וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן והמשותפת: פתקים שלנו הוסתרו בקלפיות; סער ומרצ התלוננו לוועדת הבחירות

מפלגות בעיקר מהגוש המתנגד לנתניהו התלוננו כי פתקיהן נעלמו או כוסו על ידי פתקים של מפלגות מתחרות. במקביל, ועדת הבחירות דחתה טענות על תקלה ביישומון טוהר הבחירות: "פייק ניוז"

בווידאו: בפעם הרביעית בתוך שנתיים: אזרחי ישראל יוצאים לקלפיות/מערכת וואלה!

מפלגות בגוש המתנגד לנתניהו דיווחו היום (שלישי) על היעלמות פתקי הצבעה עבורן מקלפיות שונות ברחבי הארץ.

ברשימה המשותפת טענו כי בקלפי מספר 70 בוואדי ניסנס נעלמו פתקי ההצבעה עבורה וכך גם באחת הקלפיות בבאר שבע. "רק אחרי שהערתי את תשומת לב הוועדה הם הלכו להוסיף", סיפר לוואלה! תושב העיר רמון זיו-אב שהגיע להצביע, "לא יודע מה קורה בקלפיות האחרות. זה היה מאחורי שני הפרגודים בקלפי שלי".

כמו כן, מפלגת תקווה חדשה הגישה תלונה דחופה לוועדת הבחירות המרכזית, בטענה שישנה "פעולה שיטתית" להוצאת פתקי הצבעה עבורה בכל רחבי הארץ, ובפרט בקלפיות בחיפה, יבנה, רמלה ושדרות. במפלגה אמרו כי הוציאו רכבים ייעודים עם תוספת של פתקי הצבעה לאור מגמה ארצית גורפת של פעילי הליכוד שמוציאים פתקים של תקווה חדשה מהקלפיות.

בהמשך, המפלגה בראשותו של גדעון סער שלחה מכתב לוועדת הבחירות המרכזית בעקבות הטעייה מכוונת, לטענתה, בין הפתק של תקווה חדשה "ת'" לפתק "רנ". במפלגה טענו כי בשעות האחרונות פעילי ליכוד מחליפים בקלפיות את סדר הפתקים כך שיהיו צמודים זה לזה או לחילופין מוציאים את הפתק ת' מכוורת הפתקים, זאת כדי להטעות ולבלבל את המצביעים במכוון. בנוסף, טענו במפלגה של סער כי הפעילים מפיצים בקבוצות הליכוד הודעות לפיהן הפתק "רנ" שייך למפלגת תקווה חדשה.

פתקי הצבעה של המשותפת נעלמו מקלפי 70 בשכונת ואדי ניסנס בחיפה. 23 במרץ. תמונות גולשים
ללא פתקי הצבעה לרשימה המשותפת. קלפי בחיפה, היום/תמונות גולשים

גם במרצ פנו לוועדת הבחירות, והתלוננו כי הם מזהים "מהלך מאורגן" להוצאת פתקי מרצ מהקלפיות. במטה המפלגה, כך נטען, התקבלו תלונות על מחסור בפתקי המפלגה בקלפיות בירושלים, תל אביב ויקנעם עילית, בין היתר. "דיווחים אלו אמנם טופלו, אך החשש הוא כי הם משקפים מגמה רחבה", נמסר מהמפלגה, "לאור העובדה כי פתקים של מפלגות אחרות אינם חסרים, עולה החשש כי מדובר במגמה מכוונת אשר נועדה לפגוע במרצ".

בנוסף, בישראל ביתנו טוענים כי בקלפיות ברחבי ירושלים פתקי המפלגה כוסו בכוונה על ידי פתקי הצבעה של ש"ס, ובקלפי בבית ספר נאות אשקלון הונחו פתקי מח"ל מעל פתקי המפלגה כדי להסתירם.

מצידו השני של המתרס, הציונות הדתית הגישה תלונה לוועדת הבחירות המרכזית לאחר שהתקבלו אצלה תלונות כי בקלפיות הממוקמות בריכוזים חרדיים באשדוד הועלמו פתקי המפלגה מהקלפיות.

עוד בוואלה!

בחירות 2021: החלה ההצבעה בעמדות לחולי קורונה, הקלפי בנתב"ג נפתחה

לכתבה המלאה

ישראל ביתנו ומרצ עתרו נגד ש"ס

בתוך כך, ישראל ביתנו עתרה לוועדת הבחירות המרכזית נגד ש"ס בדרישה שתסיר פרסום בדבר ברכה לפיה "כל אישה שתקבל על עצמה להביא אישה נוספת לקלפי להצביע ש"ס בפעם הראשונה, תזכה עוד השנה לראות את הישועה שהיא זקוקה לה". בהמשך, המפלגה עתרה להוצאת צו מניעה אשר יאסור על חלוקת קמעות על ידי ש"ס בדוכנים מחוץ לקלפיות ועליהם ברכה של הרב עובדיה יוסף. לטענת המפלגה, מדובר בעבירות חמורות על חוק דרכי תעמולה. בהמשך גם מרצ הגישה עתירה נגד ש"ס, בטענה לחלוקת קמעות בקלפיות.

במקביל, ועדת הבחירות דחתה טענות על תקלות ביישומון הפעולה של מפקחי טוהר הבחירות, והגדירה אותן "פייק ניוז". "אנו מבקשים להבהיר ולהדגיש - כי אין כל תקלה ביישומון. נכון לשעה זו, כמעט כל המפקחים התקינו את היישומון. מכל מקום, אף אם תהיה תקלה נקודתית יש תהליך דיווח מובנה לוועדה באמצעות ראשי הצוותים. אנו רואים בניסיון זה פרק המשך בניסיונות לקעקע את אמון הציבור בתוצאות ובוועדת הבחירות"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully