וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

סמוטריץ': מאחל הצלחה לשקד בבית, היא הרסה את הדמוקרטיה

עודכן לאחרונה: 27.7.2022 / 13:07

יו"ר הציונות הדתית התייחס למגעים לריצה משותפת יחד עם בן גביר ואמר כי הם "לא רחוקים מאיחוד". עם זאת, מתח ביקורת על כך שהוא מנהל את הקמפיין לריצה משותפת בתקשורת: "זו שגיאה ובעיקר מלחיץ את הציבור". על סגן ראש מח"ש היוצא: "אם יעמיד את עצמו - סיכוי גבוה שיבחר"

בווידאו: ח"כ בצלאל סמוטריץ' בריאיון לטל שלו ויקי אדמקר באולפן וואלה!/צילום סטילס: ראובן קסטרו

יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ' התייחס היום (רביעי) בראיון לאולפן וואלה! למגעים לריצה משותפת יחד עם יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר ואמר כי הם לא "רחוקים מאיחוד, אנחנו קרובים מאד, עובדים על זה". עם זאת, הוא מתח ביקורת על כך שבן גביר מנהל את הקמפיין לריצה משותפת בתקשורת: "זו שגיאה, לא תורם, בעיקר מלחיץ את הציבור שלא מבין למה דברים לא מתקדמים. ככל שמהלכים פוליטיים נעשים יותר בשקט ככה יש להם סיכוי יותר להצליח". לדבריו, "האחריות שלנו היא לדבר אחד בלבד - לא לפוליטיקה קטנה, לא למי מקבל יותר. זה לא מעניין את הציבור. המטרה היא להביא את הרשימה הכי טובה לניצחון של המחנה הלאומי".

סמוטריץ' ובן גביר נפגשו פעם אחת בשבועיים האחרונים, אך התנהל ביניהם משא ומתן שבמסגרתו בן גביר דרש ריצ'רץ' בעשיריה הראשונה אך סמוטריץ' התנגד, והציע שלוש מקומות בלבד. "יש עוד הרבה זמן עד סגירת הרשימות", אמר יו"ר הציונות הדתית, "צריך לעשות את זה חכם ובאחריות. אנחנו עובדים על זה באווירה טובה ובעזרת השם זה יקרה. אני רוצה להמשיך את השותפות עם איתמר בן גביר". על הפופולריות לה זוכה בן גביר בתקופה האחרונה אמר: "כל שותף שפורח, מתפתח ומביא הישגים וזוכה לאהדה - זה מצוין, בונה את השם והביחד".

בצלאל סמוטריץ' בראיון באולפן וואלה 27 ביולי 2022. ראובן קסטרו
"לא רחוקים מאיחוד עם בן גביר". סמוטריץ'/ראובן קסטרו

לאפשרות שראש האופוזיציה, בנימין נתניהו, יתערב ויכפה עליו איחוד, למרות חוסר ההסכמות ביניהם, השיב סמוטריץ' כי "מעורבות נתניהו אינה נצרכת. הוא צריך להיכנס יותר חזק לתוך קמפיין הליכוד, בסוף הוא מנהיג המחנה הלאומי. האתגר שלנו הוא לא בתוך הגוש, אלא בלהגדיל אותו ולהביא אנשים שלא הצביעו לנו בעבר".

לקראת ההכרזה הצפויה של יו"ר ימינה איילת שקד על מפלגתה החדשה והאיחוד עם יועז הנדל וצביקה האוזר, אמר סמוטריץ' כי הוא "מאחל לשקד בהצלחה רבה בבית עם הרבה חשבון נפש ומחשבה איך מתקנים את הנזקים שהיא גרמה להם - לציונות, ליהדות ולכל מה שחשוב לאזרחי מדינת ישראל". לדבריו, הנזק הגדול ביותר שעשתה שקד זה הרס הדמוקרטיה, דרך אובדן האמון של הציבור במערכת הפוליטית. אחרי שקד ובנט, התחושה שכל הפוליטיקאים שקרנים ואי אפשר להאמין לאף מילה, וזה הרסני כי בדמוקרטיה שואבים את הכוח מהציבור". סמוטריץ' הוסיף כי הוא כואב על דרכה של שקד, ואמר "היא איבדה את כל עולמה ואת כל הקרדיט שהיא הייתה ראויה לו". הוא הוסיף כי הפנתה "עורף בשל אינטרס פוליטי צר לערכים, לדרך, לשותפים, להבטחות ולמצביעים ופירקה את המחנה הלאומי ושעבדה את ישראל לאויביה ולתומכי טרור אנטי ציוניים".

עוד בוואלה!

איילת שקד ויועז הנדל יכריזו על ריצה משותפת: "נסגור את הקצוות בהקדם"

לכתבה המלאה
בצלאל סמוטריץ' בראיון באולפן וואלה 27 ביולי 2022. ראובן קסטרו
"מעורבות נתניהו אינה נצרכת". סמוטריץ'/ראובן קסטרו

סמוטריץ' התייחס גם לסערה האחרונה בעקבות עדותו של סגן ראש מח"ש היוצא, משה סעדה, נגד הפרקליטות והמשטרה, ולאפשרות שנחשפה בוואלה! כי הוא יתמודד בפריימריז של הציונות הדתית. "עדיין לא שוחחנו אבל הוא בהחלט מועמד ראוי ואין לי ספק שאם יעמיד את עצמו לבחירה, יש לו סיכוי גבוה להיבחר". הוא ציין כי בכוונתו לערוך שינויים במערכת המשפט ולדבריו: "המטרה היא לא לפגוע ולפרק אלא לתקן ולאזן". לשאלה האם "סימנו את נתניהו, ומשם התקדמו, ויהי מה", הוא השיב: "חד משמעית. אני חושב שרוב הציבור מבין את זה אבל לחלק קשה להודות כי זה לא מסתדר עם האג'נדה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully