וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

בית הדין של הליכוד אישר את מועמדותו של לניאדו, שהורשע בפלילים; נתניהו מערער למחוזי

עודכן לאחרונה: 8.8.2022 / 22:21

יומיים לפני הפריימריז בליכוד, בית הדין הפך את החלטת ועדת הבחירות ואישר את מועמדותו של דודו לניאדו. המועמד הורשע בפריצה בבתים ב-2011, ובשבוע שעבר פורסם שהוא הסתיר כי הוא הורשע ב-2010 בתקיפת אישה. נתניהו הנחה את יועמ"ש הליכוד לערער על ההחלטה

דוד לניאדו. אלי דסה, מעריב
יתברג ברשימה? דודו לניאדו/מעריב, אלי דסה

יומיים לפני הפריימריז בליכוד, בית הדין העליון של הליכוד החליט הערב (שני) כי לא ניתן לפסול את מועמדותו של דודו לניאדו, המתמודד בפריימריז על מחוז תל אביב. בכך, הפך את החלטת ועדת הבחירות, שפסלה את לניאדו בשבוע שעבר לאחר שהסתיר מידע פלילי בעברו.

לניאדו הורשע בפריצה לבתים ב-2011, אך בשבוע שעבר פורסם כי הסתיר עבירה נוספת בעברו וכי ב-2010 נשלח למעצר בית בשל תקיפת אישה. לכן, ועדת הבחירות פסלה את מועמדותו. בית הדין קיבל את הערעור של לניאדו והפך את ההחלטה, בטענה שיש מניעות משפטית בפסילת מועמדות בשל עבירה שחלה עליה התיישנות.

עם זאת, השופטים קראו לו "לבחון ולשקול את השלכותיה של מועמדותו, לאור הצהרתו בפנינו, כי אם ישתכנע שמועמדותו פוגעת בטובת התנועה, יעשה ביוזמתו את הדבר הנכון". יו"ר הליכוד בנימין נתניהו הנחה את יועמ"ש הליכוד אבי הלוי להגיש ערעור לביהמ"ש המחוזי נגד אישור מועמדותו של דודו לניאדו. את לניאדו ייצג בבית הדין עו"ד אורי הברמן ממשרד שרקון, בן עמי, אשר ושות'.

בנימין נתניהו, מליאת הכנסת, 20 ביוני 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
יערער למחוזי. נתניהו/פלאש 90, יונתן זינדל

דור חרלפ, המועמד שעתר נגד לניאדו שמתמודד במחוז תל אביב, מסר כי "החלטת בית הדין של התנועה היא שגויה בעיניי. מה שלא נעשה ע"י בית הדין - ייעשה על ידי חברי הליכוד ממחוז תל אביב בקלפי".

לניאדו נחשב למקורב לח"כ דוד ביטן, ועד לפסילתו בשבוע שעבר נחשב גם למועמד המוביל במחוז תל אביב, שישובץ במקום ה-38 ברשימה. בשבועות האחרונים יו"ר הליכוד בנימין נתניהו השקיע מאמצים רבים כדי לגרום לו לפרוש ולהשפיע על ההתמודדות במחוז, מחשש שיהיה נאמן לביטן ובשל עברו הפלילי.

בין השאר, נתניהו לחץ על דוברו, יונתן אוריך, להגיש מועמדות למשבצת מחוז תל אביב כדי להביס את לניאדו, אך אוריך הסיר השבוע את מועמדותו. בהמשך, נתניהו לחץ גם על מקורבו, העיתונאי לשעבר בועז ביסמוט, להתמודד במחוז תל אביב מול לניאדו, אך ביסמוט סירב והעדיף להתמודד ברשימה הארצית.

לניאדו אמר בתגובה: "הליכוד הוא בית, וזו המפלגה הגדולה בישראל בדיוק בגלל ההחלטה שהתקבלה הערב, שלפיה אדם שעשה טעות לפני שנים רבות, תיקן את דרכיו והפך לאזרח תורם לחברה יכול לייצג את בוחריו בכבוד ובהערכה. הקמפיין שנוהל נגדי בתקשורת היה רצוף שקרים וחצאי אמיתות כדי להציג תמונה מעוותת של עברי. למרות זאת רוחי לא תיפול. כחבר ליכוד שורשי אעמוד לימין התנועה ולימין ראש הממשלה הבא בנימין נתניהו גם אם הרוחות כרגע סוערות. אני מתחייב להעניק תקווה, באמצעות כנסת ישראל לכל איש ואשה שצמחו מתוך מצוקה ומתוך קושי, תויגו שלא בצדק והתגברו על כל הקשיים בהופכם לאזרחים טובים תורמים ושומרי חוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully