וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סער ונכדו של הרב קנייבסקי שוחחו: "שלל כניסה לממשלה בראשות נתניהו"

עודכן לאחרונה: 4.4.2021 / 19:09

ביהדות התורה לוחצים על סער להיכנס לממשלה בראשות נתניהו דרך מקורבי קנייבסקי, עמו הוא נמצא בקשר קרוב. הוא שוחח בטלפון עם הנכד, אחרי שהמגעים לפגישה לא הבשילו. בכירים ביהדות התורה: "צריך לעשות הכול כדי להימנע מבחירות או מפתרון של עבאס"

סער: "לא ניכנס לממשלת נתניהו"/צילום: ניב אהרונסון

יהדות התורה מפעילה לחצים על יו"ר תקווה חדשה גדעון סער כדי שייכנס לממשלה בראשות בנימין נתניהו, זאת באמצעות מקורבי הרב חיים קנייבסקי, ממנהיגי הציבור החרדי. עיקר הלחצים מופנים מטעם סיעת דגל התורה, המייצגת את הזרם הליטאי במגזר החרדי. סער נמצא בקשר טוב עם מקורבי הרב קנייבסקי, ועוד לפני הקמת המפלגה החדשה, נהג להתברך אצל הרב בביתו בבני ברק לפחות פעם אחת בשנה.

בכירים במפלגה אמרו לוואלה! כי מעבר לשיחות ישירות המתנהלות בין ח"כים בשתי המפלגות בנושא, התקיימו בימים האחרונים גם מגעים לתיאום פגישה בין סער ליענקי קנייבסקי, נכדו של הרב, והשניים שוחחו טלפונית בסוגיה, וסער הבהיר שוב כי אין בכוונתו להיכנס לממשלה בראשות נתניהו. למרות שיחות אלה, ייתכן כי פגישה כזו תצא לפועל בתקופה הקרובה. "בסיטואציה הנוכחית", אמר גורם ביהדות התורה, "אנחנו צריכים לעשות הכל כדי להימנע מבחירות או מפתרון של מנסור עבאס, ככל שזה רלוונטי. נכון, זה לא יקרה תוך יום או יומיים אבל נצטרך להתכנס לממשלה שמסכימה על עקרונות יסוד ומקווה שנגיע לזה. יכול להיות שהפתרון לממשלה יציבה תהיה אצל סער ולא במקום אחר".

גדעון סער אצל קנייבסקי 2017. מטה החרדי בליכוד, אתר רשמי
קשרים טובים. סער בביתו של קנייבסקי/אתר רשמי, מטה החרדי בליכוד

המגעים באים יום לפני סבב ההמלצות בבית הנשיא, כשסער עדיין לא הודיע על בחירתו. בתקווה חדשה מנסים להביא להקמת ממשלת רוטציה של יו"ר ימינה נפתלי בנט ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד, כך שגוש מתנגדי נתניהו ימליץ על מועמד אחד לראשות הממשלה. לאורך כל קמפיין הבחירות, וגם אחריהן, סער התחייב שלא ישב בממשלה ראשות נתניהו. בשעה 20:30 הוא צפוי למסור הצהרה.

ביהדות התורה מנסים למצות את האפשרות של הקמת ממשלה ללא תמיכה או הימנעות של רע"ם. ח"כ יצחק פינדרוס הבהיר היום שהמפלגה צריכה להתנגד לאפשרות, וטען שהסוגיה שטרם הוכרעה על ידי הרבנים, אף שאנשי הרב קנייבסקי טענו כי הוא התבטא בנושא. "ברור שזה לא מצב אידיאלי ונורמלי להסתמך על מפלגה שתומכת בטרור", אמר.

לעומת פינדרוס, יו"ר המפלגה משה גפני תקף הבוקר את סמוטריץ' על כך שהוא מונע הקמת ממשלה בתמיכת רע"ם. גפני אמר לביטאון המפלגה "יתד נאמן" כי סמוטריץ' הוא כמו הסיקריקים, ובהתנהגותו יגרום לכך "שתהיה ממשלה שחלקה הגדול אנטי דתיים או שתהיינה בחירות חמישיות שאי אפשר לדעת את תוצאותיהן, במקום לשמר את עולם התורה החינוך והמסורת היהודית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully