וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זליכה התעקש להתמודד בבחירות למרות הסקרים, ולא יזכה למימון מטעם המדינה

משלא עברה את אחוז החסימה, הכלכלית החדשה גרמה לאובדן הקולות הרב ביותר בבחירות לכנסת ה-24. המפלגה של זליכה לא תקבל סיוע לפי חוק מימון מפלגות, לאחר שלא זכתה ב-1% מקולות הבוחרים. ההימור הכלכלי והפוליטי של החשב הכללי לשעבר נכשל, ומצביעיו היו המפסידים העיקריים

בווידאו: הצצה להליך ספירת הקולות בכנסת בבחירות 2021/מערכת וואלה!

המפלגה שגרמה לאובדן הקולות הרב ביותר בבחירות לכנסת ה-24 היא הכלכלית החדשה, בראשות פרופ' ירון זליכה, שלא עברה את אחוז החסימה. לפי העדכון הסופי של ועדת הבחירות, זליכה קיבל 34,860 קולות בלבד, המהווים פחות ממנדט אחד.

מלבד קולות המצביעים, השייכים ברובם לגוש המתנגדים לראש הממשלה בנימין נתניהו, המפלגה "שרפה" ארבעה מיליון שקלים מתקציבה בכך שלא עברה את הרף הנדרש, וככל הנראה לא תהיה זכאית למימון מפלגות מהמדינה. חוק מימון המפלגות קובע כי מפלגות שקיבלו מעל 1% מהקולות ונותרו מתחת לאחוז החסימה יקבלו 1,388,600 שקלים, שהם שווי ערך ליחידת מימון אחת. נכון לעכשיו, זליכה קיבל רק 0.79% מהקולות.

במהלך הקמפיין זליכה נתן ערבויות עצמיות למפלגתו בהיקף של יותר משני מיליון שקל. בנוסף "הכלכלית החדשה" קיבלה תרומות בהיקף של כ-350 אלף שקל וערבויות בסך של כ-1.6 מיליון שקל משני חברי מפלגה אחרים.

בחירות שלט ירון זליכה מחסום נתיבי איילון צפונה, 10 בינואר 2021. ראובן קסטרו
זליכה נתן ערבויות עצמיות למפלגתו בהיקף של יותר מ-2 מיליון שקל. שלט של "הכלכלית החדשה"/ראובן קסטרו

עם פרסום תוצאות המדגמים, הגיע זליכה למטה המפלגה בתל אביב על מנת להודות לפעילים ולמתנדבים. "מכבדים את החלטת הבוחר ומביעים צער על הפקרת גורלו הכלכלי והחברתי בידי אותו מנגנון מושחת של הון שלטון", אמר להם.

לפני שלושה חודשים בדיוק הכריז זליכה, לשעבר החשב הכללי במשרד האוצר, על הקמתה של מפלגה כלכלית חדשה, במטרה להתמנות לשר האוצר הבא. כבר ערב ההכרזה הציג זליכה את חזונו הכלכלי - "להניע את הכלכלה קדימה", ולהוריד את יוקר המחיה בישראל על ידי "פירוק המונופולים שחונקים את השוק".

במהלך השנה האחרונה, ובייחוד במהלך הקמפיין, זליכה תקף רבות את ראש הממשלה בנימין נתניהו על כך שנכנע לקבוצת הלחץ ולמונופולים, וכן את נפתלי בנט וגדעון סער על שלא מנעו זאת בתקופה בה כיהנו כשרים בממשלתו.

פרופ' ירון זליכה מכריז על הקמת מפלגה חדשה 30 בדצמבר 2020. -, אתר רשמי
הקמפיין לא התרומם. זליכה מכריז על מפלגתו החדשה, בדצמבר האחרון/אתר רשמי, -

זליכה שימש בשנים האחרונות כיועץ הכלכלי של ועדי עובדים בכמה מהחברות הגדולות במשק. בין היתר, מדובר בנמלי ישראל, חברת החשמל והתעשייה האווירית. כמו כן, זליכה שימש בעבר כיועצו הכלכלי של אבי ניסנקורן, בתקופה בה כיהן כיו"ר ההסתדרות הכללית.

זליכה היה מכוכבי המחאה החברתית של 2011, ממובילי המחאה נגד מתווה הגז, ובשנה האחרונה הוא מככב במחאות ובהפגנות נגד השחיתות ומוקדים אחרים. בנוסף זליכה תקף בחריפות את ההתנהלות הכלכלית סביב משבר הקורונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully