וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריבלין: העם רוצה בחיבורים לא שגרתיים ושיתופי פעולה חוצי מגזרים

עודכן לאחרונה: 31.3.2021 / 12:28

הנשיא קיבל לידיו את התוצאות הרשמיות והודה לוועדת הבחירות. הוא הבהיר כי השיקול המנחה בבחירת המועמד להרכבת קואליציה יהיה סיכוייו להקים ממשלה. "כולי תקווה שנבחרי הציבור ישכילו לשמוע את קריאת העם". בכירים בליכוד תקפו את אמירותיו: "אסור לו להיות שחקן פוליטי"

בווידאו: הגשת תוצאות הבחירות לנשיא, ריבלין: "העם רוצה חיבורים לא שיגרתיים"/צילום: לע"מ

נשיא המדינה ראובן ריבלין קיבל היום (רביעי) באופן רשמי את תוצאות הבחירות לכנסת ה-24 בטקס בבית הנשיא. במהלך הטקס רבילין נשא נאום בו הביע תקווה ל"חיבורים לא שגרתייים" בין ראשי המפלגות שיביאו להרכבת ממשלה. את התוצאות העבירו לידי הנשיא יו"ר ועדת הבחירות, השופט עוזי פוגלמן, מנכ"לית הוועדה אורלי עדס וחברי נשיאות הוועדה.

בנאומו ריבלין העביר ביקורת "על הסיטואציה המורכבת הזו שבה נמצאת החברה הישראלית והפוליטיקה הישראלית". לדבריו, "עוד לא קצו שבע שנים לכהונתי כנשיא וזו הפעם החמישית שבה אני מקבל את תוצאות הבחירות לכנסת הרביעית בתוך פחות משנתיים".

לקראת סבב ההתייעצויות שיחל בשבוע הבא הוא ציין כי "השיקול המרכזי שינחה אותי בבחירת המועמד עליו אטיל את מלאכת הרכבת הממשלה הוא סיכוייו של חבר הכנסת הנבחר להרכיב ממשלה שתזכה לאמון הכנסת. ממשלה שתשכיל לאחות את הקרעים ביננו, ולשקם את החברה בישראל שספגה מכה קשה ביותר בצל מגיפת הקורונה".

בתגובה לדברים, יו"ר הכנסת יריב לוין, שר האנרגיה יובל שטייניץ והשר לביטחון פנים אמיר אוחנה יצאו במתקפה נגד ריבלין. "הנשיא לא קובע את תוצאות הבחירות. אסור לו להיות שחקן פוליטי", כתבו בהודעה משותפת. "מאז הקמת המדינה כל נשיאי ישראל נתנו את ההזדמנות הראשונה להרכבת הממשלה למועמד שקיבל את מספר הממליצים הגדול ביותר - וכך צריך להיות גם הפעם", מסרו.

נשיא המדינה ראובן ריבלין מקבל לידיו את תוצאות הבחירות הרשמיות לכנסת ה-24. בית הנשיא, ירושלים. צילום מסך, צילום מסך
ריבלין ופוגלמן בבית הנשיא, היום/צילום מסך, צילום מסך

עוד אמר הנשיא כי "החברה הישראלית ספגה מכה קשה בקורונה וזקוקה לממשלה שתעביר תקציב, ותחלץ את מוסדות המדינה מהקיפאון הפוליטי אליו נקלענו דווקא ברגעים בהם אזרחי ישראל זקוקים כל כך למוסדות המדינה יותר מכל".

"המשבר הפוליטי שמקלקל אותנו אמנם פוגע ומחליש במידה מסוימת את הדמוקרטיה אבל הוא לא יוכל לה. אנחנו והדמוקרטיה שלנו חזקים ממנו. החברה הישראלית חזקה ממנו. כולי תקווה שנבחרי הציבור יסכימו לשמוע את העם בישראל, ישכילו לשמוע לחיבורים לא שגרתיים, לעבודה עניינית ומסורה למען אזרחי ישראל", הוסיף.

לפני ריבלין נשא דברים יו"ר הוועדה פוגלמן, ששיבח את עבודתה של הוועדה במהלך הבחירות. "אין לי ספק שהתוצאות המפורסמות היום משקפות במלואן את רצון הבוחר. בבחירות האחרונות התמודדנו עם אתגר מיוחד והוא ניהול הבחירות בזמן הקורונה. ההשקעה והמקצועיות של הוועדה אפשרו לכולם, גם לחולים, להשתתף בבחירות חרף חוסר הוודאות והמורכבות חסרת התקדים שבפניהם ניצבנו", אמר השופט פוגלמן.

נתוני תוצאות הבחירות לכנסת ה-24

  • הליכוד
    30
    נתניהו. ראובן קסטרו
    הליכוד
  • יש עתיד
    17
    יש עתיד תעלה להצבעה את החוק שימנע מנתניהו להרכיב ממשלה
9.8.20. יש עתיד, אתר רשמי
    יש עתיד
  • ש"ס
    9
    דרעי. ראובן קסטרו
    ש"ס
  • כחול לבן
    8
    בני גנץ וגדעון סער בישיבה המאוחדת הראשונה של כחול לבן- התקווה החדשה, 11 ביולי 2022. אלעד מלכה
    כחול לבן
  • ישראל ביתנו
    7
    ישראל ביתנו. דורון שיינר, עיבוד תמונה
    ישראל ביתנו
  • העבודה
    7
    מירב מיכאלי. ניב אהרונסון
    העבודה
  • יהדות התורה
    7
    גרף בחירות. פיני, עיבוד תמונה
    יהדות התורה
  • ימינה 
    7
    איילת שקד. יחצ, אתר רשמי
    ימינה 
  • הרשימה המשותפת
    6
    איימן עודה. ראובן קסטרו
    הרשימה המשותפת
  • מרצ
    6
    ניצן הורוביץ. ראובן קסטרו
    מרצ
  • הציונות הדתית
    6
    סמוטריץ'. ראובן קסטרו
    הציונות הדתית
  • רע"ם
    4
    מנסור עבאס ביום ההצבעה על פיזור הכנסת, 2 בדצמבר 2020. פול רשמי- אלכס קולומויסקי, ידיעות אחרונות, אתר רשמי
    רע"ם

לפי הנתונים הסופיים שפורסמו בחמישי, הליכוד זוכה ל-30 מנדטים, ויש עתיד ל-17; אחריהן ניצבת ש"ס עם 9 מנדטים, כחול לבן ל-8 מנדטים, ואילו העבודה, ימינה, ישראל ביתנו ויהדות התורה זוכות כל אחת ל-7. אחריהן - הציונות הדתית, הרשימה המשותפת, מרצ ותקווה חדשה זוכות ל-6 כל אחת. רע"ם נכנסה לכנסת וזכתה ל-4 מנדטים.

לאחר שקיבל ריבלין את התוצאות, ביום שני יחל סבב ההמלצות של המפלגות על המועמד המתאים ביותר להרכבת הממשלה. במידת הצורך, יזמן אליו הנשיא את המועמדים הרלוונטיים בתום סבב ההתייעצויות, ומלאכת הרכבת הממשלה תוטל לכל המאוחר על אחד מהמועמדים עד יומיים לאחר מכן, ביום רביעי. גם הפעם, כפי שהיה בסבבים האחרונים, יועברו המפגשים בבית הנשיא בשידור חי.

לקראת מועד סבב ההמלצות, ראשי המפלגות ממשיכים במגעים בניסיון להשיג מספר ממליצים מספיק כדי להרכיב ממשלה. אתמול, יו"ר תקווה חדשה גדעון סער קרא ליו"ר יש עתיד יאיר לפיד לוותר על הניסיון לאסוף ממליצים, ורמז כי יש להתאחד מאחורי יו"ר ימינה נפתלי בנט בתור המועמד לראש הממשלה. בתגובה, אמר לפיד כי יהיה מוכן לוויתורים, אך הוא זה שצריך לקבל את המלצת הגוש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully