וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

עזיבה שנייה בתקווה חדשה תוך ימים: ח"כ מיכל שיר עוברת ליש עתיד

עודכן לאחרונה: 31.7.2022 / 18:45

חברת הכנסת, שנחשבה לאחת המקורבות ביותר לסער, הודיעה כי היא עוברת למפלגתו של לפיד והתפטרה מהכנסת. כתוצאה מהאיחוד בין תקווה חדשה לכחול לבן, שיר הייתה נדחקת למקום לא ריאלי. לפני שלושה ימים הודיע חבר נוסף במפלגה, ח"כ בני בגין, על פרישה מהחיים הפוליטיים

חברת הכנסת מיכל שיר, שנחשבה לאחת המקורבות ביותר ליו"ר תקווה חדשה גדעון סער, הודיעה כי היא עוברת ליש עתיד, מפלגתו של ראש הממשלה יאיר לפיד. בנוסף, שיר הודיעה גם על התפטרות מהכנסת.

שיר היא הפורשת השנייה מתקווה חדשה בתוך שלושה ימים. קדם לה חבר הכנסת בני בגין שהודיע כי לא יתמודד לכנסת הבאה. כתוצאה מהאיחוד בין תקווה חדשה לכחול לבן, שיר הייתה נדחקת למקום לא ריאלי ברשימה, וביש עתיד אומרים שלא נקבע עדיין המקום שלה - אך כי היא תשובץ ברשימה במקום ריאלי.

בתקווה חדשה בוחנים את האפשרות להכניס במקום שיר לכנסת מועמד חדש מהרשימה, ולא להחזיר את אחד השרים שהתפטרו מהכנסת במסגרת החוק הנורבגי. הבאה בתור ברשימה, הילה שי וזאן, הודיעה היום כי היא מוותרת על מקומה בכנסת, ואחריה מוצב הפעיל הפוליטי מישל בוסקילה מאשקלון, אחד ממקורבי סער שעזב איתו את הליכוד. על כן, בתקווה חדשה בוחנים את האפשרות למנות אותו לחבר כנסת במקומה של שיר.

בתקווה חדשה חוששים כי אם אחד מהשרים, סער או אלקין, יתפטר מהממשלה כדי לחזור לכנסת במסגרת החוק הנורבגי, הם ייאלצו לוותר על תפקידם בממשלה למשך כל תקופת הבחירות מאחר ולקואליציה אין רוב בכנסת כדי לאשר מינוי מחדש אחרי ההתפטרות.

מיכל שיר. נועם רבקין פנטון \ פלאש90, פלאש 90
עוברת ליש עתיד. ח"כ שיר/פלאש 90, נועם רבקין פנטון \ פלאש90

שיר החלה את דרכה הפוליטית בליכוד ונבחרה לכנסת לראשונה בפברואר 2019 בתמיכתו של סער ונכנסה כח"כית בכנסת ה-21. שנה לאחר מכן היא עזבה איתו את הליכוד לתקווה חדשה. בסוף 2020 שיר גם הייתה אחת מחברות הכנסת שהפילו את ממשלת נתניהו-גנץ במה שזכה לכינוי "ליל החניונים".

"אני מסיימת היום תקופה מרתקת עם חברי גדעון סער", כתבה חברת הכנסת שיר בטוויטר. "נפלה בחלקי הזכות להיות חלק מהמהלך הפוליטי הדרמטי שהוביל לקץ שלטונו של בנימין נתניהו. אני מצטרפת היום לראש הממשלה יאיר לפיד ולמפלגת יש עתיד שהיא הכוח הפוליטי המרכזי אשר עומד כחומה בצורה מול מי שמנסה לפרק אותנו מבפנים".

עוד בוואלה!

בני בגין הודיע שלא יתמודד בבחירות: "לא ימשיך לשרת בכנסת בגיל 80"

לכתבה המלאה
הצהרות של בני גנץ וגדעון סער. כפר המכבייה, ר"ג 10 ביולי 2022. ראובן קסטרו
עזיבה של מקורבת לו. סער/ראובן קסטרו

ראש הממשלה ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, בירך אותה בטוויטר. "מיכל היא חברת כנסת מצוינת וחרוצה עם ניסיון רב. יש לפנינו עבודה רבה. נמשיך לעבוד ביחד לטובת אזרחי ישראל. ברוכה הבאה", כתב. יו"ר תקווה חדשה, שר המשפטים גדעון סער, בירך אותה אף הוא. "בהצלחה בהמשך הדרך, מיכל!", כתב.

כך התבטאה שיר נגד לפיד בעבר

בעבר תקפה שיר את יו"ר המפלגה החדשה שלה יאיר לפיד במילים חריפות. כך למשל, במאי 2019, כתבה בטוויטר ללפיד: "‏‎כפקוד הוא היה מצויין. גם אתה כשדרן היית נהדר. מפה ועד ניהול המדינה המרחק גדול. ראית את זה כשפגשת את הכנסת והממשלה והחלומות שלך נופצו אחד אחד בגלל חוסר ניסיון והבנה בסיסית במדיניות ופוליטיקה. תפסיקו לעוור את הציבור. זה החיים שלנו ואתם רוצים לשחק איתם עם חוסר אחריות מוחלט".

בספטמבר 2019, לקראת הבחירות השניות, צייצה בטוויטר: "ב-17 לספטמבר אנחנו בוחרים מי יטפל באיום המנהרות, ממשלה חובבנית בראשות לפיד וגנץ או ממשלת ליכוד אחראית בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully