וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

כמה נשים ברשימה ואילו ח"כים לא יחזרו למשכן? כך תיראה רשימת הליכוד לכנסת ה-25

עודכן לאחרונה: 15.9.2022 / 18:11

כ-80 אלף מתפקדי הליכוד הרימו את דוד אמסלם, אמיר אוחנה ומיקי זוהר לעשירייה הפותחת של הרשימה. מנגד, ח"כים בולטים כמו יולי אדלשטיין, ישראל כ"ץ וחיים כץ נדחקו למקומות נמוכים. צחי הנגבי ואורלי לוי אבקסיס, ח"כים ותיקים, לא יכהנו בכנסת הקרובה

בווידאו: הפריימריז בליכוד - המתפקדים בוחרים בין 110 מתמודדים/צילום: רוני כנפו, שלומי גבאי, יותם רונן ואורי סלע, עריכה: גלעד מן מנהיים

כ-80 אלף מתפקדי הליכוד הכריעו כיצד תיראה רשימת המפלגה לכנסת ה-25, ובחרו למקום הראשון, אחרי יו"ר התנועה בנימין נתניהו, את יו"ר הסיעה, יריב לוין. אלי כהן, דוד אמסלם, אמיר אוחנה, יואב קיש ומיקי זוהר זינקו ממקומות נמוכים יותר אליהם נבחרו בפריימריז הקודמים והתברגו בעשירייה הראשונה.

האישה הראשונה בליכוד נותרה מירי רגב, שהתמקמה במקום התשיעי. מלבדה, ישנן רק ארבע נשים במקומות ריאליים - גלית דיסטל במקום ה-20, עו"ד טלי גוטליב במקום ה-25, גילה גמליאל במקום ה-30 ומאי גולן במקום ה-32. למקום ה-35 נבחרה אתי עטיה, ולמקום ה-39 - קטי שטרית. בעשירייה הראשונה ישנם חמישה חברי כנסת ממוצא מזרחי: אלי כהן (3), דוד אמסלם (5), אמיר אוחנה (6), מירי רגב (9) ומיקי זוהר (10).

כמה חברי כנסת בולטים נדחקו למקומות נמוכים ברשימה, ובהם יולי אדלשטיין, שהתרסק מהמקום השני למקום ה-18; ישראל כ"ץ ירד מהמקום השלישי ל-12 וחיים כץ מהמקום ה-11 ל-23. ח"כ צחי הנגבי, נבעט מהמקום ה-13 אל תחתית הרשימה ולא התברג במקום ריאלי, וכך גם אורלי לוי-אבקסיס, מהמקום ה-26 ברשימה הקודמת.

רשימת הפריימריז לליכוד. אתר רשמי, עיבוד תמונה
הרשימה המלאה/עיבוד תמונה, אתר רשמי

המתמודדים החדשים, שטרם כיהנו כחברי כנסת וזכו להתברג במקומות ריאליים ברשימה הם אלי רביבו, נציג מחוז השפלה, במקום 19; שלום דנינו, נציג מחוז הדרום, במקום 22; עו"ד טלי גוטליב, שייצגה את הנשיא לשעבר משה קצב ואת עבריין המין אלון קסטיאל, במקום 25.

זאת ועוד: חנוך מילביצקי, נציג מחוז דן, במקום 26; בועז ביסמוט, עורך עיתון "ישראל היום" לשעבר, במקום 27; אלי דלל, נציג מחוז מישור החוף, במקום 29; עו"ד דן אילוז, חבר פורום קהלת ונציג משבצת העולים, במקום ה-33. חברי הכנסת לשעבר דני דנון וניסים ואטורי התברגו במקומות ה-15 וה-21 בהתאמה וצפויים לחזור לכנסת.

הפריימריז בליכוד, גגני התערוכה ת"א 10 באוגוסט 2022. ראובן קסטרו
נתניהו בגני התערוכה בתל אביב, אתמול/ראובן קסטרו

נתניהו: "הליכוד יצא מחוזק"

יו"ר המפלגה בנימין נתניהו בירך את הח"כים עם קבלת תוצאות הפריימריז. "מקווה שהספקתם לנוח, אני יודע שהיה מאמץ גדול מאוד", מסר. "אני רוצה לברך אתכם, בחרנו נבחרת מצוינת, הטובה ביותר בישראל. בטוח גם יחד נרכיב את הממשלה הבאה ונביא סוף-סוף יציבות למדינת ישראל. זו הזדמנות להודות לאלה שלא נכנסו, למרות שצריך לזכור שיש את החוק הנורבגי".

נתניהו הוסיף כי "הליכוד יצא מחוזק מאוד מהפריימריז. ראינו התלהבות ענקית בשטח הליכודי. 80 אלף מצביעים שבאו באוגוסט בשיא החום כשעשרות אלפים נופשים בחו"ל, בשיעור הצבעה מאוד גבוה. זו נקודת זינוק טובה לבחירות. השטח הליכודי בוער וזה רק הסיפתח לבחירות".

הוא הוסיף כי הוא מברך את הפנים החדשות שהצטרפו לרשימה. "הליכוד היא לא רק התנועה הגדולה והחזקה במחנה הלאומי אלא גם התנועה הגדולה במדינה. היא מייצגת את כל שכבות העם. אבל המסר הפשוט שאני מבקש מכם לחזור עליו הוא - רק הליכוד יכול להקים ממשלה יציבה ולמנוע סבב בחירות שישי. אני מסיר את עוצר הראיונות, אבל אני מזכיר שאנחנו במשמעת קמפיין. מבקש להקפיד על משמעת קמפיין ולתאם מסרים וראיונות עם המטה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully