וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

מיכאלי מנסה לבטל את תפקיד המזכ"ל, בשטח המפלגתי לוחצים על הח"כים להתנגד

1.8.2022 / 7:38

שבועיים אחרי שניצחה את ערן חרמוני בבחירות לראשות העבודה, מיכאלי תביא היום לאישור ועידת המפלגה הצעה לביטול תפקיד המזכ"ל. בסביבת היו"ר אומרים שמדובר בתפקיד יקר ולא רלוונטי, אך ההצעה מעוררת זעם ותסיסה בסניפים ובחוגי הכוח הפנימיים. לפי גורמים במפלגה "הח"כים מ

בווידאו: יו"ר מפלגת העבודה, מרב מיכאלי לאחר זכייתה בפריימריז לראשות המפלגה/מפלגת העבודה

ועידת מפלגת העבודה תתכנס היום (שני) בצהריים באופן וירטואלי כדי לאשר את תקנון הפריימריז לרשימה, ואת הצעת היו"ר מרב מיכאלי לבטל את תפקיד מזכ"ל המפלגה בתפקיד, שקיים מאז היווסדה של מפלגת העבודה, מכהן כיום ערן חרמוני, שהתמודד מול מיכאלי - והפסיד - בפריימריז לראשות המפלגה בחודש שעבר.

תחילה, מיכאלי ביקשה לבטל את השריון השמור למזכ"ל במקום ה11 ברשימת העבודה. בהמשך, התברר כי היא מצמידה גם התעה לתיקון בחוקת המפלגה כך שתפקיד המזכ"ל יבוטל כליל. בסביבת מיכאלי אומרים שמדובר בתפקיד יקר, מיותר, ולא רלוונטי, ושמדובר בחלק מתהליך של ייעול ושיפור המפלגה, אך ההצעה הגורפת מעוררת תסיסה בשטח המפלגתי - שחורגת מגבולות חרמוני ומייצרת לחץ כבד על הח"כים במפלגה להתנגד.

באופן היסטורי, ועידת מפלגת העבודה נוטה לאשר כמעט כל הצעה שמביא יושב הראש, ועד היום מיכאלי אישרה את כל השינויים שביקשה לעשות בחוקה ובתקנון בהצלחה. עם זאת, גורמים בעבודה אומרים שהההחלטה לבטל את תפקיד המזכ"ל כולו, לא רק לבטל את השריון ברשימה, מעוררת "זעם גדול ואמיתי" בסניפים, בקבוצות הפנימיות ובחוגי הכוח המאורגנים- שעדיין יש להם נוכחות וכוח בוועידה. חמישה מזכלים לשעבר - עוזי ברעם, מיכה חריש, אופיר פינס, איתן כבל וחיליק בר - שיגרו בסוף השבוע מסרון משותף ל-5,000 חברי הוועידה בה הביעו התנגדות להצעה, ומסרו כי "תפקיד מזכ"ל המפלגה שהוא תפקיד נבחר, הוא תפקיד חשוב וזו טעות לבטלו".

בנוסף, חלק מהח"כים הביעו בפני מיכאלי את התנגדותם למהלך, ולכך שהוא מבוצע באופן חפוז, ללא דיון פומבי, ובוועידה שמתכנסת מרחוק. "ייתכן שזו החלטה אחת יותר מדי", אמר מקור במפלגה, "החכים מפחדים שהשטח יתנקם בהם בפריימריז". מפלגת העבודה לא זוכרים מקרה של הפסד של יור בוועידה בזיכרון הקרוב, אך לא מן הנמנע שהניצחון של מיכאלי יהיה דחוק.

מרב מיכאלי מצביעה בפריימריז לראשות מפלגת העבודה, 18 ביולי 2022. ראובן קסטרו
מיכאלי בפריימריז לראשות מפלגת העבודה, בחודש שעבר/ראובן קסטרו

מיכאלי שיגרה אתמול הודעה קולית לחברי הוועידה בה קראה להתייצב ולתמוך בהצעתה בהצבעה הוירטואלית ובהתייחס לביטול תפקיד המזכ"ל אמרה: "המפלגה מתעדכנת מתחדשת, היא נבנית מחדש, היא צריכה לבוא לבחירות הכי אפקטיבית ויעילה שאפשר". בסביבתה אומרים שמדובר בהמלצה של ועדה פנימית שהוקמה לייעול ושיפור המפלגה, שאושרה פה אחד על ידי הנהלת המפלגה, "כי לכולם ברור שתפקיד המזכ"ל לא רלוונטי שעולה מיליון שקלים בשנה עם אפס משמעות".. מקורביה מאשימים את חרמוני בכך שהוא "נתלה בעור שיניו כי הוא רוצה שריון". חרמוני התמודד מול מיכאלי על ראשות המפלגה, אבל לא נרשם להתמודדות לרשימה, בפריימריז שייערכו בשבוע הבא.

עוד בוואלה!

שבוע וחצי אחרי שנבחרה לראשות העבודה: מיכאלי פועלת לביטול השריון של יריבה

לכתבה המלאה
ערן חרמוני, מזכ"ל מפלגת העבודה,פריימריז של מפלגת העבודה,גני התערוכה, 11 בפברואר 2019. ראובן קסטרו
נותר בתפקידו כאופוזיציה פנימית קולנית. חרמוני/ראובן קסטרו

חרמוני נבחר לתפקיד מזכ"ל מפלגת העבודה ב-2017 תחת יו"ר העבודה לשעבר יצחק הרצוג, ונחשב למקורב לקודמה של מיכאלי בתפקיד, עמיר פרץ. עם בחירתה ליו"ר בשנה שעברה, מיכאלי מינתה מנכ"ל מטעמה שקיבל לידיו את סמכויות הניהול של המפלגה, אך חרמוני נותר בתפקידו כאופוזיציה פנימית קולנית. במסגרת זאת, הוא גם היה המועמד היחיד שהתמודד מולה על תפקיד היו"ר מוקדם יותר החודש. מיכאלי זכתה ברוב גורף של 82.5% מהקולות ונבחרה לכהונה שניה. שבוע לאחר מכן היאי הביאה להנהלת מפלגת העבודה את ההצעה לביטול השריון למזכ"ל ואת ההצעה לביטול התפקיד כולו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully