וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סער ללפיד: ויתרתי על האגו, עכשיו תורך; יו"ר יש עתיד: להמליץ על המפלגה הגדולה

עודכן לאחרונה: 30.3.2021 / 23:46

יו"ר תקווה חדשה דרש מיו"ר יש עתיד לחדול מהמאמצים להשגת ממליצים להרכבת הממשלה, ולהתאחד מאחורי בנט. לפיד הבהיר בתגובה כי יהיה מוכן ל"ויתורים כואבים" - אך רק לאחר שיקבל את המנדט, וסער השיב: "הפוך גוטה, הפוך. שלב הוויתורים הוא עכשיו"

סער: "לא ניכנס לממשלת נתניהו"/צילום: ניב אהרונסון

יו"ר תקווה חדשה גדעון סער קרא הערב (שלישי) ליו"ר יש עתיד יאיר לפיד לוותר על הניסיון לאסוף ממליצים, ורמז כי יש להתאחד מאחורי יו"ר ימינה נפתלי בנט בתור המועמד לראש הממשלה. בתגובה, אמר לפיד כי יהיה מוכן לוויתורים, אך הוא זה שצריך לקבל את המלצת הגוש.

"בליל הבחירות, לפני שבוע, הודעתי שנפעל, ללא אגו, להקמת ממשלת שינוי. היום מחובתי לומר: משחק איסוף ההמלצות לא יביא להקמת ממשלה אלא ניסיון תכליתי ומהיר לביסוס רוב פרלמנטרי ריאלי. חלון ההזדמנויות מוגבל בזמן. אני ויתרתי על האגו. עכשיו תורך", כתב סער בטוויטר, ותייג את לפיד.

בחירות 2021  (סבב ד') | יו"ר תקווה חדשה, גדעון סער ממריץ בוחרים ברחובות. תקווה חדשה, אתר רשמי
דוחף להמלצה על בנט. סער/אתר רשמי, תקווה חדשה

בתגובה, הבהיר לפיד כי יעשה ויתורים רק לאחר שיקבל את המנדט. "כדי להקים ממשלת שינוי, נהיה מוכנים לוויתורים כואבים. מול כל השמועות וההתרוצצויות של השבוע האחרון חשוב להבהיר: אין דבר שאני לא מוכן לבחון, אין אבן שלא נהפוך, אין אפשרות שלא נשקול כדי להקים את ממשלת השינוי ולהוציא את נתניהו מבלפור.

אמרתי בזמן מערכת הבחירות, ואני אומר גם עכשיו - המדינה חשובה יותר מהשאיפות האישיות שלי, או של כל אחד אחר. המשימה של 'גוש השינוי' לשבוע הקרוב היא למנוע את הסכנה שהנשיא יטיל על נתניהו את הקמת הממשלה. כדי שזה לא יקרה, כל מפלגות 'גוש השינוי' צריכות להמליץ על יש עתיד, המפלגה הגדולה בגוש. מרגע שיתחיל התהליך, הכל יהיה על השולחן. נהיה מוכנים לויתורים כואבים, העיקר להקים ממשלת שינוי וללכת לעבוד כדי לרפא את המדינה משנתיים של משבר חברתי ופוליטי", כתב.

סער המשיך בהעלאת המחלוקות הפנימיות אל הרשת, והשיב: "הפוך, גוטה. שלב הויתורים הוא עכשיו. אחר כך עלול להיות מאוחר מדי".

הצהרתו של יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד לאחר תוצאות המדגם 24 במרץ 2021. דני מרון
"כל מפלגות 'גוש השינוי' צריכות להמליץ על יש עתיד". לפיד/דני מרון

המחלוקת העיקרית בין ראשי מפלגות הגוש המתנגד לנתניהו נוגעת כרגע לשאלת ההמלצות בבית הנשיא: לפיד הכריז במהלך קמפיין הבחירות כי יהיה מוכן לוותר על מקומו בראשות הממשלה לטובת החלפת נתניהו, אך מיד עם היוודע תוצאות הבחירות החל לפעול לגיבוש רוב של ממליצים עליו לראשות הממשלה, שוחח עם ראשי מפלגות, וקיבל את תמיכתן של ישראל ביתנו, מרצ והעבודה.

בתקווה חדשה סבורים שרק בצירוף ימינה יש סיכוי להחליף את השלטון. לכן, הם מתנגדים למהלכים של לפיד ושל יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן שמקבעים את לפיד כמועמד המוביל לקבלת המנדט, ופועלים לגיבוש הסכמות סביב יו"ר ימינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully