וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

איזנקוט מצטרף לגנץ וסער; ירוצו תחת רשימת "המחנה הממלכתי"

עודכן לאחרונה: 14.8.2022 / 10:15

במקום הראשון ברשימה יוצב גנץ, אחריו סער - ובמקום השלישי איזנקוט, שצירף לרשימה את השר לשעבר מתן כהנא ששובץ במקום התשיעי. עוד הוחלט כי מיד לאחר הבחירות תתחיל המפלגה בהסדרת מוסדותיה ותקיים בחירות פנימיות לקראת הכנסת ה-26. גנץ: "גדי, ברוך הבא!"

בווידאו: בדרך לכנסת? הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט צפוי להודיע על ריצה בבחירות/מערכת וואלה!

הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט הודיע הבוקר (ראשון) שיתמודד בבחירות הקרובות לכנסת יחד עם השרים בני גנץ וגדעון סער תחת רשימה שתקרא "המחנה הממלכתי". בהודעה שמסר נכתב כי שר הביטחון ויו"ר כחול לבן גנץ יוביל את הרשימה, במקום השני יוצב שר המשפטים ויו"ר תקווה חדשה סער, ובמקום השלישי איזנקוט - שצירף לרשימה גם את השר לשעבר מתן כהנא במקום התשיעי. "גדי, ברוך הבא!", צייץ גנץ.

עמוד הבחירות של וואלה! 2022

מלבד המקום השמור לו ולכהנא, בעשירייה השנייה, שאינה ריאלית על פי הסקרים הנוכחיים, הוא יוכל לשבץ שני מועמדים במקומות ה-16 וה-19. מועמדת אפשרית לשיבוץ היא הפעילה החברתית ומנכ"לית תנועת "אחריי" לשעבר ענבר גיטי.

גדי אייזנקוט בכנס INSS באוניברסיטית ת"א 12 ביולי 2022. ראובן קסטרו
"האיחוד יהווה בסיס להקמת ממשלה ממלכתית". איזנקוט/ראובן קסטרו

עוד הוחלט כי במסגרת ההסכם שנחתם אמש מיד לאחר הבחירות יתחיל "המחנה הממלכתי" בהסדרת מוסדותיו ויקיים בחירות פנימיות דמוקרטיות לקראת הבחירות לכנסת ה-26. "האיחוד יהווה בסיס להקמת ממשלה ממלכתית, רחבה ויציבה שתביא לסיום המשבר הפוליטי המתמשך, לאיחוי הקרע בין חלקי החברה הישראלית ולקידום האינטרסים הלאומיים של מדינת ישראל בביטחון, בכלכלה, בביטחון הפנים ובחינוך", נמסר.

השר סער בירך גם הוא את המצטרף החדש. "את גדי איזנקוט הכרתי לראשונה כמזכיר ממשלה בממשלתו הראשונה של אריאל שרון - כשהוא שירת כמזכיר צבאי לראש הממשלה, בתקופת האינתיפאדה השנייה. גדי הוא אדם ערכי, רציני, ישר, ממלכתי וציוני בכל רמ"ח אבריו, מחויב לביטחון ישראל ולחברה הישראלית. תוספת כוח איכותית למערכת הפוליטית ולמחנה הממלכתי".

יו"ר יש עתיד, ראש הממשלה יאיר לפיד, שקיים אף הוא מגעים עם איזנקוט בטרם הצטרפותו לגנץ - בירך אותו. "‏שוחחתי הבוקר עם הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט ובירכתי אותו על הצטרפותו לפוליטיקה. איזנקוט הוא אדם טוב, חכם וערכי ואין לי ספק שיתרום רבות לחיים הציבוריים". לדברי מקורבים לאיזנקוט, הוא סבור שאם היה מצטרף ליש עתיד, לא היתה נוצרת כמעט תזוזה במפה הפוליטית - אך בהצטרפותו לכחול לבן יש פוטנציאל לשינוי משמעותי מאזורי הימין הרך.

מנגד, יו"ר יהדות התורה משה גפני אמר בשיחות עם מקורביו כי צירוף כהנא לרשימה הינו "טעות חמורה". זאת, ברקע חילוקי הדעות בין השר לשעבר והמפלגות החרדיות באופוזיציה.

הצהרות של בני גנץ וגדעון סער. כפר המכבייה, ר"ג 10 ביולי 2022. ראובן קסטרו
גנץ וסער בהצהרה על ריצה משותפת, בחודש שעבר/ראובן קסטרו
מתן כהנא. יצחק קלמן, אתר רשמי
הצטרף לרשימה במקום התשיעי. כהנא/אתר רשמי, יצחק קלמן

עם הודעת איזנקוט, בירך אותו חברו לרשימה, השר חילי טרופר. "ברוך הבא גדי איזנקוט! בונים ומרחיבים ביחד את המחנה הממלכתי בישראל".

בריאיון שערך לאחרונה עם וואלה, סיפר גנץ על שיחותיו עם איזנקוט. "הוא אדם מאוד רציני, מכיר אותו עשרות שנים. יש לו ברמה הביטחונית, ברמה המדינית. כחול לבן היא בול המסגרת שאיזנקוט יכול להתאים לה", אמר. הוא הדגיש, "אני לא מחפש לפגוע בלפיד, אני רוצה את גדי בתור שותף בכחול לבן. זה נראה לי מטרה חשובה בפני עצמה".

בסוף חודש יוני, אינזקוט נועד עם שרת התחבורה מרב מיכאלי. גם תקווה חדשה וימינה ניהלו איתו בעבר מגעים על הצטרפות לרשימתן. בחלק מהשיחות שערך איזנקוט לאחרונה הוא העלה את האפשרות שכאשר ייכנס למערכת הפוליטית הוא יעשה זאת עם קבוצת מתמודדים, כך שיהיה לו כוח פוליטי שעמו יוכל להתנהל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully