וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליצמן הכריז: אמליץ לנשיא להטיל על נתניהו את הרכבת הממשלה

עודכן לאחרונה: 29.3.2021 / 23:28

השר אמר בכנס פעילים של אגודת ישראל כי יתמוך בנתניהו בסבב ההמלצות בבית הנשיא. "הודענו על כך לציבור לפני הבחירות - ולכן אין שאלה". הוא הוסיף כי "כל יתר השמועות - בגדר ספינים", ברקע דיווחים על מתיחות בין גפני לנתניהו בעקבות קמפיין הבחירות

בווידאו: תדרוך מנכ"לית ועדת הבחירות המרכזית על תוצאות בחירות 2021/מערכת וואלה!

שר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן (יהדות התורה) אמר הערב (שני) כי ימליץ על ראש הממשלה בנימין נתניהו להרכיב את הממשלה הבאה. ליצמן הכריז על הדברים בכנס פעילים של אגודת ישראל לסיכום הבחירות והבהיר כי יהדות התורה תעשה זאת במסגרת סבב ההמלצות בבית הנשיא.

"הודענו לציבור לפני הבחירות שנלך עם נתניהו ולכן אין כאן שאלה, יהדות התורה, ומבחינתי אגודת ישראל לפחות תמליץ לנשיא רק על בנימין נתניהו", אמר ליצמן. "המטרה שלנו להקים קואליציית ימין למען כלל אזרחי ישראל".

בהמשך דבריו, ליצמן התייחס לדיווחים על מתיחות בין יו"ר סיעת יהדות התורה, משה גפני, לראש הממשלה, סביב אופן ניהול קמפיין הבחירות. "כל יתר השמועות הן בגדר ספינים", אמר. גפני מצדו, טרם הודיע רשמית כי ימליץ על נתניהו למרות בקשה מלשכת ראש הממשלה לראשי הסיעות החרדיות לעשות זאת.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר הבריאות, יעקב ליצמן במהלך הצהרה לתקשורת בנושא נגיף הקורונה, משרד רה"מ, ירושלים 8 במרץ 2020. יונתן זינדל/פלאש90, אתר רשמי
"כל השמועות הן בגדר ספין". ליצמן ונתניהו/אתר רשמי, יונתן זינדל/פלאש90

הבוקר, יו"ר ש"ס, שר הפנים אריה דרעי, הכריז אף הוא כי מפלגתו תמליץ על נתניהו, "כפי שהתחייבה במערכת הבחירות". בנוסף, הוא קרא למנהיגי תקווה חדשה וימינה, גדעון סער ונפתלי בנט, לחבור לממשלה שכזאת - ברקע הלחץ עליהם מימין שלא לחבור לגוש המתנגד לנתניהו.

"ש"ס תפעל להקמת ממשלה ימנית בראשות נתניהו שתשמור על הזהות היהודית של המדינה ותפעל למען השכבות החלשות", מסר דרעי, "ש"ס קוראת לכל מפלגות הימין, בעיקר לימינה ולתקווה חדשה, להתעלות מעל כל השיקולים האחרים ולהצטרף לממשלת ימין מלא בראשות בנימין נתניהו".

במקביל, שר הביטחון בני גנץ קרא ליו"ר יש עתיד יאיר לפיד, יו"ר ימינה נפתלי בנט ויו"ר מפלגת תקווה חדשה גדעון סער לקיים פגישה משותפת. "כנבחרי ציבור, יש לנו אחריות וחובה מוסרית לשים את האגו בצד ולפעול לקידום הקמת ממשלה ואני אעשה הכל כדי שזה יקרה", כתב גנץ בפייסבוק.

יו"ר יהדות התורה, ח"כ משה גפני בדרכו לישיבת בלוק הימן בכנסת 3 בפברואר 2020. יונתן זינדל, פלאש 90, אתר רשמי
טרם הודיע רשמית. גפני/אתר רשמי, יונתן זינדל, פלאש 90

סבב ההמלצות אצל נשיא המדינה ראובן ריבלין צפוי להתחיל בעוד שבוע, יום פתיחת שלב ההוכחות במשפט נתניהו. עד כה, לנתניהו 52 ממליצים - חברי הליכוד, הסיעות החרדיות ומפלגת "הציונות הדתית". ליו"ר יש עתיד לפיד יש בינתיים כ-30 ממליצים: יש עתיד, ישראל ביתנו ומרצ הכריזו רשמית כי יתמכו בו בבית הנשיא, ולפי ההערכה גם שבעת המנדטים של מפלגת העבודה יצטרפו לעמדה זו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully