וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט שוחח עם ראשי המפלגות הציוניות, לפיד וליברמן דנו בהרכבת ממשלה

עודכן לאחרונה: 26.3.2021 / 15:57

יו"ר ימינה שוחח בימים האחרונים עם כלל ראשי המפלגות מלבד הרשימה המשותפת ורע"ם. מוקדם יותר היום נפגשו יו"ר יש עתיד ויו"ר ישראל ביתנו ושוחחו על האפשרות להגיע ל-61 מנדטים. במקביל, יו"ר תקווה חדשה תקף את רה"מ: "בלעדיך ניתן להקים ממשלה בקלות, שחרר את ישראל"

לפיד: "נכון לרגע זה לנתניהו אין 61 מנדטים - לגוש השינוי יש"/צילום: סנטרל הפקות

יו"ר ימינה נפתלי בנט ערך ביומיים האחרונים סבב שיחות עם ראשי המפלגות הציוניות משני הגושים, במהלכו דן עמם בצורך להקים קואליציה ולהתגבר על המשבר הפוליטי. בנט בירך את מנהיגי המפלגות לרגל החג, והדגיש את הצורך לפעול בצורה ממלכתית ואחראית כדי "לחלץ את ישראל מהכאוס ולהחזיר במהירות האפשרית את המדינה לתפקוד תקין". בסבב השיחות כלל בנט את ראשי הליכוד, יש עתיד, ש"ס, הציונות הדתית, כחול לבן, יהדות התורה, העבודה, ישראל ביתנו, תקווה חדשה ומרצ.

סבב השיחות התקיים בצל המגעים שמנהלים ראשי המפלגות לקראת הקמת קואליציה. מוקדם יותר נפגשו יו"ר יש עתיד יאיר לפיד ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן. הם מסרו כי דנו באפשרויות העומדות בפניהם להקמת ממשלה.

יו"ר ימינה, נפלתי בנט במהצלך הצהרתו לאחר תוצאות המדגם 24 במרץ 2021. אריאל זנדברג, אתר רשמי
סבב שיחות. בנט/אתר רשמי, אריאל זנדברג

השניים קבעו להיפגש פעם נוספת. ישראל ביתנו טרם אמרו במפורש כי ימליצו על לפיד לראשות הממשלה, והסתפקו עד כה בהצהרה שימליצו על ראש המפלגה הגדולה בגוש. במקביל, ליברמן מקדם עם ראשי מפלגות הגוש מהלך להחלפת יו"ר הכנסת וחקיקת חוק שימנע כהונה של ראש ממשלה נאשם בפלילים.

אתמול נפגש לפיד גם עם יו"ר העבודה מרב מיכאלי, ומשתי המפלגות נמסר כי "בשיתופי הפעולה האפשריים לגיבוש קואליצית שינוי והחלפת שלטון נתניהו". לגוש המתנגד לנתניהו יש 57 מנדטים, ורק אם רע"ם או ימינה יצטרפו אליו יהיה להם רוב לקדם מהלכים נגד נתניהו או להקמת הממשלה.

עוד בוואלה!

לא כל ההבטחות קדושות: כדי למנוע בחירות חמישיות - מישהו צריך לשבור את מילתו

לכתבה המלאה
יאיר לפיד, אביגדור ליברמן. מרים אלסטר/פלאש 90, פלאש 90
דנו באפשרויות להקמת ממשלה. לפיד וליברמן/פלאש 90, מרים אלסטר/פלאש 90

בתזמון מקביל להודעתם של שותפיו לגוש הנגדי לנתניהו, סער כתב בטוויטר כי "בפעם הרביעית תוך שנתיים כשל נתניהו ולא הצליח להשיג רוב פרלמנטרי של 61. ללא נתניהו - ניתן להקים ממשלה יציבה בקלות ובמהירות. אם ישראל חשובה לנתניהו יותר מהמשך האחזותו בשלטון - עליו להסיק סוף סוף את המסקנה הפטריוטית המתבקשת. אני קורא לנתניהו: זוז הצידה, שחרר את ישראל ואפשר לה להתקדם". לאחר מכן, לפיד שיתף מחדש את הציוץ של סער.

שותפתו למפלגה וחברת הכנסת מטעם הליכוד לשעבר, שרן השכל, טענה שגורמים בליכוד פנו אליה כדי לברר אם תשקול חבירה מחודשת. "תודה לכל שליחי הליכוד שמציעים לי עד חצי המלכות, אבל אין מצב. אני נאמנה לערכים שבשמם הוקמה תקווה חדשה, ולא לתיקים. שחררו", כתבה בטוויטר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully