וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

איילת שקד: תהיה ממשלת אחדות, אין ממשלה כזו בלי הליכוד

עודכן לאחרונה: 3.8.2022 / 17:27

שרת הפנים שתרוץ בבחירות בראש מפלגת "הרוח הציונית" אמרה בריאיון באולפן וואלה! כי היא לא מתכוונת להתפטר כיוון שהיא "הסמן הימני בממשלה". שקד התייחסה ליום שאחרי מערכת הבחירות החמישית, ביקרה את החרמות ב"גוש המרכז-שמאל" והתעקשה - "לא הכל זה כן ביבי לא ביבי"

בווידאו: השרה איילת שקד בריאיון לטל שלו ויקי אדמקר באולפן וואלה!/צילום סטילס: ראובן קסטרו

שרת הפנים איילת שקד, שתרוץ בבחירות הקרובות בראשות מפלגת "הרוח הציונית", אמרה היום (רביעי) כי צריכה לקום ממשלה רחבה - וכזו לא תוכל לקום בלי הליכוד. בריאיון באולפן וואלה! שקד הצהירה כי היא לא מתכוונת להתפטר כיוון שהיא "הסמן הימני בממשלה", היא התייחסה ליום שאחרי מערכת הבחירות החמישית, ביקרה את החרמות ב"גוש המרכז-שמאל" והתעקשה - "לא הכל זה כן ביבי לא ביבי".

מי אמור להיות חבר בממשלת האחדות הרחבה?
"כל מי שרוצה. קודם כל אני מעריכה שבראש ובראשונה, חלקים נרחבים ממה שמכונה היום גוש הימין, בוודאי הליכוד וגם מפלגות מהשמאל מרכז. הן צריכות להבין שגם כשהן מדברות על ממשלת אחדות - שאין ממשלת אחדות בלי הליכוד".

גנץ וסער יכלו להקים ממשלה כזאת לפני הבחירות, אבל הם לא רצו להקים ממשלה עם נתניהו. למה שזה יקרה אחרי הבחירות?
"אני לפני הבחירות הרגשתי שזה טירוף מוחלט, הייתי רגע בכנסת והרגשתי סביבי שכולם השתגעו. אמרתי בואו: ימינה, כחול לבן, תקווה חדשה, בואו בלי בחירות נקים ממשלה. אבל זה לא עבד, כי כל אחד פחד שזה יתפנצ'ר, ופחד שזה יעשה לו נזק בבחירות ובאמת אף אחד לא הסכים".

שקד התייחסה ליום שאחרי ואמרה: "אחרי הבחירות, אם אנחנו לא מצליחים, יש שתי אפשרויות: השמאל יקים ממשלה עם המשותפת - שזה אסון למדינת ישראל, או שנגרר לעוד בחירות ועוד בחירות וזה דבר שאנחנו לא רוצים בו".

איילת שקד באולפן וואלה!, 3 באוגוסט 2022. ראובן קסטרו
"עוד בחירות - דבר שאנחנו לא רוצים בו". שקד/ראובן קסטרו

לפיד יכול לעמוד בראשות ממשלה כזאת?
"בסופו של דבר אני לא אקבע להם, יהיה את הליכוד, את אחת מפלגות השמאל-מרכז, שישבו ביניהן וידברו ויחליטו מי יהיה ראש ממשלה ראשון, ראש ממשלה שני. הגענו ללופ אין סופי שחייבים להשתחרר ממנו".

ממשלת ימין צרה או בחירות שישיות, מה את בוחרת?
"אנחנו נמצאים כמה ימים לפני תשעה באב ואני רוצה לנצל את זה ולהגיד למנהיגי המפלגות מספיק עם המריבות האלה, יש מדינה לנהל. מי שמצביע לרוח הציונית יודע שלא יהיו בחירות שישיות, אנחנו נצליח להקים ממשלה רחבה".


בסוף, אחרי הבחירות, צריך להחליט - האם הרוח הציונית יכולה להשלים 61 לנתניהו או לא?
"אני אומרת לך שכשירימו לי את הטלפון אחרי הבחירות - נתניהו, גנץ, לפיד או מי מהם. אני אגיד לך שב עם החבר שלך, השותף שלך, האויב שלך. ככל שנהיה יתר חזקים ועם יותר כוח, בגלל שאנחנו מפלגת ציר, אנחנו נדע לגרום להם לשבת יחד".

כלומר, את לא שוללת ממשלה צרה?
"ממשלה צרה זה לא דבר טוב שלא הוכיח את עצמו, אנחנו נדע להקים ממשלת אחדות. ב-2015 ביבי הקים ממשלה צרה, אחרי פחות משנה הוא בא ואמר - איני יכול. הוא ניסה להכניס את הרצוג וליברמן. אנחנו נקים ממשלת אחדות. אנחנו נמצאים לפני תשעה באב. בממשלה שאני אקים לא ירסקו לשמאל את העצמות ולא ימכרו את המדינה לרשימה המשותפת, שני הדברים האלה לא יקרו. לא תהיה ממשלה צרה, תהיה ממשלה רחבה".

עוד בוואלה!

סמוטריץ': מאחל הצלחה לשקד בבית, היא הרסה את הדמוקרטיה

לכתבה המלאה
איילת שקד באולפן וואלה!, 3 באוגוסט 2022. ראובן קסטרו
"אני לא אתפטר מהממשלה" שקד/ראובן קסטרו

חשבת על האפשרות להתפטר כשרת הפנים?
"אני לא אתפטר כי אני הסמן הימני של הממשלה הזו, הייתי הסמן הימני ועודני הסמן הימני. זה בא לידי ביטוי בכל תחום. אין לי שום כוונה להפקיר גם את הממשלה הזו לכל גוש השמאל".

מה עם הטעות של בנט?
"הלכתי לממשלה בלב כבד גם מתוך לויאליות לבנט וגם מתוך הבנה שאין אפשרות אחרת. לא היה מישהו במערכת הפוליטית שניסה להקים ממשלת ימין אחרי שסמוטריץ' סירב להקים 59, סער לא הסכים לחתום עם נתניהו. זו הייתה האלטרנטיבה היחידה. וצריך להגיד שהממשלה הזו עשתה דברים טובים למדינה והיא הייתה ממשלה לא פחות ימנית ממשלת נתניהו".

את מתכוונת לרוץ עד הסוף?
"חד משמעית. אני אומרת לך שנרוץ עד הסוף וגם נצליח".

חשבת לפרוש כשבנט פרש?
"כשבנט פרש מהחיים הפוליטיים הייתה שאלה מה יקרה עם ימינה כמפלגה. אמרתי לו שאני לוקחת את המושכות ומובילה את המפלגה".

כלומר פרישה לא הייתה על הפרק בשום שלב?
"לא".

בתגובה לריאיון מכחול לבן התקווה החדשה נמסר: "אם היה ספק - אין ספק, איילת שקד אומרת במילותיה שתשלים לנתניהו את האצבע ה-61. קול לשקד זה קול להחזרת נתניהו לשלטון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully