וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר ועדת הבחירות אסר על הליכוד להשתמש בסלוגן "חוזרים לחיים"

16.3.2021 / 22:19

השופט עוזי פוגלמן הורה על הצעד משום שמשרד הבריאות השתמש בו קודם לכן עבור קידום מבצע החיסונים. השופט קבע כי שימוש של הליכוד באותה הסיסמה "עלול ליצור רושם שגם מסע הפרסום הממשלתי הוא מטעם המפלגה". זאת, לאחר שהיועמ"ש הביע תמיכה במהלך

בווידאו: ח"כ אסנת מארק מבקרת במתחמי חיסונים וקוראת להצביע ליכוד/מתוך עמוד הפייסבוק של ח"כ אסנת מארק

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט עוזי פוגלמן, אסר הערב (שלישי) על קמפיין הליכוד להשתמש בסלוגן "חוזרים לחיים". זאת, משום שמשרד הבריאות כבר השתמש קודם לכם באותה הסיסמה לקידום מבצע החיסונים. השופט פוגלמן קבע כי שימוש של קמפיין הליכוד באותה הסיסמה "עלול ליצור רושם שגם מסע הפרסום הממשלתי הוא מטעם המפלגה".

עוד כתב פוגלמן כי "שימוש בתעמולת הבחירות של מפלגה או של מועמד בשם המפורש של מבצע החיסונים שמשרד הבריאות עורך, עלול ליצור דימוי של זהות בין השירות הציבור לבין אותו מועמד,
זהות אשר יש בה כדי לפגוע, מיניה וביה, באמון הציבור בשירות הציבורי ובתדמיתו הניטרלית".

לקריאת החלטת יו"ר ועדת הבחירות

חוזרים לחיים- קמפיין הליכוד. שלומי גבאי
"עלול ליצור רושם שגם מסע הפרסום הממשלתי הוא מטעם המפלגה". קמפיין "חוזרים לחיים"/שלומי גבאי

עו"ד אושי אלמליח, מנכ"ל אחריות לאומית שעתרה נגד השימוש של הליכוד בקמפיין, מסר כי "הליכוד ונתניהו, האחראים הישירים למותם של למעלה מ-6,000 ישראלים וישראליות, מאות אלפי ילדים ובני נוער הלומי קורונה, קיבלו היום צו מניעה למעשה המביש והציני שעשו בסלוגן החיסונים הלאומי, 'חוזרים לחיים'. תנועת אחריות לאומית נעמדה מול כוחות אדירים לקרב עיקש, במקום שבו היו צריכים לעמוד מערכות אכיפת החוק והפוליטיקאים".

עוד נמסר כי "שנים רבות של שלטון גרמו לנתניהו ולליכוד להניח שהם מפלגה שיש לה מדינה. אנחנו נעמוד בכל מקום שבו היתר נאלמים דום, בבתי המשפט, ברחובות, בגשרים ובכיכרות, נילחם על המדינה שלנו עד שנשחרר את הלפיתה של הליכוד מהמשאבים הציבוריים של כולנו. אחריות לאומית תפנה בימים הקרובים ליועמ"ש הממשלה על מנת שיפתח בחקירה פלילית לאור מעורבותם של יועצי שר הבריאות בקמפיין משרד הבריאות, מעורבות אשר הראיות שאופפות אותה, מלמדות על תכנון מוקדם לביצוע עבירות פליליות משמעותיות".

חוזרות לחיים- קמפיין הליכוד. ללא, אתר רשמי
הקמפיין החדש - "חוזרות לחיים"/אתר רשמי, ללא

אתמול הודיעו בקמפיין הליכוד כי הם משנים את הסלוגן ל"חוזרות לחיים". זאת, בעקבות הודעתו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, כי הוא סבור שיש לאסור על הקמפיין להמשיך ולהשתמש בסלוגן המקורי. כך עלה מתגובת המדינה, שהוגשה בתגובה לעתירה שהגישה תנועת אחריות לאומית ליו"ר ועדת הבחירות פוגלמן.

אחריות לאומית דרשה מוועדת הבחירות להוציא צו מניעה שיחייב את הסרת כל הפרסומים מטעם הליכוד או מטעם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם הסלוגן "חוזרים לחיים", ואיסור על ביקורים של מועמדים מטעם המפלגה במתחמי חיסונים ומרפאות קופות החולים עד יום הבחירות. בתגובת המדינה שהוגשה לעתירה, נקבע כי השימוש שעושה הליכוד בסלוגן מהווה הפרה של חוק הבחירות (דרכי תעמולה), מפני שקמפיין משרד הבריאות השתמש בסלוגן הזה עוד קודם לכן. "משכך יש למנוע את המשך השימוש בו על ידי המשיבה", נכתב בעתירה.

השופט עוזי פוגלמן בדיון בשאלה האם ראש הממשלה בנימין נתניהו יוכל להרכיב ממשלה תחת כתב אישום, בית המשפט העליון 31 בדצמבר 2019. ברני ארדוב
יו"ר ועדת הבחירות אסר על הליכוד להשתמש בסלוגן. השופט עוזי פוגלמן/ברני ארדוב

באשר לדרישה לאסור ביקורים של ראש הממשלה, שר הבריאות יולי אדלשטיין, ומועמדי ליכוד אחרים במתחמי החיסונים, עלה מתגובת המדינה כי משרד המשפטים קיים באחרונה דיון בנושא וגיבש קריטריונים לגבי קיום אירועים שכאלה בהשתתפותם. "על רקע בקשות רבות לקיום אירועים בהשתתפותם של חברי הממשלה מכוח תפקידם הציבורי שהצדקתם נסמכת על מבצע החיסונים, ובעקבות דיון שהתקיים בסוגייה, הגדיר המשנה ליועץ המשפטי לממשלה אמות מידה לבחינת בקשות של חברי ממשלה לעריכת ביקורים כאמור", נכתב בתשובת המדינה.

עוד נכתב כי "עמדת המדינה היא כי אמות המידה שנקבעו, בהתאם לפסיקה וההנחיות בנושא, מאפשרות ביקורים רק במקום שבו התכלית הדומיננטית של הביקור היא מילוי התפקיד הממלכתי, ותנאי מוקדם לביקור הוא כי אכן יכול להיות מוצדק בראי טיבו ואופיו של התפקיד הממלכתי שאותו ממלא המבקש לבקר. בכך יש בהן כדי להפיג את החשש משימוש אפשרי במבצע החיסונים לצרכי תכלית דומיננטית של תעמולה אסורה".

בחודש שעבר נודע כי ח"כ אסנת מארק (הליכוד) מבקרת בסניפי קופות חולים בערים שונות בארץ, ומעודדת אנשים להתחסן - וגם להצביע ליכוד. זאת, בניגוד לחוק הבחירות (דרכי תעמולה), שאוסר על תעמולת בחירות בגוף מבוקר על ידי מבקר המדינה, וקופות החולים הן גוף מבוקר ומפוקח המתוקצב מכספי ציבור. ובכל זאת, בביקוריה של מארק במתחמי החיסונים, המשודרים בשידור חי בעמוד הפייסבוק שלה, היא נראית מחלקת מסיכות מקמפיין הליכוד וקוראת להצביע לנתניהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully