וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רע"ם חזרה בה מהסכם העודפים עם המשותפת: "עבאס עמוק בכיס של נתניהו"

עודכן לאחרונה: 12.3.2021 / 21:38

לאחר שהושג סיכום לחתימה על ההסכם, הודיעו ברע"ם כי לא יחתמו עם הרשימה ממנה פרשו בינואר. במשותפת תקפו בתגובה את מנסור עבאס ואמרו כי "שיתוף הפעולה שלו עם נתניהו הגיע לשיא חדש. הוא יכל להכניס מועמד נוסף מהחברה הערבית אך הוכיח שהוא משחק לידיו של נתניהו"

בווידאו: המונים מפגינים באום אל-פחם נגד הפשיעה במגזר הערבי/צילום: ניב אהרונסון, עריכה: אסף דרורי

מפלגת רע"ם חזרה בה היום (שישי) מחתימה על הסכם עודפים עם הרשימה המשותפת בבחירות לכנסת ה-24. זאת, לאחר שבין המפלגות, שהחליטו לרוץ בנפרד בבחירות הקרובות, הושג סיכום לחתימה על ההסכם.

בתגובה נמסר מהרשימה המשותפת כי יו"ר רע"ם מנסור עבאס "נמצא עמוק בכיס של נתניהו". בהודעת המפלגה נאמר כי "שיתוף הפעולה בין עבאס לנתניהו הגיע לשיא חדש עם ביטול הסכם העודפים על ידי רע"ם, זה נעשה על רקע מאמציו המתמשכים של נתניהו לפירוק הרשימה המשותפת בכוונה לפגוע ולהחליש את הייצוג של החברה הערבית בכנסת".

מנסור עבאס בדיון הוועדה למיגור הפשיעה בחברה הערבית, 9 בדצמבר 2020. דני שם טוב, דוברות הכנסת, אתר רשמי
מואשם בשיתוף פעולה עם נתניהו. עבאס/אתר רשמי, דני שם טוב, דוברות הכנסת

במשותפת הוסיפו כי הסכם העודפים "יכול היה להכניס מועמד נוסף מטעם המשותפת, המועמד התשיעי ג'ומעה אזברגה מהנגב, או את ח"כ סונדוס סאלח, אבל במקום זה בחרה רע"ם לוותר על הקולות האלו. זו הוכחה נוספת לכך שמנסור עבאס, כמו בן גביר, משחק לידיו של נתניהו".

לפני שבוע הגיע עבאס להפגנה באום אל-פחם אך גורש על ידי המפגינים. לאחר שזוהה על ידם, עשרות מהם הקיפו אותו, הטיחו בו קריאות נאצה וקראו לו להסתלק מההפגנה. חלקם אף השליכו לעברו בקבוקי מים. פמלייתו נאלצה להבריח אותו למסעדה סמוכה, ולאחר מכן הוא עזב את המקום.

"מי שתקף את מנסור עבאס הם מעטים המשתייכים למפלגות יריבות מחוץ לאום אל פחם, ולאנשי אום אל פחם הנכבדים אין שום קשר לעניין", אמרו בסביבתו של עבאס. "כולנו מאוחדים נגד פשע ואלימות בחברה שלנו, וכנגד כישלונה של המשטרה בעבודתם, וזה המסר הבסיסי שצריך לצאת מההפגנה של היום. מי שנושא באחריות הוא כל מפלגה שהסיתה עד היום נגד עבאס, ואלה שממשיכים בכך".

השקת קמפיין הרשימה המשותפת, ת"א, 23 בפברואר 2021. ראובן קסטרו
"המהלך נעשה על רקע מאמציו המתמשכים של נתניהו לפירוק המשותפת". עודה/ראובן קסטרו

בסוף חודש ינואר התפצלה רע"ם מהרשימה המשותפת כשהגישה את רשימתה בנפרד, אחרי ארבע מערכות בחירות בהן רצה יחד עם חד"ש, תע"ל ובל"ד. זאת, לאחר פיצוץ במגעים על רקע מחלוקת בנוגע לשיתוף הפעולה של רע"ם עם הליכוד.

גורם המכיר את שהתנהל בתוך ישיבה סגורה של ארבע המפלגות שהתקיימה לפני הפיצול, אמר שהשיחות היו ממוקדות באי-ההסכמה הפוליטית לגבי המלצה על הימין. לדבריו, לאחר "שרע"מ הבינו שלא מתיישרים עם הקו שלהם הם חתכו ויצאו עם הודעה על ענייני דת. עזבו את הישיבה באופן שברור שתוכנן מראש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully