וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד וגנץ נפגשו בכדי לדון בניסיונות להקמת ממשלה

עודכן לאחרונה: 31.3.2021 / 17:26

יו"ר יש עתיד ויו"ר כחול לבן נפגשו בפעם השנייה מאז הבחירות. לפיד מנסה לגייס את שותפו לשעבר למניין הממליצים עליו אך גנץ מתנה את ההמלצה בכך שיראה שיש לו רוב להקמת קואליציה. בתום הפגישה נמסר כי "השניים המשיכו בשיח על מציאת הפתרון, השיחות יימשכו בימים הקרובים"

בווידאו: תדרוך מנכ"לית ועדת הבחירות המרכזית על תוצאות בחירות 2021/מערכת וואלה!

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד ויו"ר כחול לבן בני גנץ נפגשו היום (רביעי) בכדי לדון בניסיונות להקמת ממשלה. זו הפעם השנייה בה השניים נפגשים מאז הבחירות, לאחר שלא נפגשו מאז פיצול יש עתיד מכחול לבן לפני כשנה. בתום הפגישה נמסר מטעם כחול לבן כי "השניים המשיכו בשיח על מציאת הפתרון להקמת ממשלה שתחליף את נתניהו. השיחות יימשכו בימים הקרובים".

לפיד מנסה לגייס את כחול לבן למניין הממליצים עליו כמועמד לראשות הממשלה בסבב ההמלצות בבית הנשיא בשבוע הבא, אך גנץ מתנה את המלצתו בכך שיראה שיש ללפיד רוב שיאפשר הקמת קואליציה וטרם התחייב על כך רשמית.

בתוך כך, בליכוד תקפו את נשיא המדינה ראובן ריבלין, על כך שאמר שיטיל את המנדט על מי שיש לו את הסיכוי הגבוה ביותר להרכבת ממשלה. יו"ר הכנסת יריב לוין, שר האנרגיה יובל שטייניץ והשר לביטחון פנים אמיר אוחנה הוציאו הודעה משותפת בה כתבו כי "הנשיא לא קובע את תוצאות הבחירות! אסור לו להיות שחקן פוליטי. מאז הקמת המדינה כל נשיאי ישראל נתנו את ההזדמנות הראשונה להרכבת הממשלה למועמד שקיבל את מספר הממליצים הגדול ביותר - וכך צריך להיות גם הפעם". במהלך טקס בבית הנשיא בו קיבל את תוצאות הבחירות הרשמיות נשא ריבלין נאום בו הביע תקווה ל"חיבורים לא שגרתייים" בין ראשי המפלגות שיביאו להרכבת ממשלה.

בני גנץ יו"ר כחול לבן ויאיר לפיד, מרכז ארץ ישראל היפה, 12 בדצמבר 2019. ראובן קסטרו
פגישה שנייה בתוך שבוע, מאז הפיצול בשנה שעברה. לפיד וגנץ/ראובן קסטרו

הפגישה השנייה בין לפיד וגנץ הגיעה ברקע העימות המחריף בתוך הגוש המתנגד לראש הממשלה בנימין נתניהו, על סבב ההמלצות בבית הנשיא וקרב הציוצים בין לפיד ויו"ר תקווה חדשה גדעון סער. בעוד לפיד מעונין לקבל את המנדט ראשון ולקיים את המו"מ הקואליציוני לאחר מכן, בתקווה חדשה מתנגדים מחשש שהטלת המנדט על לפיד תטרפד כל אפשרות לצרף את ימינה לגוש המתנגד לנתניהו. אולם, ביש עתיד מתנגדים להטלת המנדט על יו"ר ימינה נפתלי בנט מאחר וימינה לא מוכנה להתחייב כי לא תצטרף לנתניהו ובלוק הימין, ובסביבת לפיד משוכנעים שבנט ואיילת שקד יחברו לנתניהו.

אתמול קרא יו"ר תקווה חדשה גדעון סער ללפיד לוותר על הניסיון לאסוף ממליצים, ורמז כי יש להתאחד מאחורי יו"ר ימינה נפתלי בנט בתור המועמד לראש הממשלה. בתגובה, אמר לפיד כי יהיה מוכן לוויתורים, אך הוא זה שצריך לקבל את המלצת הגוש.

"בליל הבחירות, לפני שבוע, הודעתי שנפעל, ללא אגו, להקמת ממשלת שינוי. היום מחובתי לומר: משחק איסוף ההמלצות לא יביא להקמת ממשלה אלא ניסיון תכליתי ומהיר לביסוס רוב פרלמנטרי ריאלי. חלון ההזדמנויות מוגבל בזמן. אני ויתרתי על האגו. עכשיו תורך", כתב סער בטוויטר, ותייג את לפיד.

בתגובה, הבהיר לפיד כי יעשה ויתורים רק לאחר שיקבל את המנדט. "כדי להקים ממשלת שינוי, נהיה מוכנים לוויתורים כואבים. מול כל השמועות וההתרוצצויות של השבוע האחרון חשוב להבהיר: אין דבר שאני לא מוכן לבחון, אין אבן שלא נהפוך, אין אפשרות שלא נשקול כדי להקים את ממשלת השינוי ולהוציא את נתניהו מבלפור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully