וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן ימליץ על לפיד: המפלגה הגדולה מהגוש היא המועמדת להרכבת הממשלה

עודכן לאחרונה: 28.3.2021 / 19:24

יו"ר ישראל ביתנו הבהיר כי התחייבותו להמליץ על יו"ר המפלגה הגדולה מבין המתנגדות לנתניהו תקפה גם לאחר הבחירות. הוא שב והצהיר כי יקדם חוקים שלא יאפשרו לראש ממשלה להישאר בתפקיד תחת אישום בפלילים או לכהן יותר משתי קדנציות. "חייבים למצוא פתרונות יצירתיים"

בווידאו: תדרוך מנכ"לית ועדת הבחירות המרכזית על תוצאות בחירות 2021/מערכת וואלה!

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן הודיע היום (ראשון) כי ימליץ על יו"ר יש עתיד יאיר לפיד לראשות הממשלה. לפני הבחירות, הצהיר שהמועמד שאת שמו יעביר לנשיא יהיה יו"ר המפלגה הגדולה ביותר בגוש מתנגדי נתניהו. הוא שב והתחייב לקדם חוקים שיגבילו כהונת ראש ממשלה לשתי קדנציות ויאסרו עליו לכהן תחת אישום בפלילים.

"חשוב להדגיש שכל התחייבות של ישראל ביתנו לפני הבחירות תקפה גם היום", אמר ליברמן. "כפי שהודענו, אנו נמליץ על יו"ר המפלגה מגוש השינוי שתקבל את מספר המנדטים הגבוה ביותר כמועמד להרכבת הממשלה".

"כל מי שינסה להכשיל את המהלך ויעמיד את האגו שלו מעל האינטרס הלאומי יישא באחריות לבחירות חמישיות. יציאה מהפלונטר הפוליטי מחייבת את כל המפלגות למצוא פתרונות יצירתיים מחוץ לקופסה", הבהיר.

יו"ר ישראל ביתנו טען כי "המצב הפוליטי המורכב בו אנו נמצאים היום הוא תוצאה ישירה של תכנית ההישרדות הפוליטית והאישית של איש אחד - בנימין נתניהו, שנכשל כבר בפעם הרביעית להקים ממשלה יציבה ומתפקדת. כל בן אדם אחר שטובת המדינה נמצאת לנגד עיניו, היה מסיק מסקנות ברורות כבר מזמן ומעביר את המושכות למישהו אחר".

לדבריו, "עם השבעת הכנסת ה-24, ישראל ביתנו תגיש הצעת חוק שתגביל כהונת ראש ממשלה לשתי קדנציות בלבד, הצעה שנתניהו תמך בה בעבר. הצעת חוק נוספת שנגיש תחייב התפטרות ראש ממשלה עקב הגשת כתב אישום, כפי שעברה בקריאה טרומית בכנסת ב-21 במאי 2008 בתמיכת הליכוד, כולל בנימין נתניהו, המפלגות החרדיות, מפלגת העבודה, שהצעת החוק הוגשה על ידי אחד מחבריה, ומרצ".

המסר של ליברמן על הכשלת המהלך והאחריות לבחירות חמישיות נועד ללחוץ על בעיקר על יו"ר ימינה נפתלי בנט, שיכול לתת לגוש המתנגד לנתניהו את הרוב הדרוש למהלכים בכנסת ולהקמת ממשלה. יו"ר ימינה הצהיר במהלך מערכת הבחירות כי לא יסכים לשבת תחת לפיד וגם לא לחלוק איתו את ראשות הממשלה בהסכם רוטציה.

סבב ההמלצות אצל הנשיא צפוי להתחיל אחרי הגשת התוצאות הסופיות, וככל הנראה רק אחרי חג הפסח. עד כה, לראש הממשלה בנימין נתניהו יש 52 ממליצים - חברי הליכוד, הסיעות החרדיות והציונות הדתית. ללפיד יש בינתיים כ-37 ממליצים: יש עתיד וישראל ביתנו - 24 מנדטים, והעבודה ומרצ עם עוד 13 מנדטים עדיין לא הכריזו רשמית על המלצה על לפיד אך לפי ההערכה כך ינהגו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully