וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישבת בחדר ושמעת את נתניהו מעביר הוראות לברדוגו? אלקין: הרבה יותר מזה

עודכן לאחרונה: 16.3.2021 / 15:43

מספר 3 בתקווה חדשה אמר בתכנית "בחירות אישיות" של וואלה! ו-103FM כי היה עד להשפעת רה"מ על איש גל"צ. הוא האשים אותו בהסתה, טען שהשפעת משפחתו עליו מתחזקת, סיפר על השיחה שהובילה לבחירות - ועל הרגע שסומן בבלפור. "מפחדים להגיד בסקרים שמצביעים לנו, אז משקרים"

בווידאו: בחירות אישיות - בן כספית בשיחה עם זאב אלקין, תקווה חדשה/צילום: יותם רונן

השר לשעבר זאב אלקין, מספר 3 ברשימת תקווה חדשה, התראיין הבוקר (שלישי) לתכנית "בחירות אישיות" של וואלה! ורדיו 103FM, בהגשת בן כספית. הוא סיפר כי נכח בעת שראש הממשלה בנימין נתניהו העביר הוראות לאיש גלי צה"ל יעקב ברדוגו, האשים אותו בהסתה וסיפר על היום שהביא לפירוק הממשלה.

"הרבה מעבר לזה", ענה אלקין כשנשאל אם ישב בחדר ושמע הוראות שמועברות לברדוגו. "ברור שאם הייתי רוצה יכולתי מתחילת הבחירות עד סופן להתראיין על החוויות שצברתי במשך 12 השנים בהן הייתי קרוב לבנימין נתניהו".

"זה כמו טבח שמפסיק לבשל בשר אחרי שהוא רואה איך מכינים אותו. אני הייתי במטבח", תיאר את הקשר עם ראש הממשלה.

טקס חילופי שרים במשרד להגנת הסביבה, 18 במאי 2020. רפי קוץ, לשכת העיתונות הממשלתית
"כמו טבח שמפסיק לבשל בשר". זאב אלקין/לשכת העיתונות הממשלתית, רפי קוץ

הוא סירב להסכים עם טענתו של יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן שנתניהו נסחט על ידי משפחתו, אך ציין כי "ברור שיש השפעה הולכת וגוברת של הבית על מה שקורה שם, ואני לא רוצה להרחיב מעבר לזה".

הוא הוסיף: "הבית זו תופעה לא חדשה, הרבה שנים. אבל למרות זאת מערכת היחסים ביני לבין ראש הממשלה הייתה מערכת יחסים קרובה יחסית, עד לאחרונה. היו בה שברים וסדקים והם התעמקו בשנה האחרונה. אולי השבר הגדול ביותר היה בהליכה לבחירות שלישיות. הייתי חבר בצוות המשא ומתן הקואליציוני וההסכם עם כחול לבן שנחתם היה מוכן כבר אז, היה אפשר למנוע בחירות שלישיות. מתווה הנשיא תורגם לכל מיני רעיונות.

"היה ויכוח על הזמן, שים לב לצחוק הגורל, הוא פירק את זה על פחות משנה. לא היה טעם להתווכח על תקופה יותר ארוכה משנה. הנקודה הייתה אחרת, כחול לבן דרשו ויתור על החסינות האישית כי הם פחדו שההסכם יאפשר לנתניהו לקבל חסינות, וביום האחרון שעוד אפשר היה לעצור את הבחירות נכנסתי לנתניהו בסערה, כל אנשי לשכתו ישבו כמעט שבעה כי הם חשבו שהבחירות האלה רעות לליכוד, ואמרו לי לך תגיד לו את זה אתה", המשיך. "נכנסתי אליו לחדר והייתה שיחה מאוד קשה בינינו ובה אמרתי את האמת - אתה לא תקבל חסינות, תסתכל על המספרים, לא תקבל את זה גם אחרי הבחירות, אין טעם, בוא נקים ממשלה. היינו אחרי שני סבבים והייתה שיחה מאוד גלויה.

הוא ביטל את כל הלו"ז מול העיניים שלי, כל הפגישות שהיו לו, אמרתי לו סע לכנסת ותודיע שאתה מוכן לוותר על החסינות. הוא נסע לבלפור, כי החלטות כאלה מקבלים יחד בבלפור, ושם הכול התהפך. הוא מעולם לא סלח לי על השיחה ההיא - ואני לא סלחתי על ההחלטה ללכת לבחירות שלישיות".

עוד בוואלה!

"לא יתרום למפלגה": אלקין ניסה לעבור לבנט לפני שהצטרף לסער - וסורב

לכתבה המלאה
דיון | תביעת הדיבה של ניר חפץ נגד יעקב ברדוגו, המחוזי, ת"א 25 במאי 2020. ראובן קסטרו
ברדוגו/ראובן קסטרו

לטענתו, "אני מזהה תופעה וזה לא איש אחד או שניים, של הצבעה מחתרתית לנו. הגענו למצב שאנשים אומרים אנחנו פוחדים להגיד מה אנחנו מצביעים ולכן אנחנו משקרים בסקרים, כי אנחנו לא יודעים מטעם מי הסקר. אין מפלגה אחרת כזאת. אני לא מכיר מפלגה שהתומכים מתביישים להגיד שהם מצביעים לה".

בהתייחס לסרטון שהופץ ומכנה את יו"ר תקווה חדשה גדעון סער ויו"ר ימינה נפתלי בנט בוגדים, אמר כי הוא "לא יודע על הסרטון הספציפי אבל שיח הבוגדים ושיח ההסתה בא מכיוון אחד מאוד ברור - בנימין נתניהו וביתו. נגיד ככה - יש עוד גורמים שמומחים בעניין הזה".

התכנית משודרת בימים ראשון עד חמישי בשעה 11:15 בשידור ישיר באתר, באפליקציית וואלה! ובפלטפורמות הדיגיטליות של הרדיו והאתר. את התכנית מגישים לסירוגין בן כספית, ינון מגל, טל שלו ויקי אדמקר. בכל תכנית יגיעו דמויות מהעולם הפוליטי לריאיון "אחד על אחד". מחר יתראיין לתכנית שר הביטחון, יו"ר כחול לבן בני גנץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully