וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

שקד והנדל עוברים את אחוז החסימה - ומשלימים לנתניהו רוב להקמת ממשלה

עודכן לאחרונה: 30.7.2022 / 15:40

מתוצאות הסקר עולה כי מפלגת הרוח הציונית מקבלת 4 מנדטים, בעוד שיש עתיד, כחול לבן-התקווה החדשה, העבודה וישראל ביתנו נחלשות במנדט אחד כל אחת. כעת, הגוש שמתנגד לנתניהו בראשות הממשלה עומד על 51 מנדטים

לא יפסלו את נתניהו: איילת שקד ויועז הנדל ירוצו יחד בבחירות הקרובות/קרדיט: גו לייב

יומיים אחרי ההודעה על איחוד כוחות של השרים איילת שקד ויועז הנדל, מפלגת הרוח הציונית החדשה שהקימו עוברת לראשונה את אחוז החסימה, אבל בקושי, עם 3.3% בלבד מהקולות - כך עולה מסקר מנדטים של מעריב ומכון פאנלס פוליטיקס בניהול מנחם לזר שמתפרסם היום (שישי).

לפי תוצאות הסקר, התומכים של שקד והנדל מגיעים מהמחנה המתנגד לנתניהו - ארבעת המנדטים שלהם נגרעים מיש עתיד, כחול לבן-התקווה החדשה, מפלגת העבודה וישראל ביתנו, שאיבדו כל אחת מנדט לעומת הסקר הקודם, לפני ההכרזה על האיחוד. גוש נתניהו, לעומת זאת, מגיע בסקר ל-59 מנדטים - ואם שקד והנדל יחברו אליו אחרי הבחירות, הוא יחצה את רף 61 המנדטים ויהיה לו הרוב הדרוש להקמת ממשלה.

סקר בחירות , 28 ביולי 2022. ללא, מערכת וואלה!
פילוח המנדטים/מערכת וואלה!, ללא

אם הבחירות היו מתקיימות היום, כך לפי הסקר, הליכוד היה מקבל 35 מנדטים, ואחריו יש עתיד עם 23 מנדטים, פחות אחד מהסקר בשבוע שעבר. גם בני גנץ וגדעון סער נחלשים במנדט ועומדים על 11 מנדטים בלבד, הציונות הדתית יציבה על 10, ש"ס יציבה על 8, ויהדות התורה והרשימה המשותפת גם כן ללא שינוי עם 6 מנדטים כל אחת. אחרי הקמת הרוח הציונית של שקד והנדל, ישראל ביתנו ירדה במנדט ל-5, ומפלגת העבודה ירדה ל-4. מרצ ורע"ם נותרו ללא שינוי בקרבת אחוז החסימה עם 4 מנדטים, ואליהם הצטרפה גם הרוח הציונית בתחתית הרשימה עם 4 מנדטים. המפלגה הכלכלית בראשות ירון זליכה (0.9%) והבית היהודי בראשות יוסי ברודני (0%) לא עוברות את אחוז החסימה.

עוד בוואלה!

לא פה ולא שם: איילת שקד יוצאת לקרב על אחוז החסימה

לכתבה המלאה
סקר בחירות , 28 ביולי 2022. ללא, מערכת וואלה!
ארבע המפלגות הגדולות/מערכת וואלה!, ללא
סקר בחירות , 28 ביולי 2022. ללא, מערכת וואלה!
תמונת הגושים/מערכת וואלה!, ללא

לפי הסקר, הגוש המתנגד לנתניהו, שכולל את יש עתיד, כחול לבן-התקווה החדשה, העבודה, מרצ ורע"ם, מגיע ל-51 מנדטים - 4 מנדטים פחות מהסקר שעבר, שעברו לשקד והנדל. השניים הצהירו אתמול במסיבת עיתונאים כי פניהם ל"ממשלת אחדות ציונית, לאומית רחבה", וכי הם פוסלים הקמת ממשלה צרה - מימין ובעיקר משמאל, שמסתמכת על קולות הח"כים הערבים, וכי אינם פוסלים הקמת ממשלה בראשות נתניהו, ובלבד שלא תהיה צרה. יחד עם זאת, תוצאות הסקר הראשון אחרי השקת הרשימה המשותפת מלמדות שהרוח הציונית תוכל להשלים לנתניהו את הרוב הדרוש להקמת ממשלת ימין, ובעיקר לייצר רוב חוסם להקמת ממשלה על ידי הגוש הנגדי.

הסקר נערך בפאנל אינטרנטי של 701 משיבים המהווים מדגם מייצג של האוכלוסיה הבוגרת בישראל, יהודים וערבים, עם טעות דגימה מרבית של 4.2%.

גלאון: "שקד מקדמת פוליטיקה של רוע"

זהבה גלאון, המועמדת לראשות מרצ, אמרה הבוקר בשבתרבות בחולון עם נחמה דואק: "איילת שקד מקדמת בעיניי את פוליטית הרוע. כל המדיניות שלה במשרד הפנים היתה של רוע, נגד קליטת פליטות אוקראיניות, נגד אזרחים ערבים ישראלים, נגד כל מי שהוא מוחלש. יש לה מטרה אחת מול העיניים - עליונות יהודית. היא אמרה בצורה מפורשת שהיא לא פוסלת ישיבה עם נתניהו - היא טרפדה את חוק הנאשם כדי להיות בעתיד חלק מקואליציית נתניהו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully