וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

יאיר גולן על רשימת הליכוד: "יום טוב לאנסים", כחול לבן-תקווה חדשה: "ביביסטאן"

עודכן לאחרונה: 11.8.2022 / 17:56

מפלגות גוש לפיד הדגישו את החוסר בנשים ברשימת הליכוד במקום ריאלי, והתריעו מפני "רשימה קיצונית, שוביניסטית ומתלהמת". מנגד, מפלגת הרוח הציונית של שקד והנדל בירכה על התוצאות וקראה לאחדות. כך המערכת הפוליטית הגיבה לרשימת הליכוד לכנסת ה-25

בווידאו: הפריימריז בליכוד - המתפקדים בוחרים בין 110 מתמודדים/צילום: רוני כנפו, שלומי גבאי, יותם רונן ואורי סלע, עריכה: גלעד מן מנהיים

מפלגת הרוח הציונית הביעה היום (חמישי) את תמיכתה ברשימת הליכוד לבחירות לכנסת ה-25 - ומנגד, מפלגות כחול לבן-תקווה חדשה, ישראל ביתנו, העבודה ומרצ הדגישו את החוסר בנשים ברשימה במקום ריאלי והתריעו מפני "רשימה קיצונית, שוביניסטית ומתלהמת".

יאיר גולן, שמתמודד לראשות מרצ, צייץ בתגובה לבחירתה של עו"ד טלי גוטליב, שייצגה בעבר את הנשיא לשעבר משה קצב ואת עבריין המין אלון קסטיאל, למקום 25 ברשימה: "יום טוב לאנסים, עורכת הדין של עברייני המין במקום ריאלי בליכוד". זהבה גלאון, שמתמודדת מול יאיר גולן, התבטאה גם היא נגד גוטליב, וכינתה אותה "המלאך השומר של האנסים". "אם לא ננצח האישה הזאת תמנה עברייני מין לשופטים", טענה, "אין שום סיכוי שניתן לזה לקרות. בשביל זה אני חוזרת - כדי שהביביסטים שחוגגים היום ימשיכו להלל נאשמים ופושעים בחוץ".

טלי גוטליב. באדיבות המצולמים
גלאון: "המלאך השומר של האנסים". גוטליב/באדיבות המצולמים

ח"כ נעמה לזימי, שנבחרה למקום הראשון בפריימריז העבודה, תקפה: "רשימת הליכוד היא מכה קשה לנשים בישראל. לא מספיק שהם ניסו בכנסת האחרונה לסכל חוק למניעת אלימות במשפחה, עכשיו הם מציגים רשימה עם אישה אחת בלבד בכל עשיריה, כשאחת מהן עסקה בייצוג אנסים והשפלת הנאנסות". ח"כ מוסי רז, שמתמודד על מקום ברשימת מרצ, ציין גם הוא: "רק אישה אחת ב-16 המקומות הראשונים בליכוד".

ח"כ גלעד קריב מהעבודה תקף, "רשימת הליכוד היא רשימה קיצונית ושובניסטית שמסמלת את השעבוד של המפלגה למאבקו האישי של נתניהו במערכת המשפט, ולברית שכרת עם הכהניסטים. מדובר ברשימה שתחסל את שרידי הממלכתיות שעוד נותרו במפלגתם של בגין ושמיר".

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן כתב כי התוצאות הן "בסימן ט"ו באב: ככל שאתה מאוהב יותר בביבי אתה עולה יותר גבוה ברשימה, ככל שפחות - נדחק משורות הליכוד החוצה". מפלגת כחול לבן-תקווה חדשה התריעה מפני "רשימה קיצונית ומתלהמת, שמבהירה בדיוק איך תראה הממשלה הבאה אם לנתניהו יהיה 61 - ריסוק מערכת המשפט, חיסול שומרי הסף והחרבת שלטון החוק. לנאמני מורשת ז'בוטינסקי ובגין אין מקום יותר במפלגת 'ביביסטאן'".

מנגד, מפלגת הרוח הציונית של איילת שקד ויועז הנדל בירכו על התוצאות וקראו לבכירי הליכוד החדשים "להגיד בקול גדול - אנחנו רוצים אחדות ויציבות". הם מסרו, "הרוח הציונית תהיה הגשר בין המחנות, יחד עם כל המפלגות הציוניות נוביל את ישראל לממשלת אחדות ציונית ולאומית שתדאג לאזרחי ישראל ותוביל לשגשוג, ביטחון ויציבות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully