וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גפני מקדם ממשלה בתמיכת רע"ם, יו"ר סיעת יהדות התורה: "תומכי טרור"

עודכן לאחרונה: 4.4.2021 / 12:25

יום לפני סבב ההמלצות לנשיא, החזית האחידה ביהדות התורה מתחילה להיסדק. ח"כ פינדרוס הבהיר כי יש להתנגד לממשלה שתסתמך על מפלגתו של עבאס, בעוד יו"ר המפלגה תקף את סמוטריץ' על סיכול המהלך: "יגרום לבחירות חמישיות". במפלגה עדיין מחכים להכרעת הרבנים בנושא

בווידאו: עבאס מצהיר כי הוא מושיט יד לחיים משותפים ולא פוסל איש/צילום: שלומי גבאי

יו"ר סיעת יהדות התורה, ח"כ יצחק פינדרוס, אמר הבוקר (ראשון) כי מפלגתו צריכה להימנע מהקמת ממשלה בתמיכה או הימנעות של מפלגת רע"ם. "ברור שזה לא מצב אידיאלי ונורמלי להסתמך על מפלגה שתומכת בטרור", אמר בריאיון לרדיו קול ברמה. הוא הדגיש כי השאלה טרם הוכרעה על ידי הרבנים, אף שאנשי הרב חיים קנייבסקי, ממנהיגי המפלגה, טענו כי הוא התבטא בנושא.

לדברי פינדרוס, "השאלה של הישענות על עבאס עוד לא עלתה ועוד לא היתה הכרעה של גדולי ישראל. כשהיא תהיה שאלה מעשית ולא היפותטית, נעלה לגדולי ישראל אבל אנחנו צריכים לעשות הכל שהיא לא תהיה שאלה מעשית".

יצחק פינדרוס
 22 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
הקול הניצי במפלגה. פינדרוס/ראובן קסטרו

הדברים של פינדרוס משקפים עמדה מנוגדת לעמדת יהדות התורה, שהעבירה בשבוע האחרון מסרים ללשכת ראש הממשלה לפיהם לא תתנגד להקמת ממשלה בתמיכה או בהימנעות של יו"ר רע"ם מנסור עבאס. סגן השר אורי מקלב תמך הבוקר באפשרות כזאת, ואמר כי "היו לנו הרבה שיתופי פעולה עם הסיעות הערביות. אנחנו מכירים את עמדתם בנושאים רבים, והרבה חוקים לא עברו בגלל שהן סייעו לנו".

במפלגה אמרו לוואלה! כי זוהי עמדתו האישית של פינדרוס. האחרון נחשב הקול הניצי ביהדות התורה, ובמערכות הבחירות היה אמון בין היתר על גיוס קולותיהם של קהלים בציונות הדתית. ייתכן כי אמירתו נועדה למנוע מצב של גריעת קולות ליהדות התורה בבחירות הבאות מול הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ' שהשמיע קול נחרץ נגד תמיכה של רע"ם, ובכך סיכל אותה לחלוטין.

לעומת פינדרוס, יו"ר המפלגה משה גפני תקף הבוקר את סמוטריץ' על כך שהוא מונע הקמת ממשלה בתמיכת רע"ם. גפני אמר לביטאון המפלגה "יתד נאמן" כי סמוטריץ' הוא כמו הסיקריקים, ובהתנהגותו יגרום לכך "שתהיה ממשלה שחלקה הגדול אנטי דתיים או שתהיינה בחירות חמישיות שאי אפשר לדעת את תוצאותיהן, במקום לשמר את עולם התורה החינוך והמסורת היהודית".

יו"ר יהדות התורה משה גפני בסיור קמפיין בבית שמש, 14 במרץ 2021. יעקב לדרמן, פלאש 90
תקף את סמוטריץ'. גפני/פלאש 90, יעקב לדרמן

בתוך גוש הימין-חרדים, הציונות הדתית הייתה המפלגה המרכזית שהתבטאה נגד תמיכת רע"ם. שלשום הבהיר סמוטריץ' לאחר נאום עבאס כי מפלגתו "לא תהיה שותפה לממשלה שתסתמך אקטיבית או בהימנעות על רע"ם או תומכי טרור אחרים. יש אפס לגיטימציה לנתניהו לממשלה עם עבאס".

בפוסט ארוך שפרסם, האשים סמוטריץ' כי "ניסיונות ההלבנה של התנועה האיסלמית מצד גורמים מסוימים בימין משקפים עיוורון וקוצר רואי מסוכן וחסר אחריות". משמעות שיתוף פעולה עם רע"ם, הוסיף, "היא הפיכתם לשותפים לגיטימיים למרות שהם אינם זונחים את שאיפתם הלאומית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully