וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רע"ם עוברת את אחוז החסימה; עבאס: "מוכנים למגעים עם שני הצדדים"

עודכן לאחרונה: 24.3.2021 / 12:10

מספירת 87.5% מהקולות עולה כי מפלגתו של עבאס נכנסת לכנסת ה-24 עם 5 מנדטים. בריאיון למשדר וואלה! ו-103FM יו"ר רע"ם לא פסל ישיבה עם נתניהו, והבהיר: "אם תבוא הצעה - נשב ונדבר". הוא שב והדגיש כי אינו מתרחט על הפיצול מהרשימה המשותפת: "עשינו את הצעד הנכון"

רע"ם עוברת את אחוז החסימה; עבאס: מוכנים למגעים עם שני הצדדים/שלומי גבאי

מספירת 87.5% מהקולות עולה הבוקר (רביעי) כי מפלגת רע"ם עוברת את אחוז החסימה וזוכה ל-5 מנדטים בכנסת ה-24.

בריאיון למשדר וואלה! ו-103FM, יו"ר רע"ם מנסור עבאס סירב להתחייב האם ישב בממשלה תחת ראש הממשלה בנימין נתניהו. לדבריו, עד כה אף אחד מראשי המפלגות לא התקשר אליו, והתנהלו שיחות לפני יום הבחירות.

"כעמדה אנחנו לא נמצאים בקשר ומוכנים לבוא במגע עם שני הצדדים", אמר עבאס. "אם תבוא הצעה - נשב ונדבר ונעלה את הדברים. בבחירות האלה אנחנו רוצים להשתלב ולהשפיע, ולהעלות את הפעילות הפרלמנטרית לפעילות ממשלתית".

לדבריו, "מי שרוצה למנוע סיבוב בחירות חמישי צריך לדבר עם רע"מ. אנחנו לא בעד ללכת לבחירות חמישיות, אבל זה לא בחינם - אנחנו צריכים לקבל דברים לחברה הערבית, בתמורה להקמת ממשלה".

מוקדם יותר הבוקר אמר עבאס כי הוא סבור שמפלגתו תיכנס לכנסת. בשיחה מחוץ לביתו שבכפר מרר עבאס שב והבהיר שאינו מתחרט על הפיצול מהרשימה המשותפת וקרא להמתין לתוצאות האמת.

"אנחנו עברנו לילה ארוך", תיאר יו"ר רע"ם. "התחלנו עם מדגמים שממש לא החמיאו לנו אבל ידענו שהתוצאות יהיו אחרות. תמונת המצב כרגע מ-70% מהקולות היא שאנחנו עדיין לא ברשימת המפלגות שעברו, אבל מבחינת התוצאות שיש לנו ביד ביישובים הערביים, אנחנו כבר מעל ל-150 אלף קולות, זה אומר שאנחנו בפנים. נמתין לתוצאות האמת".

יו"ר רע"מ מנסור עבאס , 24 במרץ 2021. שלומי גבאי
עבאס מחוץ לביתו, הבוקר/שלומי גבאי
חוגגים עם יו"ר רע"מ מנסור עבאס, 24 במרץ 2021. שלומי גבאי
חוגגים את מעבר אחוז החסימה, היום/שלומי גבאי

עבאס הסביר כי הוא אופטימי מאחר שגם בבחירות אפריל 2019 היה פער בין המדגמים לתוצאות האמת. לדבריו, "תוצאות האמת נתנו לנו את המעבר של אחוז החסימה לאחר 95% מהקולות. אנחנו קרובים לאחוז החסימה אבל בינתיים לא מעבירים אותנו לפי אתר ועדת הבחירות. היות ויש לנו תוצאות אחרות, זה כמעט 160 אלף קולות".

פאנל משדר הבחירות - טל שלו, ינון מגל ובן כספית, בשיחה על התוצאות לפיהן רע"ם עוברת את אחוז החסימה 24.03.21/ללא

על הפיצול מהרשימה המשותפת, עמם רצו בשלוש מערכות הבחירות האחרונות, אמר כי "המהלך שלנו הוא הכרחי, רצינו להציג דרך בפוליטיקה הערבית". עוד הוסיף כי "רע"ם עשתה את הצעד הנכון, ניכנס לכנסת וניוצג בארבעה מנדטים לפחות, מקווה לחמישה. אני לא יודע אילו תוצאות יש למשותפת, אבל אני מקווה שיעברו עם מעל שישה מנדטים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully