וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיפוי קלפיות מועדות לפורענות וצוותים סמויים: היערכות המשטרה ליום הבחירות

21.3.2021 / 15:33

ביום שלישי ייפרסו ברחבי הארץ כוחות מתוגברים של 20 אלף שוטרים, שיפעלו למניעת כל שיבוש בהצבעה. צוותים מיוחדים ישובצו ב-400 קלפיות שסווגו כבעלות פוטנציאל גבוה לזיופים ותקלות בספירת הקולות. בכיר במשטרה: "אנחנו לא צופים איומים, אבל ערוכים לתרחיש קיצון"

בווידאו: היערכות המשטרה לבחירות, צוותים סמויים בקלפיות מועדות לפורענות/צילום: רוני כנפו

המשטרה נערכת ליום הבחירות לכנסת ה-24, שיתקיים בעוד יומיים. ברחבי הארץ ייפרסו 20 אלף שוטרים בתגבור לוחמי מג"ב, 3,500 מהם באזורי הקלפיות. ראש אגף המבצעים, תת-ניצב שמעון נחמני, הדגיש היום (ראשון) כי "לא נאפשר לאיש לפגוע ביום הזה. המטרה היא לאפשר לכל אזרח לממש את זכותו".

ראש מדור חקירות, סגן-ניצב זיו שגיב, סיפר על ההיערכות למניעת שיבושים וזיופים במהלך ההצבעה. לראשונה, צוותים ניידים, גלויים וסמויים, יפעלו למנוע כל פעילות חריגה ב-400 קלפיות מיוחדות שסווגו כמועדות לפורענות. השוטרים יהיו מצוידים במצלמות גוף, למעט בתוך הקלפי.

"אנחנו לא צופים איומים, אבל ערוכים לתרחיש קיצון", אמר שגיב והבהיר כי "אין כרגע מידע על כוונה כזו".

הערכות משטרתית ביום הבחירות, 2 במרץ 2020. דוברות משטרת ישראל
20 אלף שוטרים. ניידת משטרה ביום הבחירות, מרץ 2020/דוברות משטרת ישראל

עוד הוסיף כי במשטרה מתכוננים גם למניעת עבירות של חופש הביטוי והסתה. לדבריו, "ננטר פרסומים ברשתות בצורה יזומה. איפה שתהיה הסתה לאלימות וגזענות נבחן האם מדובר בעבירה פלילית. אם כן - נפנה לפרקליטות שתאשר פתיחה בחקירה. חקירת עבירות סדר ציבורי ברף הנמוך יטופלו בתחנות".

מחסני ועדת הבחירות המרכזית בשוהם 9 במרץ 2021. ראובן קסטרו
400 קלפיות סווגו כמועדות לפורענות. מחסני ועדת הבחירות המרכזית בשוהם, החודש/ראובן קסטרו

במערכת הבחירות האחרונה, במרץ 2020, נפתחו 278 תיקי חקירה נגד אזרחים במהלך יום הבוחר. 25 תיקים הובילו להגשת כתב אישום, ובארבעה תיקים נוספים נחתם הסדר מותנה של התביעה. בסך הכול נסגרו 249 תיקים, מרביתם מאחר שלא נמצאה עבירה פלילית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully