וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזמן הפגנת ראשי הרשויות הבדואיות בבלפור: נתניהו התיישב לקפה בנגב

עודכן לאחרונה: 7.3.2021 / 18:56

רה"מ ערך סיור במסגרת הקמפיין ואף הצטלם עם שייחים תושבי המקום. מנגד, ראשי רשויות בדואיות, שהקימו מאהל מחאה מול מעונו, זועמים על כך שעד כה לא יצא אליהם: "במקום לטרוח בנגב, בוא ותשמע אותנו". בנט: לא אכפת לו מתושבי ב"ש, דימונה וערד

בווידאו: נתניהו בסיור פוליטי ביישובים בדואים בדרום/צילום: יניר יגנה והטיקטוק והפייסבוק של רה"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים היום (ראשון) יום סיורים פוליטי בדרום במהלכו ביקר ברהט ובטראבין, שם קיים מפגש עם נכבדי העדה הבדואית, שייחים וחברי מרכז ליכוד מהמגזר הבדואי משבטים שונים, בהם גם שבט הטראבין. במקביל לסיור, מחוץ למעונו של נתניהו בבלפור ישנו מאהל מחאה של ראשי יישובים בדואים נגד הריסת הבתים בפזורה.

במהלך הביקור, ראש הממשלה הצטלם במאהל בדואי כשהוא שותה קפה עם כמה שייחים תושבי המקום. תחילה, בדוברות הליכוד לא ידעו להשיב לפניית וואלה! מי המצולמים בתמונה עם נתניהו, ומסרו רק כי מדובר ב"נכבדים בדואים משבט הטראבין". בהמשך פרסמו הודעה מפורטת בנושא ואמרו כי המצולמים הם השייחים סלאמה טראבין; עואד אל-עתאיקה, גמלאי צבא גשש לשעבר; ג'דעון אבו סבית; מובארק חמאיסה ושייח מחמוד טראבין אבו אל-עבד.

במשך שעה של מפגש, בו השתתפו גם שר המודיעין אלי כהן, סגן שר הבריאות יואב קיש וראש עיריית דימונה בני ביטון, העלו נציגי העדה שורה של נושאים בוערים עבורם, ובראשם מדיניות הריסת הבתים במגזר, ובעיות החינוך והתעסוקה במגזר. "זה מפגש היסטורי, אנחנו מחוללים היסטוריה", נתניהו אמר במפגש. "שמעתי את הכאב והזעקה על הריסות הבתים על בעיית השטח וההסדרה, אני מעביר את הטיפול בכל אוכלוסיית הבדואים בקרקעות ובהריסות אלי למשרד ראש הממשלה ואנחנו נטפל בזה אישית". בנוסף, הוא התחייב להקים מכללה או אוניברסיטה בדרום וכן למצוא פתרונות לחינוך ולתעסוקה.

רה"מ נתניהו בביקור בדרום, 7 במרץ 2021. ללא, אתר רשמי
נתניהו במאהל בדואי בדרום, היום/אתר רשמי, ללא

מוקדם יותר נתניהו ביקר ברהט, וקיים מפגש עם השר לביטחון פנים אמיר אוחנה ומפקדי המרחב. זאת למרות שראש עירית רהט ביקש מנתניהו בשבוע שעבר לא להגיע לעיר במהלך תקופת הבחירות. במפגש נתניהו אמר כי הוא מתחייב להעביר מיליארד שקל "כדי לחסל את הפשיעה בחברה הערבית בישראל", בנוסף ל-150 מיליון שקל שהממשלה אישרה באחרונה כדי לתגבר את האכיפה במגזר הערבי.

"אני אומר לאזרחי ישראל הערבים: תצביעו לליכוד. אנחנו הבאנו תשע תחנות משטרה, 20 מיליארד שקל לחברה הערבית, ואני הולך להביא עוד הרבה יותר", קרא נתניהו ברהט. "אל תבזבזו קולות על מפלגות באופוזיציה שלא עושות למענכם כלום. מגיע לכם לחיות ברהט ובכל ישוב בלי שאימהות יפחדו לשלוח את הילדים שלהן לרחוב, בלי הפחד של אלימות, של סחיטה, של פרוטקשן. אנחנו נהרוג את זה, חאלס", הוסיף.

ראש מועצת לקיה, אחמד אלאסד, מתח ביקורת בפני נתניהו על מדיניות הממשלה תחת הנהגתו אך אמר כי יש לנצל רדיפתו אחר הקול הערבי בבחירות. "אני באתי למרות שחלק מראשי הרשויות לא באו, כי כאן אני בעד הידברות", אמר. "היום יש לך אינטרס בקול הבדואי - וזה הזמן שיש לנו לנצל. אנחנו נהנים מהשלום שעשית, עשית טוב למדינת ישראל. אבל אתה שכחת את המגזר הבדואי. כל שנה המגזר הבדואי ללא תעסוק, המדינה שכחה אותנו. אני מבקש מימך להכריז על הפסקת ההריסות".

עוד בוואלה!

איפה יאיר? שותק. והקמפיינר הכי נמרץ בארץ עושה בשבילו את העבודה

לכתבה המלאה
מאהל ראשי הישובים הבדואים מול מעון רה"מ בירושלים 7 במרץ 2021. אתר רשמי, מערכת וואלה!
מאהל ראשי הישובים הבדואים מול מעון רה"מ, היום/מערכת וואלה!, אתר רשמי

במקביל לביקור נתניהו בנגב, ראש מועצת אל-קסום סלאמה אל-אטראש, שטראבין, היישוב בו ביקר נתניהו נמצא בתחומי המועצה שלו - מפגין במאהל המחאה מול לשכתו בירושלים. אל אטראש, שהוא גם יו"ר פורום ראשי הרשויות הבדואיות, אמר: "במקום לטרוח ולבוא אלינו לנגב לאירוע של הבטחות בחירות, אנו מזמינים אותך למאהל המחאה שבו אנו יושבים זה השבוע השני מול לשכתך בירושלים. בוא ותשמע מאיתנו מה הן הבעיות שמעסיקות אותנו".

לדברי אנשי המאהל שהוקם מול בלפור, הוא הוקם על ידי ראשי הישובים הבדואים כדי למחות על "מדיניות הריסת הבתים שהביאה להרס של אלפי בתים בעשור האחרון, מבלי לתת פתרון חלופי או מענה כלשהו למשפחות שנותרו ללא קורת גג".

מאהל ראשי הישובים הבדואים מול מעון רה"מ בירושלים 7 במרץ 2021. אתר רשמי, מערכת וואלה!
מאהל ראשי הישובים הבדואים מול מעון רה"מ, היום/מערכת וואלה!, אתר רשמי

גם ח"כ עאידה תומא-סלימאן (הרשימה המשותפת) התייחסה לביקור נתניהו בנגב. "שום כוס קפה לא תמחק שנים של הסתה", אמרה. ‏האם הבטחת להכיר בכפרים? האם תפסיק להרוס בית כל שש שעות? לא תעבוד עלינו נתניהו".

בהמשך היום והערב נתניהו צפוי לקיים כנסים פוליטיים בשדרות, באר שבע ודימונה, במתכונת "תו ירוק" למחוסנים ומחלימים בלבד. מחר נתניהו צפוי לקיים ביקור דומה גם בצפון הארץ, עם כ5 תחנות מפגשים וכנסים.

בנט: "ירד לנגב כדי למשוך קולות מחמולות של בדואים"

יו"ר ימינה, ח"כ נפתלי בנט, תקף את ראש הממשלה לאחר סיורו בנגב וקשר זאת באוזלת היד בטיפול בפשיעה בדרום. "‏איזו בושה. נתניהו ירד היום לנגב כדי למשוך קולות מחמולות של בדואים. שוב הוא לא טרח להיפגש עם הורי הילדה בת ה-10 שנפגעה על ידי כנופיית בדואים, שוב הוא התעלם מבעלי עסקים שנסחטים כל חודש על ידי פושעי פרוטקשן", אמר.

בנט המשיך, "‏שוב הוא הבליג על ההשתלטות המוחלטת על קרקעות מדינת ישראל ועל פריצות וגניבות בתוך בסיסי צה"ל, איזו מין התנהגות זאת? לא אכפת לו מתושבי באר שבע, דימונה וערד? מבעלי עסקים מפוחדים? מהורים שחיים תחת אימה? אנחנו נחזיר את הביטחון לנגב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully