וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מארגנים את הגוש: לפיד ומיכאלי נפגשו לראשונה מאז הבחירות

עודכן לאחרונה: 25.3.2021 / 19:30

יושבי הראש של יש עתיד והעבודה דנו "בשיתופי הפעולה האפשריים לגיבוש קואליצית שינוי והחלפת שלטון נתניהו". לפיד צפוי להיפגש בימים הקרובים עם כל ראשי המפלגות בגוש המתנגד לנתניהו, לקראת סבב ההמלצות אצל נשיא המדינה

בווידאו: הצצה להליך ספירת הקולות בכנסת בבחירות 2021/מערכת וואלה!

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, נפגש הערב (חמישי) עם יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ מרב מיכאלי, לראשונה מאז הבחירות. בהודעת המפלגות בתום הפגישה נמסר כי הם דנו "בשיתופי הפעולה האפשריים לגיבוש קואליצית שינוי והחלפת שלטון נתניהו". עוד נמסר כי שיחות נוספות יתקיימו בהמשך. לפיד צפוי להיפגש בימים הקרובים עם כל ראשי המפלגות בגוש המתנגד לנתניהו.

מיכאלי לא התחייבה לפני הבחירות כי תמליץ על לפיד בסבב ההמלצות אצל הנשיא, אך אמרה כי הוא המועמד עם העמדות הכי קרובות לאלו של מפלגת העבודה. במרצ, לעומת זאת, הכריזו כי ימליצו על לפיד, ובישראל ביתנו אמרו כי ימליצו על ראש המפלגה הגדולה בגוש. לפיד שוחח גם עם הורוביץ וצפוי לקיים עמו פגישה בקרוב, ויש מגעים גם לתיאום פגישה עם ראשי הרשימה המשותפת ויו"ר רע"ם מנסור עבאס. טרם נקבעה פגישה עם יו"ר כחול לבן בני גנץ.

יאיר לפיד ומירב מיכאלי במליאת הכנסת לפני ההצבעה על התקציב. טלי מאייר
לפיד ומיכאלי בכנסת, 2013/טלי מאייר

ראשי המפלגות בגוש המתנגד לנתניהו חיכו לתוצאות הבחירות כדי להתחיל להיערך למהלכים משותפים. השלב הראשון הוא ההחלטה על האסטרטגיה בסבב ההמלצות בבית הנשיא: לנתניהו יש 53 ממליצים בטוחים מהליכוד, הסיעות החרדיות והציונות הדתית, אבל לפיד - ראש המפלגה הגדולה בגוש המתנגד לו - יתקשה לגבש מספר המלצות גבוה יותר ועדיין לא הוחלט אם ינסה בכלל לקבל את המנדט להרכבת הממשלה לפני נתניהו.

במקביל, יו"ר ישראל ביתנו מקדם עם ראשי מפלגות הגוש מהלך להחלפת יו"ר הכנסת וחקיקת חוק שימנע כהונה של ראש ממשלה נאשם בפלילים. לגוש המתנגד לנתניהו יש 57 מנדטים, ורק אם רע"ם או ימינה יצטרפו אליו יהיה להם רוב לקדם מהלכים נגד נתניהו או להקמת הממשלה.

עוד בוואלה!

סער: לנתניהו אין רוב, למצות את האפשרויות להקמת ממשלת שינוי

לכתבה המלאה

סער: למצות את האפשרויות להקמת ממשלה חלופית

מוקדם יותר קרא יו"ר תקווה חדשה, גדעון סער, למצות את האפשרויות להקמת ממשלה בידי הגוש שמתנגד להמשך כהונת ראש הממשלה בנימין נתניהו. "עם פרסום התוצאות הסופיות של הבחירות ברור שלנתניהו אין רוב להקמת ממשלה בראשותו. עתה יש לפעול למיצוי האפשרות להקמת ממשלת שינוי", מסר.

לאחר הודעת סער הליכוד פרסמה תגובה בה תקפה את הגוש המתנגד לראש הממשלה בנימין נתניהו וכן את היוזמה להשיג רוב לחוק שימנע מנאשם בפלילים להרכיב ממשלה. "גוש שינוי הוא מונח מכובס לגוש אנטי דמוקרטי. השינוי היחיד שהם באמת רוצים להביא הם חוקים הקיימים רק באיראן לסינון מועמדים ולהביא לביטול הבחירה הדמוקרטית של למעלה ממיליון אזרחים בישראל", נכתב.

על פי תוצאות הבחירות המסתמנות מיותר מ-99.5% מהקולות, גוש הימין-חרדים יחד עם ימינה מגיע ל-59 מנדטים בלבד. לעומתו, גוש מתנגדי נתניהו מקבל 57 מנדטים, ואילו רע"ם זכתה לארבעת המנדטים הנוספים. הנתונים שפרסמה ועדת הבחירות מתייחסים לספירת 4,403,319 מיליון מצביעים מתוך 4,429,518 מיליון מצביעים שמימשו את זכות ההצבעה. ספירת הקולות המלאה אמנם הסתיימה, אך הנתונים הסופיים טרם הוזנו ויתקבלו עד מחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully