וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סער: בנט כבול לנתניהו, כל פעם נגרר אחריו

עודכן לאחרונה: 18.3.2021 / 14:32

יו"ר תקווה חדשה יצא נגד יו"ר ימינה בתוכנית "בחירות אישיות" בטענה כי יקים ממשלה יחד עם נתניהו, אמר כי אינו רואה בראש הממשלה כמי שמקדם מדיניות ימנית וטען כי הקואליציה אינה יכולה להסתמך על חברי הכנסת הערבים. "עזבתי כי הוא מוביל את המדינה למחוזות קשים מאוד"

בווידאו: בחיריות אישיות - טל שלו בשיחה עם יו"ר תקווה חדשה גדעון סער/צילום: ניב אהרונסון

יו"ר תקווה חדשה, גדעון סער, התראיין היום (חמישי) בתוכנית "בחירות אישיות" של וואלה! ורדיו 103FM בהגשת טל שלו. בתוכנית - האחרונה ששודרה לקראת הבחירות לכנסת - סער תקף את יו"ר ימינה נפתלי בנט על הליכתו עם הליכוד, טען כי הקואליציה אינה יכולה להסתמך על חברי הכנסת הערבים ואמר כי אינו רואה בראש הממשלה בנימין נתניהו כמי שמקדם מדיניות ימנית.

"נתניהו חייב ללכת הביתה ולהוציא את מדינת ישראל מחוסר היציבות שאנחנו במערכת בחירות רביעית בשנתיים", אמר סער, והדגיש כי מפלגת ימינה כבולה לראש הממשלה. "יש כתובת לציבור הזה, אתם לא צריכים להתפשר על השקפת עולמכם, אתם גם לא צריכים להתפשר על ההבנה הברורה שישראל זקוקה היום לחילופי שלטון וזה מקום שלצערי בנט לא מסוגל להגיע אליו, הוא מרגיש כבול, אינני יודע למה, להיגרר כל פעם בחזרה אחר נתניהו", הוסיף.

בתשובה לשאלה האם בתור מי שתופס עצמו כאידאולוג ימיני, לא יעדיף להיכנס לממשלה בהובלת הליכוד, סער השיב כי הוא אינו רואה נתניהו איש ימין. "אדם שמעדיף אינטרס אישי על טובת מדינה הוא בדיוק הפוך מאדם לאומי, הוא האדם הכי רחוק ממני מבחינה אידיאולוגית כי הוא מוכן לפגוע במדינה בשביל אינטרס אישי, לא להעביר תקציב כשהמדינה במשבר הכלכלי הכי חריף שלה, שאזרחים סובלים, שהוא יודע כמה זה יפגע בכלכלה, כי הוא לא רוצה לממש הסכם פוליטי שהוא חתם עליו, זה אדם שאני יכול לתת לו גיבוי? ממש לא", אמר סער.

יו"ר תקווה חדשה גדעון סער בריאיון לוואלה!News , 24 בינואר 2021. ראובן קסטרו
גדעון סער/ראובן קסטרו

לדבריו, "יש כמה תנועות ולצערי אנשים שתומכים בנתניהו והם יצטערו על זה. הם נוהרים אחרי מישהו שמבטיח להם כל מיני דברים, אבל אף פעם לא מקיים: ריבונות, חאן אל-אחמר, רפורמות במערכת המשפט, הסדרת ההתיישבות הצעירה, יש הצהרות שווא שמנופפים בהן לפני בחירות כאילו זה ימין וזה לא קשור לזה בכלל".

עוד אמר סער כי לא יצטרף לממשלה בראשות נתניהו, אך גם לא יצטרף לממשה בתמיכת הרשימה המשותפת. "אני לא אתמוך ולא אשב בשום ממשלה שנתניהו עומד בראשה, את החוויה הזאת אני כבר מיציתי. אני לא מרכיב קואליציה היום, לא אוכל לשבת בממשלה שנתמכת על ידי הרשימה המשותפת וכדומה משום שממשלה כזאת לא תוכל לממש משהו שאני יכול להיות שלם איתו", אמר.

עוד בוואלה!

ישבת בחדר ושמעת את נתניהו מעביר הוראות לברדוגו? אלקין: הרבה יותר מזה

לכתבה המלאה
יו"ר ימינה, נפתלי בנט 7 במרץ 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
כבול לנתניהו. נפתלי בנט/פלאש 90, יונתן זינדל

בנוסף, סער השיב לשאלה האם ישתף פעולה עם המפלגות הערביות בהחלפת יו"ר הכנסת. לדבריו, ב"2009-2006 הובלתי את האופוזיציה בכנסת, איתנו היו הסיעות הערביות, כל שבוע תיאמתי איתן מהלכים פרלמנטריים, אבל הקואליציה לא יכולה להישען עליהן. יש הבדל בין שיתופי פעולה, או האם אתה יכול להשעין קואליציה על גורמים כאלה? לא, כי אי אפשר להגיד 'זו הצבעה אחת בלבד', כי למחרת גורל המדינה תלוי בהם ואתה תגיע למקומות מאוד בעיתיים ותיסחט", אמר סער.

חוזרים לחיים- קמפיין הליכוד. שלומי גבאי
"אדם חסר מעצורים". תעמולת הבחירות שהנחה קמפיין נתניהו להסיר/שלומי גבאי

סער התייחס למצבה של כחול לבן, ואמר: "אני מכבד את גנץ ולא אומר שום מילה לרעתו, אני חושב שבני גנץ לא נמצא במקום שהוא יכול להביא את השינוי, אנחנו כן. הציבור צריך להסתכל למי יש סיכוי להרכיב ממשלה אלטרנטיבית בהנחה שלנתניהו לא יהיו 61 מנדטים".

סער יצא נגד כל אפשרות של ערעור המוסדות האמונים על קיום הבחירות. זאת לאחר שקמפיין נתניהו קיבל הנחיה שלא לעשות שימוש במילים "חוזרים לחיים" בתעמולת הבחירות. "ערעור על ועדת הבחירות המרכזית או על יושרתה - הדברים האלה מאוד מטרידים, במדינת ישראל אף אחד לא טען שהם מוטים מבחינה פוליטית ואני דוחה את זה על הסף. נצטרך לוודא שלא תיעשה דה־לגיטימציה לעוד מוסד ממשלתי חשוב שאמון על ההליך הדמוקרטי. אני חושב שנתניהו אדם חסר מעצורים, נתנו החלטה שאסור להשתמש בסיסמה מסוימת והוא ממשיך, אין חוק, אין נורמות, אין אמת ושקר, נתניהו משקר כל הזמן".

את התכנית הגישו לסירוגין בן כספית, ינון מגל, טל שלו ויקי אדמקר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully