וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורוביץ: בנט וסער פוסלים אותנו? שטויות, ישבו עם מי שצריך

יו"ר מרצ אמר באולפן וואלה! כי הוא סבור שימינה ותקווה חדשה יצרפו את מפלגתו לקואליציה אם יוטל עליהם המנדט להרכבת הממשלה. למרות הקרבה לאחוז החסימה, הוא הבהיר שאינו סומך על מפלגת העבודה ולא התחרט על הריצה בנפרד. על אמירתו שעוררה סערה: "לא רוצה שיחקרו בהאג"

בווידאו: יו"ר מרצ בריאיון לטל שלו ויקי אדמקר באולפן וואלה!/צילום: ראובן קסטרו, פלאש 90, דוברות הכנסת, דוברויות המפלגות ורויטרס

יו"ר מרצ ניצן הורוביץ אמר היום (חמישי) באולפן וואלה! כי יו"ר ימינה נפתלי בנט ויו"ר תקווה חדשה גדעון סער ישבו גם עם מפלגתו, אם יוטל עליהם המנדט להרכבת הממשלה אחרי הבחירות. לדברי הורוביץ, "עד עכשיו הם לא חלקו יותר מדי מחמאות, והם גם אומרים 'אני לא אשב אם לפיד גם אם הוא יהיה השני ברוטציה'. זה שטויות במיץ עגבניות".

למרות הסקרים האחרונים, בהם מרצ על סף אחוז החסימה בעוד העבודה זוכה ב-7-6 מנדטים, הורוביץ לא הביע חרטה על ההחלטה לרוץ בנפרד. "אני רוצה להזכיר שעשינו את זה בסיבוב הקודם, אני עשיתי את זה עם עמיר פרץ והתוצאה ידועה לכם וסמכתי עליו. אני על מפלגת העבודה לא סומך עד הסוף", אמר. "במקרה הזה אני סומך רק על מרצ. מרצ הוכיחה שמעולם לא ישבה ולא תשב עם נתניהו ואין אצלנו עריקים ואין אצלנו ליצנים. אני מקווה מאוד שמיכאלי לא תיכנס לממשלה תחת נתניהו".

ריאיון | ניצן הורוביץ 11 במרץ 2021. ראובן קסטרו
"אני על מפלגת העבודה לא סומך עד הסוף". הורוביץ/ראובן קסטרו

על יו"ר כחול לבן בני גנץ אמר כי "מבחינה פוליטית הקיום שלו לא לגיטימי בעיניי. אני חושב שהוא הונה את הבוחרים בצורה קשה, הוא שבר את הגוש שלנו בצורה קשה ומבחינה פוליטית אין למפלגה הזאת זכות קיום, אבל את זה יחליט הבוחר. אני לא יודע אם הוא יפרוש או לא".

"אני יודע שבלי מרצ לנתניהו תהיה ממשלה של 61 עם הימין הקיצוני", הדגיש. "אני לא אתן לבן גביר שגנב את הסמל של רבין את התענוג למחוק את מרצ, בחיים".

הצהרה | יו"ר כחול לבן, בני גנץ 11 בינואר 2021. אלעד מלכה
"מבחינה פוליטית הקיום שלו לא לגיטימי בעיניי". גנץ/אלעד מלכה

בעקבות אמירתו כי "היה מקום להחלטה של בית הדין בהאג לחקור את ישראל", יו"ר מרצ תקף את מדיניות הממשלה. לדבריו, "מי שפועל נגד האינטרסים של המדינה זה הימין והמתנחלים שגוררים אותנו למקומות האלה. אם היו מקשיבים לנו ונוקטים במדיניות שלנו - ישראל לא הייתה מסתבכת במקומות האלה".

"אני לא רוצה שיחקרו", הוסיף. "ומה הממשלה עושה כדי למנוע את זה? משנה את המדיניות? פועלת? מדברת עם בית הדין? מקפיאים את כל סיפור השטחים כאילו זה לא קיים, לא רלוונטי. כשאנחנו מדברים על זה שנים אומרים לנו שזה לא חשוב, מה אתם מתעסקים עם זה, ואז כשיש החלטה בבית הדין, 'הם אנטישמיים הם עוכרי ישראל'. במקום להתעסק בבעיה עצמה, מתעסקים אם אני בעד ההחלטה או נגד כאילו שזה משנה למצב בשטח".

נעלה 16 ביולי 2017. ראובן קסטרו
"מקפיאים את כל סיפור השטחים כאילו זה לא קיים". ההתנחלות נעלה בשומרון/ראובן קסטרו

על הסערה שעוררה אמירתו הסביר כי "תראה מה מפריע לאנשים: אני לא נתתי גיבוי להחלטה. מה שקורה בשטח זה שנהרגים כל שבוע אנשים וחיילי צה"ל מסתובבים שם וחשופים להתקפות וכל הכספים שאנחנו שופכים שם בלי תכלית, עכשיו בית הדין החליט ואוי ואבוי. אז אפשר לזרוק לי האג ושמאג ולהגיד לי אנטישמיות ומה שאתה רוצה - אני רוצה לדבר על המצב בשטח".

עוד בוואלה!

סקר 103FM: בנט עוקף את סער, מרצ עוברת את אחוז החסימה

לכתבה המלאה

יו"ר מרצ העיד כי "לא קל להיות שמאלני בישראל. אנחנו עומדים מול דה-לגיטימציה, סופגים חרפות וגידופים במשך שנים. הרבה אנשים מעדיפים לא להיות במקום הזה, אני יודע. זה שהרוב אולי לא חושב כמוני, זה לא גורם לי לפקפק באמונה שלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully