וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

איילת שקד ויועז הנדל יכריזו על ריצה משותפת: "נסגור את הקצוות בהקדם"

עודכן לאחרונה: 27.7.2022 / 7:57

השרים צפוים להגיע להסכם במהלך היום, לאחר שהלילה נפגשו והגיעו להסכמות לגבי מרבית הסעיפים. לא ברור אם הושגה הסכמה בין הצדדים על ישיבה בממשלה עם נתניהו. לפי הסקרים, מפלגת ימינה לא צפויה לעבור את אחוז החסימה גם במקרה של איחוד עם "דרך ארץ"

בווידאו: שקד מביעה תקווה שימינה תרוץ במתכונתה הנוכחית/צילום: שלומי גבאי

השרים איילת שקד ויועז הנדל צפויים להכריז הערב (רביעי) על ריצה משותפת בבחירות הקרובות. "אנחנו עושים את מירב המאמצים כדי לסגור קצוות בהקדם על מנת שנוכל להביא רוח חדשה לישראל", מסרו השניים בהצהרה.

צוותי המשא ומתן של המפלגות ימינה ודרך ארץ נפגשו הלילה לטובת גיבוש הסכמים לריצה משותפת. בתום הפגישה נמסר כי הושגה הסכמה על מרבית הסעיפים, כי הצדדים קרובים לחתימה, וכי קבעו להיפגש בהמשך היום.

שרת הפנים, איילת שקד במהלך הצהרה בה הציגה את המדיניות החדשה עבור כניסת אזרחים אוקראינים לישראל 8 במרץ 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
סבורה כי אחרי שהרשימה תוצג תשפר המפלגה את מצבה. שקד/פלאש 90, יונתן זינדל

מאז ששקד קיבלה לידיה את ראשות ימינה עם פרישת בנט, המפלגה אינה עוברת את אחוז החסימה בסקרים, גם במקרה של איחוד עם הנדל והאוזר. שקד סבורה כי לאחר שהמפלגה תחליף את שמה, הרשימה תוצג והמסרים יחודדו - המפלגה תשפר את מצבה. אולם, עדיין לא ברור האם הצדדים הגיעו אל נוסחה משותפת סביב ישיבה עם נתניהו בראשות ממשלת ימין. בעוד ששקד תמכה באפשרות זאת, הנדל והאוזר התנגדו לה.

צבי האוזר ויועז הנדל. נועם רבקין, פלאש 90
נותרו ללא מסגרת פוליטית, יועז הנדל וצבי האוזר/פלאש 90, נועם רבקין

השר יועז הנדל וח"כ צבי האוזר נותרו ללא מסגרת פוליטית לאחר שלא נכללו באיחוד של תקווה חדשה וכחול לבן, כשאלו הודיעו על ריצה משותפת. יו"ר תקווה חדשה גדעון סער הסביר כי לשניים הייתה אפשרות להתמזג לתוך תקווה חדשה, אך הם העדיפו לשמור על מסגרת עצמאית במפלגתם "דרך ארץ", ולכן המחויבות שלו הייתה קודם לחברי מפלגתו. גם גנץ התנגד לאיחוד עם השניים לאחר שלא אפשרו לו להקים ממשלה בתמיכת הרשימה המשותפת באחד מסבבי הבחירות.

הנדל והאוזר נכנסו לפוליטיקה במסגרת מפלגת תל"ם של בוגי יעלון, לאחר מכן התאחדו עם כחול לבן והתפצלו לסיעה עצמאית שכונתה "דרך ארץ" בה הם חברים עד היום. בבחירות האחרונות הם רצו במפלגת תקווה חדשה ובשבועות האחרונים ניהלו מגעים לריצה עם ימינה של שקד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully