וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

קיבל החלטה? איזנקוט צפוי להודיע בשבוע הבא אם ייכנס לפוליטיקה

עודכן לאחרונה: 12.8.2022 / 13:14

הרמטכ"ל לשעבר חוזר בשבועות האחרונים הן על ידי לפיד הן על ידי גנץ, ושניהם הציעו לו מקום בצמרת הרשימה. הוא הציע להם לשוב ולאחד כוחות לריצה משותפת, אך סורב. לפי מקורביו, הוא יצטרף לאחת המפלגות רק אם יהיה סבור שתהיה לכך משמעות במפה הפוליטית בבחירות הקרובות

גדי איזנקוט 12 ביולי 2022. ראובן קסטרו
ירוץ לכנסת? אינזקוט/ראובן קסטרו

הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט צפוי להודיע בשבוע הבא אם ואיך הוא מתכוון להיכנס לפוליטיקה ולרוץ לכנסת בבחירות הבאות. איזנקוט חוזר בשבועות האחרונים על ידי יו"ר יש עתיד, ראש הממשלה יאיר לפיד, וכן על ידי יו"ר כחול לבן, שר הביטחון בני גנץ, ושניהם הציעו לו מקום בצמרת הרשימה. השבוע נפגש שוב עם לפיד וגנץ לקראת קבלת ההחלטה.

לפי מקורבי הרמטכ"ל לשעבר, הוא טרם קיבל את ההחלטה העקרונית אם להיכנס לחיים הפוליטיים בעיתוי הנוכחי, והוא יחליט להצטרף לאחת המפלגות רק אם יהיה סבור שתהיה לכך משמעות במפה הפוליטית בבחירות הקרובות והדבר יסייע בחיזוק יציבות השלטון. איזנקוט הציע בשבועות האחרונים ללפיד וגנץ לשוב ולאחד כוחות לריצה משותפת במסגרת איחוד נוסח כחול לבן, כדי ליצור שוב מסגרת פוליטית שתציב אלטרנטיבה לליכוד, אך נענה על ידי השניים בשלילה מנומסת.

גדי איזנקוט. פלאש 90, פלאש 90
איזנקוט/פלאש 90, פלאש 90

בריאיון שערך עם וואלה, אישר בני גנץ כי הוא משוחח עם איזנקוט, "הוא אדם מאוד רציני, מכיר אותו עשרות שנים. יש לו ברמה הביטחונית, ברמה המדינית. כחול לבן היא בול המסגרת שאיזנקוט יכול להתאים לה", אמר. הוא הדגיש, "אני לא מחפש לפגוע בלפיד, אני רוצה את גדי בתור שותף בכחול לבן. זה נראה לי מטרה חשובה בפני עצמה".

בסוף חודש יוני, אינזקוט נועד עם שרת התחבורה מרב מיכאלי. גם תקווה חדשה וימינה ניהלו איתו בעבר מגעים על הצטרפות לרשימתן. בחלק מהשיחות שערך איזנקוט לאחרונה הוא העלה את האפשרות שכאשר ייכנס למערכת הפוליטית הוא יעשה זאת עם קבוצת מתמודדים, כך שיהיה לו כוח פוליטי שעמו יוכל להתנהל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully