וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

מנסור עבאס: תומך טרור? אם הייתי בקואליציה של ביבי הייתם שותקים

עודכן לאחרונה: 30.7.2022 / 22:29

בכנס שבתרבות ברמת השרון דחה יו"ר רע"ם טענות כי מפלגתו תומכת בארגוני טרור, ואמר הוא "לא פוסל אף אחד ברמה העקרונית", כולל נתניהו. בתום האירוע התקבצו קבוצת פעילי ימין סביב רכבו של עבאס, כשאחת מהן ירקה לעבר חלונו

פעילת ימין יורקת על מנסור עבאס/לפי סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

יו"ר רע"ם מנסור עבאס דחה היום (שבת) טענות כי מפלגתו תומכת בארגוני טרור, ואמר כי לו היה חובר לקואליציה בראשות הליכוד - מבקריו מימין לא היו מעלים את אותן טענות. "אם הייתי יושב בקואליציה של ביבי לא הייתם מעלים בכלל את הטענה הזו", אמר עבאס לאישה שהשמיעה טענות דומות באירוע שבתרבות ברמת השרון, בהנחיית טל שניידר. בתום האירוע, ירקה פעילת ימין לעבר רכבו של עבאס כחלק מהפגנה כנגדו.

בזמן האירוע טענה אישה בקהל כי העמותות של מפלגת רע"ם העבירו כספים לארגון חמאס בעזה. בתגובה, אמר עבאס כי "ישראל היא מדינת חוק. גורמי המקצוע לא מצאו כל דופי בפעילות שלנו ובפעילות של התנועה האיסלאמית". לאחר מכן תקף עבאס ואמר לאותה האישה כי "גייסתם הרבה כספים כדי לנסות להשחיר את פניה של התנועה האיסלאמית ושל רע"ם. אתם לא תצליחו".

עוד הוא אמר כי התנועה האסלאמית היא "גוף פוליטי שמקדם מזה עשרות שנים יוזמה של שלום דתי, והבנה וקבלת האחר בין יהודים וערבים". עוד הוסיף עבאס ואמר: "אם הייתי יושב עם בנימין נתניהו בקואליציה שלו לא הייתם בכלל מעלים את הטענה הזו. אתם חושבים שהוא ניהל איתי משא ומתן בלי לעשות תחקיר?".

יו"ר רע"ם מנסור עבאס בשבתרבות, 11 ביוני 2022. שאכר מואסי, אתר רשמי
"אם הייתי בקואליציה של ביבי הייתם שותקים"/אתר רשמי, שאכר מואסי

מוקדם יותר השבוע, ביקש ארגון יד לבנים שבמכרז שלו נערך האירוע, להעביר את הכנס למקום אחר בעקבות השתתפותו של עבאס, אולם ראש העיר אבי גרובר הודיע כי השתתפותו תתקיים כמתוכנן. "אני מעריך ומכבד עד מאוד את ארגון יד לבנים, את בני משפחות חללי מערכות ישראל ואת מנכ"ל הארגון יובל ליפקין. ההחלטה לקיים את האירוע כמתוכנן היא החלטה בעד הדמוקרטיה וחופש הביטוי והיא אינה נגד אף אחד", הסביר. "אנחנו בתקופת טרום בחירות וחשוב לשמוע ולהקשיב לכל הקולות והצבעים שמרכיבים את החברה במדינת ישראל".

פעילי ימין שהגיעו להפגין במקום חיכו מחוץ למבנה כשהם אוחזים בדגלים ובשלטים, וזועקים במגפון "מנסור עבאס - איש חמאס". כמו כן, כינו המפגינים את המגיעים לאירוע "שמאלנים בוגדים" ו"תומכי חמאס". כשיצא עבאס מהמקום עם רכבו, התאסופו המפגינים והקיפו את כלי הרב כשאחת הפעילות התקרבה וירקה לעבר חלון מכוניתו.

ח"כ יאיר גולן הגיב לתיעוד בטוויטר וכתב כי "בבקשה, 95' זה כאן ועכשיו. ההסתה במלוא העוצמה, והנאשם מקיסריה פשוט שותק". זהבה גלאון הגיבה גם היא לתיעוד וכתבה כי "הקול הוא קולו של רמי בן יהודה והידיים ידי נתניהו. זהו נתניהו במירעו: מסית, מרעיל, צועד על הקו הדק שבין הסתה לרצח".

עוד בוואלה!

שקד והנדל עוברים את אחוז החסימה - ומשלימים לנתניהו רוב להקמת ממשלה

לכתבה המלאה
יו"ר מפלגת רע"ם מנסור עבאס באירוע שבתרבות ברמת השרון. 30 ביולי 2022. לפי סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים, תמונות גולשים
"לא פוסל אף אחד ברמה העקרונית", מנסור עבאס באירוע שבתרבות/תמונות גולשים, לפי סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

במהלך אירוע שבתרבות נשאל עבאס האם יסכים לשבת בממשלה יחד עם בנימין נתניהו. בתגובה ענה כי הוא "לא פוסל אף אחד ברמה העקרונית ומקבל את החברה היהודית כפי שהיא". לאחר מכן, הביע עבאס תמיכה בממשלה הנוכחית ואחר כי הוא מקווה שתצליח להשיג 61 מנדטים ותוכל "להמשיך ולתת תקווה לכל אזרחי המדינה".

"זו פעם ראשונה שמפלגות מהקצה של הימין והקצב של השמאל יושבות יחד", הוסיף עבאס. "הנוכחות של רע"ם במערך הזה, איפשרה את החיבוק בין מרצ לימינה שהוא מאוד חשוב חברים. אם לרגע מישהו חושב שאין לי ערכים ואני אלך עם כל מי שרוצה אותי הוא טועה בגדול אני לא פוסל אף אחד, מי שפוסל פוסל את עצמו".

ארגון תג מאיר אמר בתגובה ליריקות על מכוניתו של עבאס: "תרבות היריקות כנגד מתנגדים פוליטיים הפכה לסוג של "הבעת דעה" לגיטימית במקומותינו. הניסיון העצוב מלמד שהמרחק בין יריקה, ידוי אבנים והתנקשות קטן ביותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully