וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עודה: "לא מאמין שלפיד יצליח להקים ממשלה, 80% שיהיו בחירות חמישיות"

3.4.2021 / 8:32

יו"ר הרשימה המשותפת יצא למפגינים שהגיעו לביתו והבהיר כי יצטרף לממשלה בראשות יו"ר יש עתיד רק אם ישיג 55 ממליצים. "לא נכשיל, אנחנו מוכנים לעשות הכל כדי להדוף את הרע ולהחליף את נתניהו". על נאומו של עבאס אמר עודה: "דוחים את התפיסה של סחר-מכר"

סיכום ליל הבחירות: על פי המדגמים מרוץ צמוד בין הגושים, לנתניהו אין 61/צילום: שי מכלוף, יותם רונן, ניב אהרונסון, קובי אליהו, בני בן סימון, שלומי גבאי, רוני כנפו

יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה אמר אתמול (שישי) כי הוא לא מאמין שיו"ר יש עתיד יאיר לפיד יצליח להקים ממשלה בראשותו, וכי לדעתו "80% שיהיו בחירות חמישיות בספטמבר". עודה אמר את הדברים למפגינים חברי "מחאת העם חיפה" שהגיעו לביתו בעיר בקריאה לתמיכתו בממשלת שינוי בראשות לפיד.

עודה, שנפגש עם לפיד בשבוע שעבר יחד עם חברו לסיעה ח"כ אחמד טיבי, אמר למפגינים כי ייפגשו פעם נוספת ביום ראשון. "אמרנו ללפיד שאנחנו רוצים להשפיע ולהחליף את שלטון נתניהו", סיפר עודה, "אך יחד עם זאת אנחנו לא מוכנים לחזור עוד פעם על מה שקרה לנו עם גנץ. אמרנו לו מה פחות או יותר מה שגנץ אמר - 'תאסוף 55 ממליצים ולא נהווה מכשול'. בינינו? לא מאמין שהוא יצליח כי יש גם את בנט".

עודה מתח ביקורת על שותפו לשעבר יו"ר רע"ם מנסור עבאס, ועל נאומו מיום חמישי. "אנחנו דוחים את התפיסה של סחר-מכר", אמר, "אנחנו דוחים את התפיסה שמתנערת מהאזרחות. כלומר 'לא מעניין אותנו מה אתה עושה נגד המרחב הדמוקרטי בסוגיית התיקים, בקשר לעם הפלסטיני, בקשר לאזרחים הערבים בגדול ומה שמעניין אותנו זה שתתן לנו כמה פירורים פה ושם ואנחנו ניתן לך להמשיך'". הוא הוסיף כי "ראיתם אחרי הנאום של חברנו, איך שהימין זרק אותו מכל המדרגות - סמוטריץ', בן גביר ואחרים. זה היה צפוי. אני עכשיו במצב הזה לא רואה שנתניהו יכול להרכיב ממשלה".

תושבי חיפה קראו לאיימן עודה מחוץ לביתו להצטרף לממשלת שינוי בראשות לפיד. 2 באפריל 2021. מחאת העם חיפה, אתר רשמי
"לא רואה שנתניהו יכול להרכיב ממשלה". עודה משוחח עם המפגינים, אתמול/אתר רשמי, מחאת העם חיפה

עודה הבטיח כי "אנחנו לא נהיה אף פעם במקום הזה. יש לנו עמדה ערכית כוללת נגד נתניהו ונגד מה שנתניהו מייצג, בכל התחומים. ממש בכל התחומים - בתפיסה של השלום, של הדמוקרטיה, של המדיניות הכלכלית וגם של האזרחים הערבים בתוך מדינת ישראל. בכל המובנים אנחנו נגדו לאורך כל הדרך ואנחנו מוכנים לעשות הכול בשביל להחליף אותו". עוד הוסיף, "אם זה תלוי בנו שנתניהו, בן גביר וסמוטריץ לא ימשיכו לשלוט אנחנו לא נהיה ניטרליים. אנחנו נשים את המשקל שלנו על מנת להדוף את הרע ולקדם כמה שיותר דברים שאנחנו מאמינים בהם".

הוא דיבר גם על מידת ההשפעה שהוא מייחל שמפלגתו תצליח להשיג. "אנחנו לא סגרנו את הדלת. אבל יחד עם זאת, אנחנו רוצים לדעת בוודאות איך נוכל באמת להשפיע, ואיך ההשפעה שלנו תוביל לדבר טוב גם בדברים שאנחנו מאמינים בהם הנוגעים לאוכלוסייה הערבית בפרט, אבל גם לכל הדברים הכלליים, כי אנחנו חלק מהחברה כולה ואנחנו רוצים לעשות טוב לכל המוחלשים, לכל הנפגעים", אמר.

יו"ר הרשימה המשותפת תיאר את המפנה בעיניו ביחס למפלגות הערביות במפה הפוליטית. "נהיינו קבוצה לגיטימית יותר מכל פעם אחרת, הציבור של המרכז-שמאל הפנים שבלי האזרחים הערבים אי אפשר לעשות את השינוי העמוק במדינה", אמר. עודה הדגיש גם את השינוי בעמדתו של יו"ר יש עתיד, "זה שלפיד אמר שהוא רוצה אותנו בקואליציה, זו אמירה היסטורית. אפילו רבין לא אמר את המשפט הזה, אלא הסתפק בגוש חוסם. כשלפיד אמר את זה בפעם הראשונה, היו לו 11 מנדטים. אחרי זה קיבל 17 בסקרים".

עודה הוסיף כי "זה חלק מתפיסת השותפות. האזרחים הערבים צריכים להפנים שלבד הם לא יכולים, היהודים הדמוקרטים צריכים להפנים שבלי האזרחים הערבים הם לא יכולים. אנחנו לבד לא יכולים ובלעדינו זה בלתי אפשרי".

תושבי חיפה קראו לאיימן עודה מחוץ לביתו להצטרף לממשלת שינוי בראשות לפיד. 2 באפריל 2021. מחאת העם חיפה, אתר רשמי
"אנחנו לא יכולים לבד ובלעדינו זה בלתי אפשרי". עודה עם המפגינים בביתו, אתמול/אתר רשמי, מחאת העם חיפה

יו"ר הרשימה המשותפת התייחס גם להמלצה על בני גנץ בבחירות אשתקד. "מבחינתנו לא היה לנו קל להמליץ על גנץ", שחזר עודה, והתייחס להצהרות של שר הביטחון בנאומו הראשון כשהכריז על כניסתו לעולם הפוליטי. "כשתקום מדינת פלסטין לצד מדינת ישראל, שאני מקווה שזה יקרה בקרוב, כשיבנו שם את המוזיאון של הכיבוש, אני מניח שאת התעמולה שלו שהוא התחיל בכך שהתגאה כמה אנשים הרג בעזה, בהם 800 ילדים מתחת לגיל 12, צריך לשים את תעמולת הבחירות הזו כחלק מהמוזיאון של הכיבוש. אלה דברים כל כך רעים. בכל זאת, ממקום כל כך אחראי, אנחנו המלצנו עליו והייתה לי עמדה מאד נחרצת שכך צריך, באומץ".

יוזמי ההפגנה, אותם הזמין עודה להיכנס לחצר ביתו, קראו לו לתמוך בממשלת השינוי מבפנים. "שתתחיל דרך חדשה ותתן תקווה לדמוקרטיה הישראלית, ששייכת לכולנו", אמרו, "זוהי גם קריאה ליאיר לפיד ולחברי הקואליציה השפויה, זו שלה אנו מייחלים, לא פחות מאשר לאיימן עודה עצמו: הערבים מהווים 20% מאזרחי המדינה ויש לכלול אותם בממשלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully