וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מסורת ארוכת שנים": מרצ דורשת מעובדיה בקלפי לתרום את הכסף למפלגה. האזינו

עודכן לאחרונה: 17.3.2021 / 16:58

מעדויות והקלטות שהגיעו לידי וואלה! עולה כי במפלגה דורשים מנציגים בוועדות הקלפי להשיב את התגמול מהמדינה, שנאמד ב-700 שקלים, עקב בעיות כלכליות בשל מערכת בחירות רביעית. לטענת המועמדים, ברגע שסירבו - מועמדותם נפסלה. מרצ: העובדים בוחרים מה לעשות עם הכסף

בווידאו: הקלטת שיחה בין עובד מרצ לנציג בוועדת הקלפי בה הוא מתבקש לתרום את שכרו למפלגה/מערכת וואלה!

מרצ דורשת מנציגיה בוועדות הקלפי לתרום למפלגה את השכר שהם מקבלים מהמדינה על עבודתם בבחירות הקרובות, בטענה כי "זו מסורת ארוכת שנים" ולמפלגה אין כסף בגלל קיומן של בחירות רביעיות בתוך שנתיים. זאת, בניגוד להוראת ועדת הבחירות. במקרים שבהם המועמדים סירבו, המפלגה הודיעה להם כי ויתרה על שירותיהם.

מעדויות והקלטות שהגיעו לידי וואלה! עולה כי לא מדובר בדרישה חד פעמית, אלא כזו שהופנתה למועמדים רבים לתפקיד. באחת ההקלטות נציג של מרצ טוען כי מדובר ב"מסורת ארוכת שנים", כלשונו. הוא אמר כי במסגרת הנוהל הלא כתוב "יושבי הקלפיות תורמים את התגמול שהם מקבלים מהמדינה למפלגה". הוא הסביר למועמד לתפקיד בשיחה כי "לפיכך אנחנו מבקשים שהמסורת תישמר ותתרום למפלגת מרצ את כל התגמול או אפילו יותר, אם אפשרי".

פריימריז במרצ, בית סוקולוב, ת"א 14 בפברואר 2019. ראובן קסטרו
"מבקשים שתתרום את כל התגמול או אפילו יותר אם אפשר". מטה מרצ/ראובן קסטרו

באחת ההקלטות נשמע המועמד לתפקיד מברר עם נציג המפלגה מה גובה השכר. האחרון משיב כי הסכום נע סביב ה-700 שקלים, וכשהמועמד מתעניין אם זה "רק אם הוא מוכן לתרום למרצ?", נציג המפלגה מגיב: "זה פשוט כבר בחירות רביעיות, למרצ אין... המימון הממלכתי שעובד דרך הגודל של המפלגה לא גדול".

גם כשהמועמד התעקש בשיחה שמדובר בשכר על עבודתו, ומדובר בהחלטה שלו אם לתרום את הכסף למפלגה, הנציג הגיב לו: "זה נכון, אם אתה לא רוצה, נשמור את זה ואם נצטרך אותך בעתיד, נתקשר אליך". לדבריו, מרגע שסירב - במפלגה ויתרו על שירותיו ולא יצרו עמו קשר.

זו אינה הפעם הראשונה שבה מרצ מציבה תנאי כזה לנציגיה בוועדות הקלפי. בבחירות לכנסת ה-22, קיבלה ועדת הבחירות המרכזית תלונות על דפוס פעולה דומה של המפלגה. היועץ המשפטי מטעמה כתב מכתב למפלגה ולפיו אין "להתנות את תשלום השכר לחברי ועדות הקלפי במתן תרומה חוזרת בכל סכום שהוא". למרות זאת, נראה כי במפלגה ממשיכים את "המסורת".

מרצ: לא יודעים אם הנחזה להיות נציג מפלגה אכן כזה

ממרצ נמסר בתגובה: "לצערנו סירבתם להעביר את ההקלטה האמורה כדי שהמפלגה תוכל לנסות לבחון את מהימנותה ואם מי שנחזה להיות נציג המפלגה הוא אכן כזה. בכל מקרה, המפלגה אינה מתנה את הישיבה בקלפי במתן תרומה, לפי הנחיית מנהל מטה יום הבחירות של המפלגה. כל נציגי המפלגה מקבלים את התשלום בעבור הישיבה בוועדות הקלפי והם בוחרים מה לעשות אתו".

במרצ הוסיפו: "יש לציין כי במרצ קיימת מסורת מבורכת של התנדבות ותרומה ולונטרית של חברי המפלגה, המאמינים במרצ ובדרכה ובוחרים לתרום למפלגה בדרכים שונות מזמנם ומכספם. אנו שמחים על בחירתם של חברי מרצ רבים, כבר שנים רבות, לתרום למפלגה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully