וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: מתנגד ליוזמה לעצירת המשפט נגדי, לא אפטר את מנדלבליט

עודכן לאחרונה: 20.3.2021 / 20:57

ראש הממשלה הדף את הצעתו של בן גביר והצהיר כי "לא עוצרים משפט". בריאיון לחדשות 12, התחייב לשנות את מערכת המשפט ואת מאזן הכוחות בין הרשויות, אך הכחיש כי יצא במהלך ישיר נגד היועמ"ש. "הציבור יחליט, לא הפרקליטים". לפיד: "הבחירות מתנקזות למנדט אחד של מתלבטים"

לפיד: הבחירות מתנקזות למנדט אחד של מתלבטים שלא יוצאים מהבית/מערכת וואלה!

ראש הממשלה בנימין נתניהו הצהיר הערב (שבת) כי הוא מתנגד ליוזמה של איתמר בן גביר לעצירת המשפט נגדו. שלושה ימים לבחירות, הבטיח בריאיון לחדשות 12 כי לא יפטר את היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, אך התחייב לשנות את מערכת המשפט.

"אני נגד. לא עוצרים משפט", אמר כשנשאל על הצעת חוק אפשרית. "התיקים התפורים מתפוררים לנגד עיניהם של כולם. אני אעמוד למשפט אני אנצח במשפט הזה. המשפט הכי חשוב הוא משפט הציבור והציבור עכשיו יחליט, לא הפרקליטים".

"נעשה רפורמות במערכת המשפט. יש חוסר איזון", המשיך, וניסה להרגיע את החשש כי יצא במהלך ישיר נגד היועמ"ש. "לא אפטר את מנדלבליט אבל אדאג לאיזון בין הרשויות. האיזון הזה הופר".

רה"מ נתניהו, בפתח דיון במשפטו בבית המשפט המחוזי, ירושלים 8 בפברואר 2021. ראובן קסטרו
"אדאג לאיזון בין הרשויות". נתניהו/ראובן קסטרו

בשבוע האחרון, שותפיו של נתניהו אמרו שידונו בהצעה לעצירת המשפט. בריאיון בחדשות 13 בסוף השבוע, השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה לא שלל את ההצעה של בן גביר על הסף, ואמר ש"אם זה יעלה, נדון, נראה את הפרטים ונקבל החלטה".

ברביעי, אמר יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' בריאיון באולפן וואלה! כי לא יתמוך רק בחוק צרפתי, אלא גם בדרך אחרת שתוכל לעצור את ההליכים על אף שהתיקים כבר הגיעו לבית המשפט. "אני בעד שלא יוגש כתב אישום נגד ראש הממשלה. אם יש מנגנון טוב ונכון שיחזק את הדמוקרטיה ואת טוהר המידות, וגם יפסיק את משפט נתניהו - אני חושב שזה מצוין", אמר, וטען כי "לעומת אינטרס לנהל מדינה, אינטרס למצות הדין יכול לחכות טיפה לאחרי התפקיד".

לפיד: "הבחירות מתנקזות למנדט אחד של מתלבטים"

לאחר הריאיון עם נתניהו כינס יו"ר יש עתיד יאיר לפיד מסיבת עיתונאים, בה קרא לו פעם נוספת להגיע לעימות מולו. "שמעתי הערב את כל התירוצים של נתניהו למה הוא ברח מהעימות שהצעתי לו. הוא מפחד. שלושה חודשים הוא שם אותי על שלטי חוצות, עשה סרטוני 'איפה לפיד?', דיבר עליי ללא הרף, ואז הצעתי לו לבוא לעימות, והוא נבהל ונעלם. עוד לא מאוחר. ההצעה בעינה עומדת. בוא לעימות".

"ביבי פוחד מפני שהוא יודע מה יצא בעימות כזה", טען. "יצא מה שהוא מנסה להסתיר מהציבור בכל הכוח. הממשלה שלו. הממשלה היחידה שיש לו. ליצמן, סמוטריץ', בן גביר ודרעי. ממשלה של סחטנים וגזענים, שתיקח את הכסף של אנשים עובדים ותתן אותו לאנשים שלא עובדים. ממשלה חשוכה, שתפגע בכלכלה, תפגע ביחסים עם האמריקאים, תבריח מפה את הילדים שלנו".

בהמשך, טען שהמצביעים שעדיין מתלבטים בין המפלגות יכריעו את גורל הבחירות. "מה שחשוב כרגע זה שהמתלבטים יצאו להצביע. יש 10-12 מנדטים שלא החליטו. אנחנו יושבים כרגע על 60-60, כל הבחירות מתנקזות למנדט אחד של מתלבטים שלא יוצאים מהבית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully