וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

כ-40 אלף בוחרים את רשימת העבודה לכנסת ה-25: המועמדים החדשים והתרחישים הריאליים

עודכן לאחרונה: 9.8.2022 / 15:36

המצביעים בוחרים ב-7-5 מועמדים, מתוך 34 מתמודדים, במערכת הצבעה דיגיטלית או באחת הקלפיות שמוקמו בתל אביב, חיפה, באר שבע וירושלים. בתקנון הבחירות שאושר לאחרונה במפלגה נמצא מנגנון "ריצ'רץ'" בין גברים ונשים, כך שאם במקום השני ייבחר גבר אחריו תמוקם אישה ולהיפך

בווידאו: מיכאלי מצביעה בפריימריז על רשימת העבודה לכנסת/צילום: יותם רונן

כ-40 אלף בעלי זכות הצבעה בוחרים היום (שני) את רשימת המועמדים לכנסת מטעם מפלגת העבודה. המצביעים יבחרו בחמישה עד שבעה מועמדים, מתוך 34 מתמודדים על מקום ברשימת המפלגה, במערכת הצבעה דיגיטלית או באחת הקלפיות שמוקמו בתל אביב, חיפה, באר שבע וירושלים. הקלפיות יסגרו ב-19:00.

בתקנון הבחירות שאושר לאחרונה במפלגה נמצא מנגנון "ריצ'רץ'" בין גברים ונשים, כך שאם במקום השני ייבחר גבר אחריו תמוקם אישה ולהפך, וכך תמשיך הרשימה. עוד נקבע כי מקומות 14-11, שאינם ריאליים, ישוריינו לנציגי המושבים, הקיבוצים, החברה הערבית והחברה הדרוזית, וכן שמי שהוגש נגדו כתב אישום בגין עבירת פשע לא יוכל להתמודד וכך גם מי שכיהן כח"כ בשלוש השנים האחרונות והתפקד למפלגה אחרי פיזור הכנסת.

יו"ר מפלגת העבודה, מרב מיכאלי, אמרה אחרי שהצביעה כי "בכנסת האחרונה, סיעת העבודה הייתה ללא שום ספק הסיעה הכי טובה בכנסת. "גם כל אחת ואחד מחברות וחברי הכנסת וגם כקבוצה שעבדה ביחד, בשיתוף פעולה, בלי מחנאות, בלי כל מיני הצבעות סוררות. באמת הייתה הסיעה הכי יציבה והכי אפקטיבית. קודם כל, אני אשמח לראות כל אחת ואחד מהן ומהם חוזרות לכנסת וכמובן בתוספת מועמדות ומועמדים חדשים ובאמת מעולות ומעולים שיש לנו".

מרב מיכאלי מצביעה לרשימת מפלגת העבודה. אורי סלע
מי יתברג ברשימה? מיכאלי מצביע/אורי סלע

מיכאלי הצליחה לאשר בוועידה את ביטול השריון לתפקיד המזכ"ל, אותו ממלא ערן חרמוני שהתמודד מולה על ראשות המפלגה, אך לא את ביטול התפקיד לחלוטין. חרמוני הגיע לקלפי בתל אביב וקרא לחברי המפלגה לצאת ולהצביע. "לצערי, מפלגות דמוקרטיות הפכו ליוצא מן הכלל. למען הדמוקרטיה הישראלית ראוי שהדבר יהיה נורמה מחייבת", אמר. אני משוכנע כי נצא כמפלגה מאוחדים ומחוזקים מהליך הבחירות המקדימות, והדבר החשוב ביותר הוא שמיד לאחריו נירתם כולנו - מצביעים, מועמדים ונבחרים - להצלחת מפלגת העבודה בבחירות. נעשה הכול כדי למנוע ממשלת נתניהו-בן גביר-סמוטריץ' אשר תזרע הרס וחורבן, ותמיט אסון גדול על מדינת ישראל".

חברת הכנסת אמילי מואטי הצביעה בתל אביב. "חברי המפלגה תמכו בי בפעם הקודמת, והשתמשתי באמון שנתנו בי בחרדת קודש, ענווה וכבוד. הם חשו מיוצגים ויהיה לי הכבוד להמשיך למלא את שליחותי בכנסת הקרוב", אמרה. חבר הכנסת נעמה לזימי אמרה כי "לראות את עשרות המתמודדות והמתמודדים למפלגת העבודה זו חגיגה דמוקרטית באמת מרגשת. אני קוראת לכל עשרות אלפי המתפקדים של המפלגה להצביע ולהשפיע על הרשימה ולייצר את הנבחרת הכי טובה בכנסת. נבחרת שמחויבת רק לציבור ותמשיך לעבוד בשביל הציבור כמו שעשינו בקדנציה האחרונה. צאו לקלפיות להצביע, או שאפילו כנסו פשוט לאפליקציה והצביעו".

אמילי מואטי מצביעה לרשימת העבודה. אורי סלע
גם הצביעה כבר. אמילי מואטי/אורי סלע

בסקרים האחרונים, המפלגה מקבלת ארבעה עד שישה מנדטים. השמות המופיעים במקומות הריאליים לא צפויים להשתנות משמעותית, אולם עשויות להיות תזוזות בסדר הפנימי ביניהם. ההערכה היא שגלעד קריב, שהוביל את ועדת החוקה, חוק ומשפט, ואפרת רייטן, יו"ר ועדת העבודה והרווחה, מקומות ארבע וחמש בהתאמה בפריימריז לכנסת ה-24, יסיימו במקומות הראשונים.

יו"ר הסיעה רם שפע וח"כ נעמה לזימי, שהגיעו למקומות שש ותשע, זוכים גם הם לאהדה בקרב המתפקדים וצפויים לטפס במעלה הרשימה. מנגד, השר לביטחון הפנים עמר בר-לב וח"כ אמילי מואטי, שקיבלו את מירב הקולות בפעם הקודמת, עשויים להידחק אחורה, וכך גם שר התפוצות נחמן שי, שהגיע למקום שמונה בסיבוב האחרון.

בבחירות יתמודדו גם כמה שמות חדשים, כמו מנכ"ל דרכנו ומייסד דמוקרטTV יאיר (יאיא) פינק, האקטיביסט והעיתונאי תומר אביטל, חברת מועצת העיר תל אביב מאיה נורי ויו"ר ארגון העיתונאים לשעבר יאיר טרצ'יצקי. הם ינסו לפלס את דרכם למקומות ריאליים אך הסיכויים לכך אינם גבוהים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully