וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמוטריץ' לאחר נאום עבאס: לא נהיה שותפים לממשלה שתסתמך על רע"ם

עודכן לאחרונה: 2.4.2021 / 15:30

הצהרתו של יו"ר מפלגת הציונות הדתית, עליה חזר בפעם השלישית, מסכלת את האפשרות של נתניהו להקים ממשלה בתמיכה או בהימנעות של רע"ם בראשות מנסור עבאס: "הסתמכות של הימין על עבאס תהיה פשע. יש לזה אפס לגיטימציה". תחת זאת, קרא לבנט ולסער להצטרף לממשלה בראשות נתניהו

בצלאל סמוטריץ' במטה אחרי תוצאות המדגמים, 24 במרץ 2021. Sraya Diamant/Flash90, פלאש 90
סמוטריץ'/פלאש 90, Sraya Diamant/Flash90

יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' הבהיר היום (שישי) כי מפלגתו "לא תהיה שותפה לממשלה שתסתמך אקטיבית או בהימנעות על רע"ם או תומכי טרור אחרים". הצהרתו של סמוטריץ', עליה חזר בפעם השלישית, מסכלת את האפשרות של ראש הממשלה בנימין נתניהו להקים ממשלה בתמיכה או בהימנעות של רע"ם בראשות ח"כ מנסור עבאס. לדבריו יש "אפס לגיטימציה לנתניהו לממשלה עם עבאס ואפס לגיטימציה לסער ובנט לשים את טובתם האישית לפני טובת המדינה ולפספס את ההזדמנות ההיסטורית לממשלת ימין על מלא".

בפוסט ארוך שפרסם, האשים סמוטריץ' כי "ניסיונות ההלבנה של התנועה האיסלמית מצד גורמים מסוימים בימין משקפים עיוורון וקוצר רואי מסוכן וחסר אחריות". משמעות שיתוף פעולה עם רע"ם, הוסיף, "היא הפיכתם לשותפים לגיטימיים למרות שהם אינם זונחים את שאיפתם הלאומית".

נאומו של יו"ר רע"ם ח"כ מנסור עבאס מלון רמדה אוליביה, נצרת  1 באפריל 2021. ראובן קסטרו
עבאס בנאומו בנצרת, אתמול/ראובן קסטרו

"הסתמכות של הימין על עבאס תהיה פשע, שיביא אולי לעוד כמה שנות שלטון של נתניהו, אבל מיד אחר כך יעביר את השלטון לשותפות שמאל-ערבים להרבה מאוד שנים ולאסון למדינת ישראל", הזהיר סמוטריץ', שגרס כי ממשלה כזאת "תהיה מקסימום ממשלת קיפאון" שלא תוכל לקדם "כל מהלך ימני אמיתי".

תחת זאת, קרא יו"ר מפלגת "הציונות הדתית" להוביל "מאמץ עילאי להביא את בנט וסער לממשלת המחנה לאומי, כשותפים מרכזיים שיובילו מדיניות ימין אמיתית תחת נתניהו", כלשונו. "גם נתניהו יצטרך לשלם מחירים על כך אבל זו תהיה ממשלת ימין אמיתית שתקיים את הבטחות כלל מפלגות הימין לציבור הבוחרים שלהם".

גם חבר מפלגתו, איתמר בן גביר, אמר דברים ברוח דומה. "אני מקווה שגם ראש הממשלה מר בנימין נתניהו וגם נפתלי בנט וגדעון סער יבינו ויפנימו שהמנדט שקיבלנו מעם ישראל זה להקים ממשלת ימין", אמר בן גביר, שדחה את "הספינים" על הקמת ממשלה עם יו"ר רע"ם, וקרא לבנט וסער "לא לדמיין ממשלות עם איימן עודה או כל מיני גורמים ברשימה המשותפת".

עוד בוואלה!

עבאס: אני מושיט יד לחיים משותפים, לא פוסל איש

לכתבה המלאה

אתמול נאם יו"ר רע"ם מנסור עבאס בנצרת, לראשונה מאז הבחירות לכנסת ה-24. "אני מושיט יד לחיים משותפים, לא פוסל איש", אמר עבאס, שלא ציין בנאומו על מי ימליץ לראשות הממשלה בפני נשיא המדינה ראובן ריבלין ביום שני הקרוב.

"אני מנסור עבאס, ערבי גאה, אזרח מדינת ישראל שעומד בראש התנועה הפוליטית הגדולה בחברה הערבית. דוגל באומץ רב בחזון של שלום ובביטחון הדדי", אמר יו"ר רע"ם. "אני מושיט יד כדי לייצר הזדמנות לחיים משותפים בארץ הקדושה והמבורכת לבני שלושת הדתות ושני העמים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully