וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

אפרת רייטן: אם לפיד חושש לגורל הגוש, שיתאחד עם מרצ

עודכן לאחרונה: 31.7.2022 / 13:57

הח"כית מהעבודה דחתה בתוקף את הקריאות לאיחוד בין העבודה ומרצ ואמרה כי לפיד צריך לקחת אחריות. היא לא נרתעת מירידה המפלגה בסקרים ואף "מאמינה שתקבל לפחות 7 מנדטים - אם לא יותר". על ההחלטה של מיכאלי לפעול לביטול תפקיד מזכ"ל המפלגה: "לא שום דבר אישי"

בווידאו: ח"כ אפרת רייטן בריאיון לטל שלו ויקי אדמקר באולפן וואלה!/צילום סטילס: ראובן קסטרו

ח"כ אפרת רייטן (העבודה) דחתה בתוקף היום (ראשון) את הקריאות לאיחוד בין מפלגת העבודה ומרצ ואמרה כי אם יש חשש לגוש המרכז-שמאל בבחירות הקרובות, על ראש הממשלה יאיר לפיד, "לקחת אחריות ולעשות איחוד עם מרצ".

"אם ליאיר לפיד, שאמר שהוא מנהיג גוש המרכז-שמאל, יש חשש לקיום מפלגת שמאל - אז בבקשה, שייקחו אחריות ושהם יתאחדו", אמרה רייטן.

רייטן התייחסה לירידת מפלגת העבודה בסקרים ואמרה שהיא "מאמינה שתקבל לפחות שבעה מנדטים - אם לא יותר. תנו לנו לעשות את העבודה, תנו לנו את הזמן, אנחנו נדע איך לגדול ולצמוח". לדבריה, העבודה ומרצ לא יושבות על אותו אלקטורט: "כשאני יושבת עם אנשים בני 70 הם מתחלחלים כשאנחנו אומרים להם על איחוד". רייטן הדגישה ואמרה כי היא לא חושבת שמרצ צריכה לפרוש. "הם יעשו את השיקולים וחשבון הנפש שלהם, זו מפלגה חשובה, מפלגה שטוב שיש בשמאל הישראלי - היא מעלה דברים שאף מפלגה אחרת לא מעלה", ציינה.

אפרת רייטן, 31 ביולי 2022. ראובן קסטרו
"שלפיד יתאחד עם מרצ", רייטן/ראובן קסטרו

בהתייחס למצב הפוליטי המשתקף מהסקרים רייטן הבהירה כי אין סיכוי שהעבודה תצטרף לממשלה עם נתניהו, גם אם המשמעות היא ארבע שנים באופוזיציה. "מרב כבר עשתה את זה בפעם הקודמת ולא הצטרפה לעמיר פרץ ולממשלה עם נתניהו", אמרה. "חלק מהמוטיבציה שהביאה אותי להיכנס לפוליטיקה הארצית זה התהליכים שהוביל נתניהו, לא בגלל האישיות שלו, אני לא מכירה אותו וזה לא מעניין אותי. התהליכים שהוא עשה חרו לי בצורה בלתי רגילה. הוא לקח את המדינה למקום קשה מאוד שבו עד היום אנשים חושבים ששמאלן הוא בוגד. זה לא אני ואת ואתה המצאנו את זה - זה קרה במשמרת שלו".

בימים האחרונים פרצה סערה במפלגת העבודה סביב החלטתה של יו"ר העבודה מרב מיכאלי לפעול לביטול תפקיד מזכ"ל המפלגה, שבועיים אחרי שהמזכ"ל הנוכחי ערן חרמוני התמודד מולה בפריימריז. לדברי ריייטן, "זה לא שום דבר אישי. הנושא של תפקיד המזכ"ל נמצא בדיונים מספר שנים וכבר ב-2017 נעשו שינויים ולקחו מהסמכויות".

אפרת רייטן, 31 ביולי 2022. ראובן קסטרו
"לא שום דבר אישי", רייטן/ראובן קסטרו

"הדיונים מתחוללים ממש עכשיו בקבוצות הוואטספ וחוגי הבית, יש מי שתומך ומי שלא וזה בסדר גמור", הסבירה. "ככה צריך להתנהל בוויכוחים האלה. אני נמצאת בסיטואציה שאני מקשיבה. צריך לעשות רפורמות ולבדוק אם התפקיד עוזר ותורם או שזה תפקיד שדי וצריך לעשות לו התאמה למצב הנוכחי - יכול להיות שהתפקיד הזה מיותר".

בהתייחס לביקורת שנשמעה על מכתב התמיכה ששיגרו כל ח"כי העבודה במיכאלי רגע לפני הפריימריז, היא אמרה: "צריך להסתכל על ההיסטוריה של המפלגה, שהייתה תמיד של סכסוכים וסכינים. עכשיו כשיש התמודדות על תפקיד היו"ר - הח"כים מיוזמתם רצו לתמוך ביו"רית".

רייטן דחתה את ההשוואה שנעשית בין מכתבי התמיכה בעבודה והצהרות הנאמנות בליכוד: "זה לא אותו דבר. זה היה מכתב תמיכה, לא נאמנות, לא הצהרה ולא שום דבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully