וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזהרה למרצ: אם תדרשו מעובדי הקלפיות לתרום את השכר - לא נעביר תשלום

עודכן לאחרונה: 20.3.2021 / 19:28

ועדת הבחירות דרשה מהמפלגה להתייחס לפרסום בוואלה! לפיו עובדים מתבקשים לתרום את שכרם למפלגה, והזהירה כי לא תקבל את 700 השקלים לנציג אם התנאי יישמר. "לא הפעם הראשונה שמקבלים תלונות בנושא זה"

בווידאו: הקלטת שיחה בין עובד מרצ לנציג בוועדת הקלפי בה הוא מתבקש לתרום את שכרו למפלגה/מערכת וואלה!

ועדת הבחירות המרכזית הזהירה בסוף השבוע את מפלגת מרצ כי לא תעביר לה תשלום עבור חברי ועדות הקלפי מטעמה ביום הבחירות, אם תדרוש מהם לתרום את הכסף למפלגה, כפי שנחשף בוואלה! בשבוע שעבר. במכתב ששיגרה עו"ד נעה הירש, נציגת הלשכה המשפטית בוועדה, נכתב כי המפלגה נדרשת להתייחס לנושא עד מחר (ראשון) בבוקר, אז תתקבל ההחלטה. 

במכתב ציינה עו"ד הירש כי "זו איננה הפעם הראשונה שוועדת הבחירות המרכזית מקבלת תלונות על מפלגתכם בנושא זה", והוסיפה כי בעבר פנה למפלגה היועץ המשפטי של ועדת הבחירות המרכזית, עו"ד דין ליבנה, והסביר בהרחבה מדוע מדובר בפרקטיקה פסולה שאינה מקובלת על והוועדה. נציגת הלשכה המשפטית כתבה למרצ כי "הובהר כי ככל שהמפלגה לא תתקן את המעוות בהקשר זה, לא יהיה מנוס מלהנחות את חשבות הוועדה לא להעביר למרצ תשלום בגין חברי ועדות הקלפי מטעמה".

שי גליק, מנכ"ל בצלמו, פנה לוועדת הבחירות המרכזית לאחר פרסום הדרישה. "ההקלטות והעדויות ברורות ואינם משאירות מקום לספק. מרצ מסרבים לאפשר למי שלא מתחייב לתרום לעבוד דרכם. דבר זה מנוגד לחוק ולכן חובה על ועדת הבחירות למנוע ממרצ כל תגמול", טען. "מדובר בפגיעה חמורה בחופש העיסוק ובפרנסה של אנשים שסך הכל רוצים להביא לחם הביתה. מצער שמפלגה שמתיימרת להיות 'חברתית' פוגעת בשכבות החלשות".

מרצ מציגה את המועמדת החדשה ברשימתה לכנסת. בית ציוני אמריקה. ת"א 4 בינואר 2021. ראובן קסטרו
פרקטיקה פסולה. הורוביץ/ראובן קסטרו

מרצ דורשת מנציגיה בוועדות הקלפי לתרום למפלגה את השכר שהם מקבלים מהמדינה על עבודתם ביום הבחירות השבוע, בטענה כי "זו מסורת ארוכת שנים" ולמפלגה אין כסף בגלל קיומן של בחירות רביעיות בתוך שנתיים. במקרים שבהם המועמדים סירבו, המפלגה הודיעה להם כי ויתרה על שירותיהם. מדובר במדיניות שאותה אסרה בעבר ועדת הבחירות המרכזית. 

מעדויות והקלטות עלה כי לא מדובר בדרישה חד פעמית, אלא כזו שהופנתה למועמדים רבים לתפקיד. באחת ההקלטות נציג של מרצ טען כי מדובר ב"מסורת ארוכת שנים". הוא אמר כי במסגרת הנוהל הלא כתוב "יושבי הקלפיות תורמים את התגמול שהם מקבלים מהמדינה למפלגה". הוא הסביר למועמד לתפקיד בשיחה כי "לפיכך אנחנו מבקשים שהמסורת תישמר ותתרום למפלגת מרצ את כל התגמול או אפילו יותר, אם אפשרי".

במרצ טענו בתגובה כי "המפלגה אינה מתנה את הישיבה בקלפי במתן תרומה, לפי הנחיית מנהל מטה יום הבחירות של המפלגה. כל נציגי המפלגה מקבלים את התשלום בעבור הישיבה בוועדות הקלפי והם בוחרים מה לעשות אתו. במרצ קיימת מסורת מבורכת של התנדבות ותרומה ולונטרית של חברי המפלגה, המאמינים במרצ ובדרכה ובוחרים לתרום למפלגה בדרכים שונות מזמנם ומכספם. אנו שמחים על בחירתם של חברי מרצ רבים, כבר שנים רבות, לתרום למפלגה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully