וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עבאס: אני מושיט יד לחיים משותפים, לא פוסל איש

עודכן לאחרונה: 1.4.2021 / 21:04

יו"ר רע"ם נשא נאום במלון רמדה אוליביה בנצרת, לראשונה מאז הבחירות לכנסת ה-24. מפלגתו נחשבת לשון מאזניים לכל אחד מהגושים בהקמת הממשלה הבאה, וגם בנאום לא הודיע עבאס על מי ימליץ בפני הנשיא ריבלין ביום שני. "אינני רוצה להיות חלק משום גוש בימין או בשמאל"

בווידאו: עבאס מצהיר כי הוא מושיט יד לחיים משותפים ולא פוסל איש/צילום: שלומי גבאי

יו"ר רע"ם מנסור עבאס נשא הערב (חמישי) נאום במלון רמדה אוליביה בנצרת, לראשונה מאז הבחירות לכנסת ה-24. "אני מושיט יד לחיים משותפים, לא פוסל איש", אמר עבאס, שלא ציין בנאומו על מי ימליץ לראשות הממשלה בפני נשיא המדינה ראובן ריבלין ביום שני הקרוב.

"אני מנסור עבאס, ערבי גאה, אזרח מדינת ישראל שעומד בראש התנועה הפוליטית הגדולה בחברה הערבית. דוגל באומץ רב בחזון של שלום ובביטחון הדדי", אמר יו"ר רע"ם. "אני מושיט יד כדי לייצר הזדמנות לחיים משותפים בארץ הקדושה והמבורכת לבני שלושת הדתות ושני העמים".

עוד ציין כי "כיו"ר הרשימה הערבית המאוחדת, רע"ם, שחרטה על דגלה לכבד כל אדם באשר הוא, לקדש את החיים, ולתעב את האלימות נגד כל אדם בשל השתייכותו הפוליטית או הלאומית או הדתית. אני עומד כאן ומבקש לומר - הגיעה העת והזמן להקשבה לאחר".

נאומו של יו"ר רע"ם ח"כ מנסור עבאס מלון רמדה אוליביה, נצרת  1 באפריל 2021. ראובן קסטרו
"הגישה שלי היא מה כן ופחות מה לא". עבאס בנאומו, הערב/ראובן קסטרו

"מדינת ישראל משנה את פניה, אך מסרבת לפקוח את עיניה", הזהיר עבאס. "לא חייבים להסכים על הכל. ובוודאי שנהיה חלוקים על לא מעט נושאים. אם לא נשכיל עכשיו להוריד את הבורות ולמוטט את הגזענות, אנחנו נשאיר לדור הבא מציאות מורכבת, מסוכנת, ומעל הכול בלתי אפשרית".

עבאס ציין כי רע"ם, בניגוד למפלגות אחרות, אינה עוסקת בפסילת מועמדים. "אני לא פסלתי איש. הגישה שלי היא מה כן, ופחות מה לא. התפיסה שלי היא שבאתי לייצג ציבור שמונה 20% מהאזרחים הישראלים, שסובל מבעיות קשות. יש לנו הזדמנות לחולל שינוי ולייצר חברה מסך כל מרכיביה".

עוד אמר עבאס כי אינו רוצה לשייך את מפלגתו לאף צד במפה הפוליטית. "אינני רוצה להיות חלק משום גוש בימין או בשמאל. אני כאן בגוש אחר, הגוש שבחר בי לשרת את בני עמי ונתן לי מנדט להפוך את דרישות הציבור הערבי, ששנים נשארו בגדר דרישות, לתוכנית עבודה ממשית", אמר.

נאומו של יו"ר רע"ם ח"כ מנסור עבאס מלון רמדה אוליביה, נצרת  1 באפריל 2021. ראובן קסטרו
"מושיט יד לחיים משותפים". עבאס, הערב/ראובן קסטרו

יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, הגיב לנאומו של יו"ר רע"ם: "נאום מנסור עבאס מנסה להציג כ-'דובי חמוד' את מי ששייך לתנועה האיסלאמית, תומך בחמאס, ומקדש רוצחי תינוקות. קואליציה שתישען על עבאס תהיה הסוף של הימין ואין לנו מנדט לפעול כך. וקואליציה עם המשותפת ומרצ תשלח את בנט וסער הביתה ואין להם מנדט לפעול כך. אני קורא לכל שותפנו בימין להקים יחד ממשלת ימין מבלי להתבסס על התנועה האיסלאמית תומכת החמאס".

יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ מרב מיכאלי, כתבה בטוויטר כי "היינו צריכות קורונה וקריסה פוליטית כדי שאחרי 28 שנות הסתה של נתניהו והימין, יהיה ברור שהחברה הערבית היא חלק מהחברה הישראלית. הראשון שהלך לקראת אזרחי ישראל הערבים היה יצחק רבין. אנחנו נחזור למימוש החזון האזרחי והחברתי הזה. אני קוראת למנסור עבאס לבוא אתנו כדי שביחד נשנה את המציאות".

לפני הנאום, גורמים ברשימה המשותפת, ממנה התפצלה רע"ם לפני הבחירות, העריכו כי עבאס "יסלול את הדרך לתמיכה בנתניהו". יו"ר כחול לבן בני גנץ נפגש בשלישי עם עבאס במאמץ לשכנעו לא לחבור לגוש בהובלת ראש הממשלה בנימין נתניהו. זאת, בהמשך לפגישה של יו"ר יש עתיד יאיר לפיד עם עבאס במהלך החג. עבאס הכריז שהוא פתוח לשיתופי פעולה עם שני הגושים, אך כבר הודיע כי לא ישתף פעולה עם מהלך להחלפת יו"ר הכנסת או לחקיקת חוק נגד ראש ממשלה נאשם בפלילים.

נאומו של יו"ר רע"ם ח"כ מנסור עבאס מלון רמדה אוליביה, נצרת  1 באפריל 2021. ראובן קסטרו
עבאס ציין כי מפלגתו אינה עוסקת בפסילת מועמדים. עבאס בנאומו, הערב/ראובן קסטרו

מעט לפני ההצהרה של עבאס, פנה יו"ר כחול לבן בני גנץ ליו"ר רע"ם ולחברה הערבית. "אזרחי ישראל הערבים הם אזרחים שווי זכויות - שנפגעו בין השאר רק בשנים האחרונות משורה של פעולות שהוביל נתניהו", כתב גנץ בפייסבוק. "חוק הלאום שהוא קידם, ביטול ודחיית היישום של ההחלטות על הסדרת ההתיישבות הבדואית בנגב, עצימת העין מהיעדר הטיפול בפשיעה בחברה הערבית. זה לא השתנה, וזה לא ישתנה. עכשיו, כשהוא צריך אתכם, הוא יספר סיפורים ויבטיח הכל - הוא משקר.

כל מה שהוא רוצה זו הצבעה אחת, לבטל את הממשלה הפריטטית, ואז כשלא יצטרך אתכם יותר, כל ההבטחות יכנסו לפח הזבל של ההיסטוריה. אני מתחייב בפניכם, לאחר שדיברתי עם כל החברים לגוש השינוי - החברה הערבית רק תרוויח אם תוקם פה ממשלה אחרת, ישרה".

גנץ הוסיף כי מפלגתו תפעל לתקצוב ושיפור התוכנית למיגור הפשיעה בחברה הערבית ולחיזוק מערכת החינוך ביישובים הערביים. "אנחנו גם נעשה הכל כדי לקדם תהליך מדיני ולהטמיע את ערך השוויון בחוקי היסוד של מדינת ישראל", כתב. " נפעל כדי שבמערכת החינוך כל תלמיד יהודי יפגוש תלמיד ערבי ולהפך. מנסור עבאס, אתה מייצג 160 אלף אזרחים שביקשו עתיד טוב יותר. אל תפקיר אותם למזימת אפריל של ביבי. זה יהיה סופך הפוליטי, וטרגדיה פוליטית לכל אזרחי ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully