וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד: חשוב שמרצ תעבור את אחוז החסימה, מי שרוצה להצביע להם - שיעשה זאת

עודכן לאחרונה: 16.3.2021 / 13:56

במסיבת עיתונאים שכינס, יו"ר יש עתיד הדגיש את חשיבות המפלגות הקטנות במרכז-שמאל. "מכבד את המפלגות בגוש שיש להן דרך ואידאולוגיה. הן יהיו שותפות חשובות". עם זאת, הבהיר שמפלגתו תצטרך להיות גדולה ככל שניתן בניסיון להקים ממשלה: "ב-6 מנדטים לא מחליפים את נתניהו"

בווידאו: לפיד אומר שחשוב שמרצ תעבור את אחוז החסימה/צילום סטילס: אלעד גוטמן, צילום: דוברות יש עתיד

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד אמר היום (שלישי) את כי "חשוב שמרצ תעבור את אחוז החסימה, מי שרוצה להצביע להם - שיעשה זאת". אחרי ששלח הודעות נגד הצבעה למפלגות הקטנות, הבהיר במסיבת עיתונאים שכינס כי הן יהיו שותפות חשובות בניסיון להרכיב ממשלה, ולצד זאת הבהיר כי יש עתיד צריכה להיות גדולה ככל שניתן אם ברצונה להצליח בכך.

"אני מכבד את המפלגות בגוש שיש להן דרך ויש להן אידאולוגיה. הן יהיו שותפות חשובות", אמר לפיד. "אם מישהו רוצה להצביע מרצ, שיצביע מרצ, חשוב שהם יעברו את אחוז החסימה. מעבר לזה, עם כל הכבוד לכל חישובי הגוש, אי אפשר להחליף שלטון בלי מפלגת שלטון גדולה. אי אפשר להקים ממשלה בלי מפלגה גדולה שתקים ממשלה".

עם זאת, הוא שב ואמר כי "יש רק דבר אחד שיכול לעצור את ממשלת החושך הזו - יש עתיד גדולה. ב-7 מנדטים לא עוצרים סחטנות וכפיה דתית. ב-6 מנדטים לא משנים את חוק הלאום ולא מגינים על בית המשפט העליון. והכי חשוב - ב-6 מנדטים לא מחליפים את נתניהו. אתם רוצים לעשות שינוי גדול, חייבים מפלגה גדולה שתעשה אותו. בלי כוח פוליטי, לא יהיה פה מהפך".

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, 16 במרץ 2021. אלעד גוטמן, אתר רשמי
"אם מישהו רוצה להצביע מרצ - שיצביע מרצ". לפיד/אתר רשמי, אלעד גוטמן

במסיבת העיתונאים, לפיד נשאל גם אם יש "הסכם שקט" או הנחיה לא לתקוף את תקווה חדשה בראשות סער, וההפך. "משתדל לא לתקוף אישית אף אחד, אנחנו צריכים להפסיק עם זה", השיב. "את החרדים לא צריכים להוריד עם מריצה למזבלה, הרפורמים לא כלבים וראש הממשלה הוא לא זבל. כל הדבר הזה מפלג אותנו מבפנים. זה לא רק גדעון סער, זה כולם".

"ממשלה של חסידי הרוצח ברוך גולדשטיין שקוראים לשחרור הרוצח יגאל עמיר"' תקף. "ממשלה סחטנית, שתיקח את הכסף של אנשים עובדים כדי לתת אותו לאנשים שלא עובדים. ליצמן, דרעי, סמוטריץ' ובן גביר זה הרכב שבו אין ייצוג לאנשים שעובדים, משרתים בצבא, משלמים מיסים, מאמינים בדמוקרטיה. הליכוד בממשלה הזו הוא לא מפלגת שלטון, הוא שבוי. נתניהו הוא בן ערובה של סחטנים וקיצוניים. הוא חייב שהם יתנו לו חסינות, והוא ישלם. בכסף שלנו, בעתיד של הילדים שלנו, ביחסים הבינלאומיים של מדינת ישראל".

מרצ מציגה את המועמדת החדשה ברשימתה לכנסת. בית ציוני אמריקה. ת"א 4 בינואר 2021. ראובן קסטרו
"חשוב שיעברו". הורוביץ/ראובן קסטרו

דבריו של לפיד באים אחרי שבתחילת השבוע החל בקמפיין להעברת מנדטים מהמפלגות הקטנות אל יש עתיד, ושיגר הודעות סמס בתפוצה רחב בהן כתוב ש"מפלגות עם 5 מנדטים לא מחליפות שלטון ומפלגות עם 6 לא מצילות את הדמוקרטיה". ביש עתיד טוענים שהם מכוונים למצביעי כחול לבן, ושאין להם כוונה לטרגט את המצביעים של העבודה ושל מרצ, אלא רק את אלה ששוקלים להצביע לגנץ.

במרצ מסרו בתגובה כי "הצהרתו של לפיד להצביע מרצ מראה בגרות ומנהיגות. הצהרתו של ח"כ יאיר לפיד הקורא למצביעי הגוש האידאולוגי לבחור במרצ היא החלטה מתבקשת כי בלי מרצ יש לממשלת נתניהו-כהנא 61".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully