וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

יו"ר הנהלת מרצ אורי זכי הודיע שיתמודד על מקום ברשימה לכנסת

עודכן לאחרונה: 30.7.2022 / 21:55

למרות התחקירים שחשפו את הקשר בין הזוגיות זכי עם תמר זנדברג לבין מינויו לתפקיד בהסתדרות הציונית העולמית, הודיע זכי על כוונתו לרוץ ברשימה. לדבריו, עברו כאיש ימין יסייע להגדיל את מעגלי התמיכה במפלגה לקהלים נוספים

מר"צ מתפרקת: תמר זנדברג לא תתמודד בבחירות הקרובות/מערכת וואלה

אורי זכי, יו"ר הנהלת מרצ, הודיע הערב כי יתמודד על מקום ברשימת המפלגה לכנסת. זאת, למרות התחקיר של קלמן ליבסקינד, ולפניו של המקום הכי חם בגיהנום, על הקשר בין הזוגיות שלו עם תמר זנדברג למינויו לתפקיד בהסתדרות הציונית העולמית.

לדבריו, "העבר שלי כאיש ימין, הרקע שלי ואורח החיים שלי הפכו אותי לקול שמאל בועט, אמיץ וייחודי. אחד שיודע להיאבק על דרכו של השמאל וכזה שמקבל הערכה ותמיכה גם בקרב קהלים שלא נמנים על מצביעיה הקלאסים של מרצ. עלינו להגדיל את מעגלי התמיכה וזה מתחיל בבחירה בנציגים שיכולים לחבר לדרכה האידאולוגית של מרצ קהלים נוספים, כאלו שמקומם אצלנו אך הם עדיין לא נמצאים איתנו - אני יודע לעשות זאת".

תמר זנדברג ואורי זכי (צילום: רמי זרגנר). רמי זרגנר, מעריב
"בועט, אמיץ וייחודי". אורי זכי ותמר זנדברג/מעריב, רמי זרגנר

זכי הצטרף למרצ לפני כ-20 שנה ושימש יו"ר צעירי מרצ ויו"ר נשיאות המפלגה. הוא ניסה להתמודד ברשימת המפלגה שלוש פעמים, אך נבחר במקומות 8 ו-10, ולא הצליח להיכנס לכנסת. בבחירות האחרונות לא התמודד וסייע לזנדברג כראש הצוות האסטרטגי בקמפיין. במקביל, זכי מילא שורת תפקידים בארגוני זכויות אדם, בהם בצלם, האגודה לזכויות האזרח, החזית להגנת הדמוקרטיה ו-Human rights watch.

בחודש שעבר פרסם ליבסקינד תחקיר אודות ניגוד העניינים שיצר הקשר שלו עם זנדברג, שהיווה המשך לתחקיר קודם שערך תומר מיכלזון. לפי התחקיר, זנדברג, שהודיעה לאחרונה כי לא תתמודד בבחירות הקרובות, מינתה לתפקיד בכיר במשרד להגנת הסביבה את מי שהיה בעל הסמכות למנות את יו"ר מרכז הרצל בהסתדרות הציונית העולמית, לאחר שהתחייב כי יבחר בזכי. הבכיר, דרור מורג, אף פעל מול מחליפו בהסתדרות הציונית חגי מיורק לקידום המינוי של זכי. יתרה מכך, זנדברג החזיקה בכוח לפטר את מיורק אם לא ימנה את בן זוגה, דרך סעיף שמאפשר לבכירים בהסתדרות הציונית לחזור לתפקידם לאחר הפסקה אם יחליטו זאת - משמע, מורג יכול היה להחליט בכל עת שהוא חוזר ולהדיח ואת מיורק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully