינואר 2021. -, אתר רשמי
עמדות סותרות. סער ודיין/אתר רשמי, -

בהמשך לאמירתו של דיין, כתב ראש הממשלה בנימין נתניהו בטוויטר כי "ראש הממשלה הבא יהיה לפיד או נתניהו. אם תצביעו למפלגות אחרות - לפיד יהיה ראש ממשלה. אם תשבו בבית ולא תבואו להצביע ליכוד - לפיד יהיה ראש ממשלה". סער שיתף את הציוץ מחדש והוסיף: "נתניהו, תהיה רגוע. ישראל תהיה בידיים טובות. אני אחליף אותך".

לפני ימים אחדים, יו"ר תקווה חדשה הלך בעקבות יו"ר ימינה נפתלי בנט ושלל את האפשרות של ישיבה תחת לפיד. "היום ברור לחלוטין, אחרי הדברים של בנט, שאין שום אפשרות מעשית כזאת. לכן יש רק שתי אפשרויות, או ממשלת המשך של נתניהו או ממשלת שינוי בראשותי", אמר בסיור בדרום.

בנט, מצדו, אמר כי לפיד "הוא שמאל. אין לנו בעיה שהוא יהיה חלק מהממשלה אבל שלא יעמוד בראשה. את נתניהו אפשר להחליף רק מימין", והוסיף כי לסער אין את היכולת להיות ראש הממשלה למרות שנותיו הרבות בפוליטיקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully