וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

מכה למיכאלי: ועידת העבודה דחתה את ההצעה לביטול תפקיד המזכ"ל

עודכן לאחרונה: 1.8.2022 / 16:12

יו"ר העבודה הצליחה לאשר את ביטול השריון למזכ"ל ברשימה, אך למהלך הגורף של ביטול התפקיד נרשמה התנגדות נחרצת. המזכ"ל ערן חרמוני, שהפסיד למיכאלי בפריימריז לראשות המפלגה, קרא לשילוב כוחות: "המאמץ היחיד שחשוב - מניעת חזרת נתניהו לשלטון"

בווידאו: יו"ר מפלגת העבודה, מרב מיכאלי לאחר זכייתה בפריימריז לראשות המפלגה/מפלגת העבודה

יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי ספגה היום (שני) מכה, כשוועידת המפלגה דחתה את הצעתה לבטל את תפקיד מזכ"ל המפלגה. מדובר בהפסד חריג ביותר ליו"ר מפלגת העבודה, שבאופן מסורתי מצליח להעביר ולאשר את כל הצעותיו בוועידה. מיכאלי אמנם הצליחה לאשר תקנון הפריימריז וגם את ביטול השריון למזכ"ל ברשימת המפלגה, אך למהלך הגורף של ביטול התפקיד נרשמה התנגדות נחרצת. קרוב ל-60% מצירי הוועידה הצביעו נגד ההצעה של מיכאלי, ורק 37% תמכו בה. 

באופן היסטורי, ועידת מפלגת העבודה נוטה לאשר כמעט כל הצעה של יו"ר המפלגה, ועד היום מיכאלי אישרה את כל השינויים שביקשה לעשות בחוקה ובתקנון בהצלחה. עם זאת, ההחלטה שלה לבטל את תפקיד המזכ"ל, שקיים במפלגה מאז היווסדה, עוררה התנגדות נחרצת. בתפקיד מחזיק כיום ערן חרמוני, שהתמודד מולה בבחירות על ראשות המפלגה בחודש שעבר והפסיד.

תחילה, מיכאלי ביקשה לבטל את השריון השמור למזכ"ל במקום ה-11 ברשימת העבודה, אך בהמשך, כשהתברר כי היא מצמידה גם הצעה לתיקון בחוקת המפלגה כך שתפקיד המזכ"ל יבוטל כליל, התעורר "זעם גדול ואמיתי" בסניפים, בקבוצות הפנימיות ובחוגי הכוח המאורגנים - שעדיין יש להם נוכחות וכוח בוועידה. הכעס התעורר גם על ביטול התפקיד בהליך חפוז, ללא דיון פומבי, ובוועידה וירטואלית שהתכנסה מרחוק. כך, ההתנגדות להצעה לביטול תפקיד המזכ"ל חרגה מגבולות התמיכה של חרמוני לחוגים רעיוניים, תאי סטודנטים, ועוד. 

יו"ר מפלגת העבודה, מרב מיכאלי לאחר זכיתה בפריימריז לראשות המפלגה 18 ביולי 2022. אבשלום ששוני, פלאש 90
הפסד חריג ליו"ר העבודה. מיכאלי במהלך הפריימריז לראשות המפלגה, בחודש שעבר/פלאש 90, אבשלום ששוני

מדובר בהישג עבור חרמוני, שמוביל קו לעומתי למיכאלי מאז שנבחרה לתפקידה בשנה שעברה. בתגובה לניצחון על מיכאלי, הוא מסר: "אני מודה מעומק הלב לחברות ולחברים על הבעת האמון חסרת התקדים. לא מדובר בעניין אישי שלי, אלא בנשמת אפה של הדמוקרטיה המפלגתית".

לדבריו, "הוכחנו לכל המלעיזים כי אנו עדיין מפלגה דמוקרטית ותוססת ואנו גאים בכך מאוד. אני מודה שנפגעתי מההתנהלות - אבל מפלגת העבודה גדולה יותר מכל אחת ואחד מאיתנו, ולכן כבר הערב אני מתכוון לשלב ידיים עם מיכאלי ועם שאר ראשי המפלגה ולשוב להתמקד ביחד במאמץ היחיד שחשוב באמת: הצלחת המפלגה בבחירות ומניעת חזרתו של בנימין נתניהו לשלטון". 

מלבד ביטול המזכ"ל, שאר שינויי התקנון לפריימריז שמיכאלי ביקשה לעשות אושרו בוועידה בהצבעה הוירטואלית שהתקיימה היום - ובתוכם גם ביטול השריון למזכ"ל במקום ה11. עוד אושר כי ברשימת העבודה יהיה איזון מגדרי מלא כלומר ייצוג של 50 אחוז נשים, מקומות 11-14 שוריינו למחוזות המושבים, קיבוצים, המגזר הערבי והדרוזי, ואדם שהוגש נגדו כתב אישום בגין עבירת פשע לא יוכל להתמודד לרשימת העבודה.

עוד בוואלה!

שבוע וחצי אחרי שנבחרה לראשות העבודה: מיכאלי פועלת לביטול השריון של יריבה

לכתבה המלאה
ערן חרמוני מצביע בפריימריז לראשות מפלגת העבודה, 18 ביולי 2022. אבשלום ששוני, פלאש 90
ההתנגדות לביטול תפקידו הייתה גורפת. חרמוני/פלאש 90, אבשלום ששוני

חרמוני נבחר לתפקיד מזכ"ל מפלגת העבודה ב-2017 תחת יו"ר העבודה לשעבר יצחק הרצוג, ונחשב למקורב לקודמה של מיכאלי בתפקיד, עמיר פרץ. עם בחירתה ליו"ר בשנה שעברה, מיכאלי מינתה מנכ"ל מטעמה שקיבל לידיו את סמכויות הניהול של המפלגה, אך חרמוני נותר בתפקידו כאופוזיציה פנימית קולנית. במסגרת זאת, הוא גם היה המועמד היחיד שהתמודד מולה על תפקיד היו"ר מוקדם יותר החודש.

מיכאלי זכתה ברוב גורף של 82.5% מהקולות ונבחרה לכהונה שנייה. שבוע לאחר מכן היא הביאה להנהלת מפלגת העבודה את ההצעה לביטול השריון למזכ"ל ואת ההצעה לביטול התפקיד כולו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully