וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ נפגש עם עבאס: "ביבי משתמש בך, יש להקים ממשלה בלעדיו ובמהירות"

עודכן לאחרונה: 30.3.2021 / 13:57

יו"ר כחול לבן נועד עם יו"ר רע"ם, וניסה לשכנע אותו לא לתמוך בגוש בהובלת נתניהו. לאחר מכן פנה לעבאס ובנט, ראשי המפלגות המשמשות כלשון מאזניים, והזהיר אותם מ"מזימת אפריל" של רה"מ. "יבטל את המשפט, יפר כל התחייבות שנתן וידרוס כל אות שכתובה בהסכם הקואליציוני"

גנץ: אני כאן כדי להמשיך להיות חלק מהנהגת המדינה/צילום: יותם רונן

יו"ר כחול לבן בני גנץ נפגש הבוקר (שלישי) עם יו"ר רע"ם מנסור עבאס במאמץ לשכנעו לא לחבור לגוש בהובלת ראש הממשלה בנימין נתניהו. זאת, בהמשך לפגישה של יו"ר יש עתיד יאיר לפיד עם עבאס במהלך החג. מכחול לבן נמסר כי "גנץ ביקש מעבאס כי יתמוך במועמד שיציב גוש השינוי להרכבת ממשלה. בהסכמת הצדדים השיח יימשך בימים הקרובים".

לאחר מכן פנה גנץ לעבאס וליו"ר ימינה נפתלי בנט, המשמשים כלשון מאזניים בין הגושים, והזהיר אותם כי "ביבי משתמש בכם". בפוסט שפרסם בעמוד הפייסבוק כתב שר הביטחון כי "מזימת אפריל של נתניהו לביטול המשפט עדיין כאן: הקמת ממשלה עם בנט ועבאס, מינוי אוחנה לשר המשפטים, פיטורי היועמ''ש ומינוי פרקליט מדינה 'מטעם' שיעצור את המשפט".

גנץ טען כי במקביל לפתיחת משפטו, יפעל ראש הממשלה להקמת ממשלה בראשותו. "הוא מבטיח הרים וגבעות, העיקר להוציא את כחול לבן ממשלת המעבר, כי הוא יודע שאין לו שום סיכוי לקדם יוזמות נגד מערכת אכיפת החוק - כל עוד אנחנו שם. איך שהממשלה תושבע, המנגנון הפריטטי יבוטל, הוא יפר כל התחייבות שנתן להם, ידרוס כל אות שכתובה בהסכם הקואליציוני. למה? כי הוא הצליח במשימת העל שלו להוציא את כחול לבן מהממשלה, דבר שיאפשר לו לקדם את מזימת אפריל. אף אחד לא יוכל לעצור אותו".

יו"ר כחול לבן, בני גנץ בכנס ביסוד המעלה. אמיר שושני, אתר רשמי
"המזימה לביטול המשפט עדיין כאן". גנץ/אתר רשמי, אמיר שושני

גנץ הוסיף כי אם יקים ממשלה, הסיכוי להדיח את נתניהו יהיה "אפסי" כיוון שהכנסת תצטרך להתכנס סביב מועמד שיש לו 61 מצביעים בהצבעת אי אמון קונסטרוקטיבי. "בשלב הזה עבאס ובנט יהפכו לבני ערובה של נתניהו", המשיך גנץ. "או שהוא ממשיך להיות ראש ממשלה עם קואליציה שתעשה כל מה שירצה, בלי איזונים ובלמים ועם חסינות, או שיגרור אותנו לבחירות חמישיות ושישיות, כשהוא לבד על ההגה".

בהמשך קרא גנץ לבנט ועבאס להקים ממשלה בהקדם, ולמנות יו"ר כנסת שיוסכם על חברות הגוש שמתנגד לנתניהו. "אל תתנו לזה יד, אל תאמינו לנתניהו. גם אתם יודעים שנתניהו עסוק בדבר אחד - הימלטות ממשפטו. לכן פגע קשות בכלכלה ולא קידם תקציב מדינה, לכן הוא לא ממנה שר משפטים קבוע ופרקליט מדינה. יש רק דרך אחת למנוע את זה - הקמת ממשלה ישרה ללא נתניהו ומינוי יו"ר כנסת מוסכם של גוש השינוי. והכול צריך להיעשות בהקדם מהר, כי בזמן שאנחנו רבים, ביבי עובד".

גנץ עדיין לא הודיע על מי ימליץ אצל נשיא המדינה ראובן ריבלין בסבב ההמלצות שייפתח ביום שני. אתמול פורסם באתר פאנט כי אילהם חאזן, המועמדת במקום ה-13 ברשימת כחול לבן, נפגשה אתמול עם עבאס וביקשה ממנו שלא ימליץ על יאיר לפיד אצל נשיא המדינה. בכחול לבן אמרו הבוקר כי הפנייה לא הייתה בשליחותו של גנץ ופורסמו כמה הודעות הבהרה.

חאזן מסרה שהפגישה עם עבאס הייתה "יוזמה עצמאית שלי ולא בשליחות גנץ או בקשה מכחול לבן. ביקשתי ממנו שלא ימליץ על נתניהו". בכחול לבן אמרו שבעקבות המפגש - גנץ הבהיר אמש בישיבת סיעה כי אף אחד לא מוסמך לנהל את המגעים הפוליטיים מלבדו.

מפת הממליצים

הבוקר הודיע יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' רשמית כי ימליץ על נתניהו בפני הנשיא ראובן ריבלין. בכך, הצטרף סמוטריץ' למפלגות החרדיות, ש"ס ויהדות התורה שהודיעו אתמול רשמית כי ימליצו על נתניהו בפני הנשיא ריבלין. יחד עם הליכוד, לנתניהו יש כרגע 52 ממליצים, כשלאף מועמד אין עדיין 61 ממליצים. ישראל ביתנו ומרצ הודיעו כי ימליצו על לפיד, שלו יש נכון לעכשיו 30 ממליצים, יחד עם מפלגתו יש עתיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully