וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלושה ימים לבחירות, לפיד הזמין את נתניהו לעימות: "לציבור מגיעות תשובות"

עודכן לאחרונה: 20.3.2021 / 15:36

יו"ר יש עתיד קרא ליו"ר הליכוד להתייצב לעימות טלוויזיוני הערב, לאחר שזה טען כי יסכים לעימות רק אם לפיד יכריז כי הוא מועמד לראשות הממשלה: "האולפנים מוכנים. בוא נראה אם התכוונת ברצינות או שאתה ברוח". סער דורש: אם אכן יתקיים עימות - הזמינו גם אותי ואת בנט

בווידאו: לפיד קורא לנתניהו להתייצב לעימות נגדו/צילום: אלעד גוטמן

שלושה ימים לבחירות, יו"ר יש עתיד יאיר לפיד קרא לראש הממשלה בנימין נתניהו לקיים עימות טלוויזיוני הערב (שבת). זאת, בהמשך לקריאות של ראשי מפלגות נוספים לנתניהו לקיים עימות, ובהמשך לקריאות של נתניהו עצמו ללפיד לקיים עימות לפני הבחירות. נתניהו אמר בימים האחרונים כי יסכים לעימות עם לפיד בתנאי שהאחרון יכריז כי הוא מתמודד מולו על ראשות הממשלה. יצוין כי בכל מערכת בחירות בעשור האחרון כלי התקשורת וחלק מהפוליטיקאים דוחפים לקיים עימות בין המועמדים לראשות הממשלה, אך עד היום נתניהו והליכוד תמיד סירבו.

"מגיע לציבור הישראלי עימות. מגיע לו תשובות", נכתב בהודעה שפרסם לפיד. "הוא צריך לדעת איזו ממשלה אתה מנסה להקים פה. האולפנים מוכנים, המראיינים מוכנים, יש שני פודיומיום שמחכים. במשך חודשים ארוכים שמת אותי על שלטי חוצות, נאמת עליי נאומים, עשית נגדי סרטונים. בוא נראה אם התכוונת ברצינות. בוא נראה אם אתה באמת רוצה עימות, או שאתה בורח. בוא נראה אם ביבי ברח". עוד כתב כי "בוא לעימות ביבי. אני לא מתכונן לשבת באולפנים בתור להקת החימום שלך. אמרת שאני היריב שלך, מול היריב מתייצבים. שאלת 'איפה לפיד?' הנה אני. בוא תתייצב מולי לעימות היום בערב".

הקריאה של לפיד לעימות מגיעה כמה שעות בלבד לפני המשדרים הטלוויזיוניים האחרונים עם ראשי המפלגות, בהם לפיד סירב להשתתף. בכלל, במהלך קמפיין הבחירות הוא ספג ביקורת על מדיניותו התקשורתית ועל התנזרותו מראיונות.

יו״ר יש עתיד יאיר לפיד בראיון לאולפן וואלה! , 10 בפברואר 20201. ראובן קסטרו
"לציבור מגיעות תשובות". לפיד/ראובן קסטרו

אחרי הקריאה של לפיד לעימות עם נתניהו, בתקווה חדשה דרשו כי אם אכן יתקיים עימות - יוזמנו אליו כל המועמדים לראשות הממשלה, ובכללם יו"ר המפלגה גדעון סער ויו"ר ימינה נפתלי בנט. מהמפלגה נמסר כי "במידת הצורך תקווה חדשה תפנה לוועדת הבחירות המרכזית על מנת לאכוף זאת".

סער ובנט קראו לראש הממשלה להגיע לעימות מספר פעמים במהלך הקמפיין אך נתניהו התעלם מהם והביע נכונות רק לעימות עם לפיד.

שאשא-ביטון: עריקים? אני מציעה לנתניהו לבדוק אצלו בליכוד

בתוך כך, בכירים במפלגות המרכז בישראל דחו את הספקולציות על עריקת ח"כים ממפלגותיהם לגוש הנגדי לאחר הבחירות. ח"כ יפעת שאשא ביטון, המתמודדת במסגרת "תקווה חדשה", שהשתתפה באירוע שבתרבות בחולון, הגיבה בתשובה בנושא כי היא "מציעה לראש הממשלה לעשות בדק בית ובדיקת נוכחות אצלו בבית".

"יש לנו ראש ממשלה שמדרדר את מדינת ישראל לשלטון יחיד, עושה מה שבא לו, משחק בחיים של אנשים, הפרנסה שלהם, בבריאות שלהם, בחינוך של הילדים שלנו. הכל אצלו מונע משיקולים אישיים וציניים. ובידיים שלנו לעצור את זה", אמרה שאשא-ביטון.

ועדת הכנסת | פניית יו"ר סיעת הליכוד בבקשה להכריז על חברת הכנסת יפעת שאשא ביטון כפורשת מסיעת הליכוד. כנסת, ירושלים. דוברות הכנסת , דני שם טוב, אתר רשמי
"יש לנו ראש ממשלה שמדרדר את ישראל לשלטון יחיד", שאשא ביטון/אתר רשמי, דוברות הכנסת , דני שם טוב

יו"ר ישראל ביתנו התייחס לנושא ברוח דומה. "עריקים היו כבר בכנסת האחרונה. אני חושב שגם בליכוד כרגע יש מתקוממים בשיחות פנימיות".

כמו כן, שר החקלאות אלון שוסטר, שהשתתף באירוע שבתרבות בחדרה, אמר כי כחול לבן לא תשב בממשלה בהנהגת בנימין נתניהו לאחר הבחירות. "אנחנו לא נצטרף לממשלה שיקים נתניהו בשום מחיר", אמר שוסטר. הוא אמר כי המפלגה תמליץ על מי שיהיה לו הסיכוי הרב ביותר להקים ממשלה, והוסיף כי "לפיד הוא בהחלט מועמד ראוי".

ברביבאי: נבצע את כל החיבורים האפשריים

בכירת מפלגת יש עתיד, ח"כ אורנה ברביבאי, קראה לייצר קואליציה שתצליח להעמיד בראשה ראש ממשלה אחר. "כדי להחליף את השלטון הרע הזה נצטרך ליצור את כל החיבורים האפשריים", אמרה ברביבאי. עם זאת, הדגישה כי "אנחנו לא נשב עם קיצוניים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully