וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

לא יפסלו את נתניהו: איילת שקד ויועז הנדל ירוצו יחד בבחירות הקרובות

עודכן לאחרונה: 27.7.2022 / 21:24

המפלגה החדשה תיקרא "הרוח הציונית". הנדל יוצב במקום השני ברשימה. אם המפלגה תעבור את אחוז החסימה - ינהלו ביחד את המו"מ הקואליציוני. השניים קראו להקמת ממשלת אחדות רחבה. "מתנגדים נחרצות לממשלה צרה של נתניהו - צריך ממשלה שתורכב מהליכוד והשמאל-מרכז"

לא יפסלו את נתניהו: איילת שקד ויועז הנדל ירוצו יחד בבחירות הקרובות/קרדיט: גו לייב

יו"ר ימינה איילת שקד ויו"ר דרך ארץ יועז הנדל הודיעו הערב (רביעי) על איחוד המפלגות בבחירות לכנסת ה-25, והמפלגה תיקרא "הרוח הציונית". הנדל יוצב במקום השני ברשימה והאוזר במקום הרביעי, הצדדים סיכמו לפעול כסיעה משותפת לאחר הבחירות ולנהל את המשא ומתן הקואליציוני יחד, אם יעברו את אחוז החסימה בבחירות הקרובות. חברי המפלגה, שצפויה להיקרא בשם חדש, לא יפסלו את יו"ר הליכוד בנימין נתניהו בראשות הממשלה אך צפויים לקרוא לממשלת אחדות רחבה שתורכב יחד עם הליכוד.

"הבחירות הקרובות הן צומת דרכים קריטי למדינת ישראל כל אחד מהגושים שואף להקים ממשלה צרה שתישען על הגורמים הקיצוניים", אמרה יו"ר המפלגה החדשה. "תהיה תוצאת הבחירות אשר תהיה חצי עם ירגיש שגנבו לו את המדינה, אם תוקם ממשלה צרה, היא תהיה חסרת יציבות ורק תגביר את הקיטוב ותגרור אותנו למערכת בחירות נוספת, זה לא הדבר הנכון".

איילת שקד יו"ר ימינה ויועז הנדל יו"ר דרך ארץ בהצהרה על ריצה משותפת במפלגת רוח ציונית , 27 ביולי 2022. ראובן קסטרו
"הרוח הציונית תהיה הבית למי שקצו בפסילות". שקד והנדל/ראובן קסטרו

עוד אמרה שקד כי "קיטוב פוליטי שכמו כדור שלג הפך לגורם מספר אחד לאי היציבות השלטונית בישראל- הרוח הציונית תהיה הבית של אלו שקצו בקיפאון ובשיח הפסילות ומאמינים שאפשר אחרת. את משבר הדיור ויוקר המחיה לא מעניין כן ביבי ולא ביבי".

השר הנדל אמר בהצהרה על איחוד המפלגות: "אנחנו מתנגדים נחרצות לממשלה צרה של נתניהו שבה יעסקו אך ורק במה שטוב לו. אנחנו מתנגדים נחרצות לממשלה צרה משמאל עם המשותפת וגורמים קיצונים. יש פה שני מחנות. מחנה אחד מציע ממשלת 61 עם בן גביר שתפטר את היועמ"שית, תפסיק את המשפט ועוד ועוד נושאים שקשורים רק לאדם אחד. והמחנה השני מציע לנו ממשלה עם המשותפת או לחילופין לגרור את ישראל לבחירות שישיות ושבעיות כדי להתיש את הצד היריב".

עוד בוואלה!

סמוטריץ': מאחל הצלחה לשקד בבית, היא הרסה את הדמוקרטיה

לכתבה המלאה
יו"ר ימינה, איילת שקד ויו"ר דרך ארץ יועז הנדל חתמו על ההסכם לאיחוד מפלגות 27 ביולי 2022. אריאל זנדברג, אתר רשמי
החתימה על איחוד המפלגות. הנדל ושקד/אתר רשמי, אריאל זנדברג

"תמכתי בממשלה האחרונה מתוך אמונה תמימה שכך נכון וראוי. עבדנו מצוין אבל זה נפל כי אין יציבות בממשלה שמבוססת על הקצה", המשיך הנדל. "עכשיו צריך לשאול איך מביאים יציבות ומונעים קרע. לא איך ממשיכים במלחמת ההתשה - צריך ממשלה שתורכב מהליכוד והשמאל-מרכז. אין שום דרך אחרת. בממשלה הזאת למדנו שהדרה של חצי מהעם מובילה לחוסר יציבות".

צוותי המשא ומתן של המפלגות ימינה ודרך ארץ נפגשו הלילה לטובת גיבוש הסכמים לריצה משותפת. מאז ששקד קיבלה לידיה את ראשות ימינה עם פרישת נפתלי בנט, המפלגה אינה עוברת את אחוז החסימה בסקרים, גם במקרה של איחוד עם הנדל והאוזר. שקד סבורה כי לאחר שהמפלגה תחליף את שמה, הרשימה תוצג והמסרים יחודדו - המפלגה תשפר את מצבה. אולם, עדיין לא ברור אם הצדדים הגיעו לנוסחה משותפת סביב ישיבה עם יו"ר הליכוד בנימין נתניהו בראשות ממשלת ימין. בעוד ששקד תמכה באפשרות זאת, הנדל והאוזר התנגדו לה.

איילת שקד יו"ר ימינה ויועז הנדל יו"ר דרך ארץ בהצהרה על ריצה משותפת במפלגת רוח ציונית , 27 ביולי 2022. ראובן קסטרו
"מתנגדים נחרצות לממשלה צרה של נתניהו". שקד והנדל/ראובן קסטרו

השר יועז הנדל וח"כ צבי האוזר נותרו ללא מסגרת פוליטית לאחר שלא נכללו באיחוד של תקווה חדשה וכחול לבן, כשאלו הודיעו על ריצה משותפת. יו"ר תקווה חדשה גדעון סער הסביר כי לשניים הייתה אפשרות להתמזג לתוך תקווה חדשה, אך הם העדיפו לשמור על מסגרת עצמאית במפלגתם דרך ארץ, ולכן המחויבות שלו הייתה קודם לחברי מפלגתו. גם גנץ התנגד לאיחוד עם השניים לאחר שלא אפשרו לו להקים ממשלה בתמיכת הרשימה המשותפת באחד מסבבי הבחירות.

הנדל והאוזר נכנסו לפוליטיקה במסגרת מפלגת תל"ם של בוגי יעלון, לאחר מכן התאחדו עם כחול לבן והתפצלו לסיעה עצמאית שכונתה דרך ארץ, שבה הם חברים עד היום. בבחירות האחרונות הם רצו במפלגת תקווה חדשה ובשבועות האחרונים ניהלו מגעים לריצה עם ימינה של שקד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully